Min nya bil

Här diskuteras allt som har att göra med bilbaneracing på plast och träbanor med skalenliga bilar. Scalextric, Ninco, Slot.it, FLY m.fl.

Inläggav Kristian 16 mar 2007, 15:18

nu hann jag förbi och provkörde min Jaguar och tyvärr är besvikelsen total!

de va de halaste jag någonsin har kört, gick inte att hålla någon somhelst hastighet när det svängde eftersom den då tvärställde sej och fastnade :(

eftersom de va så "tråkigt" att köra så körde jag bara ett 10tal varv så upplevelsen kan ju ändras om man får några 100varv i däcken och en inkörd motor. risken finns ju även att banan var dammig jag kollade inte så noga eftersom jag blev lite besviken :(

skulle även passa på att testköra mitt parma handtag men de sket sej åxå eftersom de inte hände ett skit när jag gasade... måste va felkopplat eller nått..
/Kristian
Tjockhult Racing Society
Användarvisningsbild
Kristian
Testförare
 
Inlägg: 2786
Blev medlem: 12 dec 2006, 12:03
Ort: Västerhaninge
Klubb: TRS

Inläggav Paxel 21 mar 2007, 23:08

Instämmer!
Dylika bilar är mest gjorda för rakor, inga hårnålar! Jag satte i en SlotIt's HRS magnet längst bak och Indygrips, vilket radikalt förbättrade kurvtagningen i R1:or. Tyvärr försvann mycket av bilkänslan då emellanåt magneten påverkar bilens framfart på rakorna men jag slapp i allafall en bil som slår som en pendel i kurvorna....
Användarvisningsbild
Paxel
Mekaniker
 
Inlägg: 460
Blev medlem: 21 mar 2007, 21:41
Ort: Huddinge
Klubb: Slotblot1

Inläggav Borgis 12 jun 2007, 13:28

Varför sitter man inne och ugglar när man är ledig en dag när det är 25 grader ute och strålande sol. Kanske för att brevbäraren (ibland älskar jag honom ;)) kom med en intressant avi idag. Det var en efterlängtad syn som uppenbarade sig.

Egentligen är F1 ingenting för mig i bilbanevärlden, men när jag läste att denna skulle komma så fanns det ju inte mycket annat att göra än att skaffa en.
Darrade för mycket på händerna för att få till några bra bilder och någon kul banmiljö kan jag inte heller bjuda på, men ett litet smakprov måste jag ge så att ni fattar vad jag pratar om.
Bild

Blir detta en shelfqueen? Jo, kanske den här gången. Inte för att den inte går att köra, men för att jag skulle börja gråta om jag körde sönder den. Har testat några varv och den går mjukt o gött. För mycket rälsbundet med magnet och för lätt utan, men jag vet inte om jag nänns börja vikta och testa gränserna.


Jag säger bara en sak... Skaffa en eller ångra dig. :D

För den som möjligen missat vad det rör sig om så är det en Fly March 761 i Ronnie Petersondekor. Nuff said? ;
If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught, and then lie.
Användarvisningsbild
Borgis
Good Cop
Good Cop
 
Inlägg: 6409
Blev medlem: 03 okt 2004, 16:25
Ort: Göteborg
Klubb: GO69

Inläggav BRM V16 12 jun 2007, 13:34

Den ser :thumb: ut.
Kan du inte ta några bilder till :-P
Fender to Fender i´m a hell of a bender.
Användarvisningsbild
BRM V16
Mekaniker
 
Inlägg: 426
Blev medlem: 10 feb 2005, 21:47
Ort: Örebro
Klubb: SRSoWÖ

Inläggav Borgis 12 jun 2007, 13:39

Nja, den kan beskådas ur alla möjliga vinklar på en annan websajt. (Vågar man lägga ut adressen här? Om inte så får väl admin/moderator redigera bort den...) http://www.slotbox.de/014999042.htm
Min taffliga kamerateknik gör inte bilen rättvisa ändå... :(
If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught, and then lie.
Användarvisningsbild
Borgis
Good Cop
Good Cop
 
Inlägg: 6409
Blev medlem: 03 okt 2004, 16:25
Ort: Göteborg
Klubb: GO69

Inläggav largasso 12 jun 2007, 14:47

:o :o :o

Då skall väl min beställde vara på gång åsså (hoppar otåligt upp och ner)

:wink:
Lala
Hellre lite trångt i första backen,
än blåbärssoppa över hela banan...
http://www.big1.se
Skånefräsning på "G"
Användarvisningsbild
largasso
Testförare
 
Inlägg: 2643
Blev medlem: 30 nov 2005, 03:53
Ort: Helsingborg, Skaune
Klubb: HBG Slotcar

Inläggav BRM V16 12 jun 2007, 15:32

Borgis skrev:Nja, den kan beskådas ur alla möjliga vinklar på en annan websajt. (Vågar man lägga ut adressen här? Om inte så får väl admin/moderator redigera bort den...) http://www.slotbox.de/014999042.htm
Min taffliga kamerateknik gör inte bilen rättvisa ändå... :(


Skojar du, många vinklar :w00t:
Fender to Fender i´m a hell of a bender.
Användarvisningsbild
BRM V16
Mekaniker
 
