Pacer osv..

Här diskuteras allt som har att göra med bilbaneracing på plast och träbanor med skalenliga bilar. Scalextric, Ninco, Slot.it, FLY m.fl.

Pacer osv..

Inläggav Fabbe 13 sep 2004, 22:59

Tjat tjat..

Jag undrade häromdan om man kan plugga in en pacer i samma bana som en "sport"-nätdel o RMS? RMS e ju kul ju föresten.. Nu gäller det bara o få brorsan o lägga ner sin MiniZ.. :D

//Fabian
Fabbe
Nykomling
 
Inlägg: 4
Blev medlem: 07 sep 2004, 23:14

Pacer...

Inläggav ymigs 16 sep 2004, 18:38

Med risk för att bevisa att jag inte fattar nåt men... :?

Pacer, menar man en Scalextric Challenger bil då?
Hur som helst. Jag frågade Scalextric support för en tid sedan när jag hade lite olika funderingar på kompabilitet mellan olika saker och fick följande svar ang. Challenger och RMS:

"The Challenger is completely compatible with RMS. There are no special considerations/alterations to be made."

Är det ett nöjaktigt svar på frågan?

Janne
Sloth Racer of Scuderia Megalonychidae...
Användarvisningsbild
ymigs
Testförare
 
Inlägg: 2075
Blev medlem: 13 feb 2004, 14:24
Ort: Stockholm/Vallentuna
Klubb: TRS

Inläggav Dan J. 17 sep 2004, 07:52

Hej!

Har inte svar på ursprungsfrågan, men "Pacer" är den Classic-del som Scalextric hade innan "Challenger" kom till Sport-delarna. Jag har varken Pacer/Challenger och vet inte om Pacer ihop med Sport-powerbase kan ställa till något (obromsat/bromsat?), men Pacer ihop med RMS ska väl gå bra.

Hälsningar / Dan J.
Användarvisningsbild
Dan J.
Slotracer
 
Inlägg: 1910
Blev medlem: 24 feb 2004, 13:44
Ort: Stockholm

Pacer...

Inläggav ymigs 17 sep 2004, 08:44

Aha... Misstänkte nästan att det inte var samma men kunde inte hitta någon pacer när jag kikade i äldre kataloger.

Tack Dan för informationen.

Vet man under vilka år den fanns?

Janne
Sloth Racer of Scuderia Megalonychidae...
Användarvisningsbild
ymigs
Testförare
 
Inlägg: 2075
Blev medlem: 13 feb 2004, 14:24
Ort: Stockholm/Vallentuna
Klubb: TRS

Inläggav Jonas 17 sep 2004, 10:51

Hej!

Pacern fanns med i Scalextrics sortiment ända fram till 2001, sen skulle den ersättas med en nyare version som fungerade tillsammans med Scalextric Sport.
Så blev inte fallet utan Scalextric struntade i den och tog istället fram Challengern.

Till huvudfrågan, Pacern fungerar utmärkt med RMS, men man använder Pacern istället för Scalextric Sports strömskena, så det man förlorar är bromsmöjligheten.

/Jonas
Användarvisningsbild
Jonas
Administratör
Administratör
 
Inlägg: 665
Blev medlem: 07 dec 2003, 00:54
Ort: Huddinge

Inläggav Dan J. 17 sep 2004, 10:53

Hej!
En (mycket snabb) titt ger att den kom i katalog 40 med nr C8003. Är du Janne ute efter en så tror jag mig veta en affär som hade ett par stycken kvar, maila mig. Det här med bromsat/obromsat gör väl att man inte bör blanda ihop gamla/nya handtag och stoppa in fel i pacern, antar jag.
Hälsningar / Dan J.
Användarvisningsbild
Dan J.
Slotracer
 
Inlägg: 1910
Blev medlem: 24 feb 2004, 13:44
Ort: Stockholm

Inläggav Fabbe 17 sep 2004, 23:33

Oki.. jag hajar. tack för svaren. Det var det jag misstänkte.. Att Pacern inte funkar me sport.. synd. Jag köpte en MiniZ i dag - ferrari.. får trösta mig med den.. ;-)

//Fabian
Fabbe
Nykomling
 
Inlägg: 4
Blev medlem: 07 sep 2004, 23:14


Återgå till Bilbana & allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 43 gäster

cron