Kvalitén på Vanquishs differential

Här diskuteras allt som har att göra med bilbaneracing på plast och träbanor med skalenliga bilar. Scalextric, Ninco, Slot.it, FLY m.fl.

Kvalitén på Vanquishs differential

Inläggav dynaflux 28 jan 2004, 23:06

Ska man räkna med en begränsad livstid? Jag köpte en begagnad Vanquish där drevet var slut och jag har läst andra som också har problem.

Skulle vara intressant att veta hur länge ni kört.
dynaflux
Kurvvakt
 
Inlägg: 41
Blev medlem: 23 jan 2004, 23:14

Inläggav Hakon 02 feb 2004, 21:33

:thumb: Tror inte det ska vara några problem med deras diffar,sköter man dom rätt så ska dom hålla.Det största felet som verkar göras är att dom köres innan diffen har delats och fettats in med typ vitt fett.Det är endast dom senare varianterna som har fett i från fabrik.Har själv kört en hel del med min McLaren efter att jag delat den och fettat in den ,funkar kalas.Tycker att dom är helfräcka,så det blir fler för min del.
Hakon
Kurvvakt
 
Inlägg: 40
Blev medlem: 02 feb 2004, 21:17

Inläggav Burström 03 feb 2004, 00:36

Hej alla racers.
Vi kör utan diffar här i våran Vq cup i umeå
på bilarna.
På ninco banan är det mycket grepp och
diffarna flexar ut ur böjarna var av krondrevet
rasar efter ett tag.
Vi har testat det mesta. Vi kör med ganska hög
volt på våran bana 16.5v så det hjälper nog till
plus greppet i banan.
I dag bygger vi om bilarna med wp drivlina,alu hjul,
3mm axlar,sponge däck,nc2 motor.

Mvh Christer B
Burström
Kartläsare
 
Inlägg: 881
Blev medlem: 02 feb 2004, 05:05
Ort: Umeå
Klubb: Umeå raceway

Inläggav Tiff Needell 03 feb 2004, 15:07

Hej,

Jag har inte haft några problem med min Shadow, men det kan ju bero på att jag kör på en vanlig Scalextricbana med standardtransformatorn på 12V.

Fast det kan ju också bero på att jag kanske inte använder bilen så mycket som jag borde p.g.a. att jag har hört att drevet ska vara lite klent. :rolleyes:

Burström, vad är wp drivlina för något? :?
Måste man byta motorn eller kan man behålla den som redan sitter i bilen?

/T
Användarvisningsbild
Tiff Needell
Kurvvakt
 
Inlägg: 24
Blev medlem: 02 feb 2004, 21:48

Inläggav Hakon 03 feb 2004, 22:24

Angående flexande diffar så måste dom limmas efter att dom varit delade,en liten droppe superlim på två ställen så ska dom inte flexa.Kör på Scalextric Classic/SCX .15,8v 32amps nätagg
Hakon
Kurvvakt
 
Inlägg: 40
Blev medlem: 02 feb 2004, 21:17

Inläggav Burström 03 feb 2004, 23:50

Hej slotracing åkare.
Vi har även testat med limma diff halvorna ,men har
problem att få diffarna hålla.
Vi kör finalerna i 45min och då går det inte ha grejor
som inte fungerar.
Sedan att ha en diff i en slotracing bil är jag tveksam om,
det går inge fortare med en diff i bilen.
Skulle diffen vara så bra skulle vi för länge sedan haft det
i 1/24 bilarna på träbanorna.

Mvh Christer Burström.
Burström
Kartläsare
 
Inlägg: 881
Blev medlem: 02 feb 2004, 05:05
Ort: Umeå
Klubb: Umeå raceway


Återgå till Bilbana & allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster

cron