Inlägg: 426
Blev medlem: 10 feb 2005, 21:47
Ort: Örebro
Klubb: SRSoWÖ

Inläggav BRM V16 12 jun 2007, 15:39

Va f-n skulle du visa den för :drunk: , nu måste man ju nästan länsa sparkassan och beställa bums :-\

Väldigt fin är den! Hur förhåller den sig till verkligheten? Fly har ju tidigare gjort modeller som vid första anblicken ser rätt ut men vid närmare granskning så visar det sig att de har slarvat med detaljer... :cuckoo:
Fender to Fender i´m a hell of a bender.
Användarvisningsbild
BRM V16
Mekaniker
 
Inlägg: 426
Blev medlem: 10 feb 2005, 21:47
Ort: Örebro
Klubb: SRSoWÖ

Inläggav Borgis 12 jun 2007, 15:58

BRM V16 skrev:Va f-n skulle du visa den för :drunk: , nu måste man ju nästan länsa sparkassan och beställa bums :-\

Väldigt fin är den! Hur förhåller den sig till verkligheten? Fly har ju tidigare gjort modeller som vid första anblicken ser rätt ut men vid närmare granskning så visar det sig att de har slarvat med detaljer... :cuckoo:


Tja, vad ska man säga... För det första så sitter det något slags plastpryl med kopparledningar som sticker ner mellan framhjulen och så är det elmotor i den. Det måste väl ha varit bensinmotor i originalet? Den är väldigt liten också. :taunt:

Näe, allvarligt, jag har inte kollat ännu... Men egentligen, vem bryr sig? Den är ju rätt cool i i vilket fall som helst. ;)
If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught, and then lie.
Användarvisningsbild
Borgis
Good Cop
Good Cop
 
Inlägg: 6409
Blev medlem: 03 okt 2004, 16:25
Ort: Göteborg
Klubb: GO69

Inläggav Borgis 12 jun 2007, 16:07

Den här hade kanske varit roligare ur svensk synvinkel?

Bild
If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught, and then lie.
Användarvisningsbild
Borgis
Good Cop
Good Cop
 
Inlägg: 6409
Blev medlem: 03 okt 2004, 16:25
Ort: Göteborg
Klubb: GO69

Inläggav Nico 12 jun 2007, 19:00

Coolt Borgis. Har du något utlåtande om de svängande framhjulen?
Jag har förbokat, både denna och Stuck's March. Den lär man i alla fall köra med.
Jag tycker att detta från Fly är riktigt intressant och spännande. Ska bli helkul att testa!

Föressten, inget svar ännu från USA ang. Chevy karosserna. Trots påminnelser.
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Inläggav Borgis 12 jun 2007, 22:00

BIGBOI207 skrev:Coolt Borgis. Har du något utlåtande om de svängande framhjulen?
Jag har förbokat, både denna och Stuck's March. Den lär man i alla fall köra med.
Jag tycker att detta från Fly är riktigt intressant och spännande. Ska bli helkul att testa!

Föressten, inget svar ännu från USA ang. Chevy karosserna. Trots påminnelser.


Hjulen, tja, jag kan inte säga att de gör varken till eller från. De svänger inte jättemycket ändå. Spöket och jag har kört den lite på GRKs hemmabana och den gick rätt fint där. Lite hjulspinn pga att den är så lätt men motorn känns väldigt soft och fin. (Fast vi kör ju på 12v där numera och det räcker)
If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught, and then lie.
Användarvisningsbild
Borgis
Good Cop
Good Cop
 
Inlägg: 6409
Blev medlem: 03 okt 2004, 16:25
Ort: Göteborg
Klubb: GO69

Inläggav Nico 12 jun 2007, 22:49

Okej, låter bra. För jag har inte hört många snälla ord om formel bilar med svängande hjul.
Minichamps bilen, är det orginal? Var det så kärran såg ut i Sydafrikas GP? Chansen är ju stooor att man försöker göra om en March enligt denna. För läckert för att låta bli helt enkelt!
Samlarna skär väl snart halsen av mig... 8)
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Inläggav Borgis 12 jun 2007, 23:12

Bild
If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught, and then lie.
Användarvisningsbild
Borgis
Good Cop
Good Cop
 
Inlägg: 6409
Blev medlem: 03 okt 2004, 16:25
Ort: Göteborg
Klubb: GO69

Inläggav ZeeJay 12 jun 2007, 23:16

Borgis..Borgis....återigen förbluffar du med att finna dessa GÖRGOA bilar som får det att glina i ögera.....

:thumb: :thumb: :thumb: :thumb:

Låt den bli en shelfqueen....nästa kan du använda o lattja med..gör som Nico säkert kommer att göra....Make it a Swede racechamo from SouthAfricaGP :thumb:

Då har du två godingar ....hehe...
Chansen är ju stooor att man försöker göra om en March enligt denna. För läckert för att låta bli helt enkelt!
Samlarna skär väl snart halsen av mig...


Nico - GO FOR IT!

:beer: :thumb: :beer: :thumb:
"To race or not to race....it´s not a question...It´s a fact"
FROGs - Friendly Racers Of Gothenburg slotracing - Vill du bli medlem?! - Skicka PM
http://slotracer.blogspot.com/
Användarvisningsbild
ZeeJay
Veteranracer
 
Inlägg: 4994
Blev medlem: 11 feb 2006, 00:25
Ort: Göteborg
Klubb: F.R.O.G.

FöregåendeNästa

Återgå till Bilbana & allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 45 gäster