Eftersom vi i skrivande stund inte orkar giddra med hemsidan så fortsätter vi att visa livstecken från klubben via forumet istället.
TRS gyldene ögonblick infaller ungefär vart fjortonde dag på ett rullande "tis-ons-tor-schema". Vi tävlar i allehanda skojiga klasser vi kan komma på. Fokus ligger på trevliga och easy going träffar där vi samlas runt våran hobby. Klubben är mer eller mindre öppen för nya medlemmar. Om intresse finns så är det bara att ta kontakt med någon/mig i klubben. Vi varvar skapliga standardklasser med hembyggen likt det man ser längre ner i denna post.- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -Test-test-test inför kommande tävlingar och samtidigt alltid ett sista shakedown precis innan start då man plötsligt inser att det skrapar i både här och där!
Vi körde femte och sista deltävlingen i nya Historic Saloon som mer eller mindre har varit en estetiskt framgång och succé tävlingsmässigt. Undertecknad har dessutom vunnit alla de tävlingar jag deltog i (4/5). Mycket tack vare att jag snabbt hittade the sweetspot på min Alfa efter lite pillande. Nu har vi breakat in klassen och efterföljande diskussioner verkar bli huruvida man ska tidsbegränsa ekipagen osv. men det lutar nog lite åt att det blir ganska öppet för nu.
Själv ska jag bygga en ny bil till nästa gång vi kör eftersom den här gick oförskämt bra.
Sen var det faktiskt - tro det eller ej, dags för ännu en ny klass
*drumroll* Classic F1!!!
Recepturen initialt är som följer; s k cigarrbil utan vinge fram eller bak. Det är fritt fram på samtliga punkter men motorn skall vara en slimline/S-can 16k från MRRC. Resultatet? Herrejösses-läckert!!
Det enda som känns konstigt är variationen mellan däcksbredden bak!
(Jag ger mig inte på de exakta beteckningarna för att undvika att bli bitchslapped av mer kunniga på området.)Vinnare var en Lotus följd av en Lotus =) Lite kul med tanke på att vinnarbilen är ett renodlat hemmabygge av Uffe. Eget chassie på en plastmodell (#82), andra plats är en Scalextric Lotus (#5), följd av den första resinkarossen på PP-chassie Scarab #48. Sen minns jag inte exakt positionerna. Men Ferrari #12 är en Pinkkar med originalchassie och BRM sulor, och Ferrari #4 är en resinare på PP-Chassie med PP-sulor. Bonnier var kvällens rattfylla - han sladdade ur både här och där med sin höga bil men kommer säkert igen när han har möberat ut mera ballast. Fast jag kanske ska sitta ner i båten. Jag råkade nog ut för det absolut värsta man kan göra när man kör bilbana... Jag kör en noggrant byggd resinbil - openwheeler med små delar som backspeglar och en skör vindruta i tunn lexan osv. Sen voltar jag över räcket och... NER I GOLVET!!!
*insert foul language* (G)ulf fiskar snabbt upp bilen från golvet och mentalt har jag lagt ifrån mig handtaget och insett att jag har sabbat en av mina snyggaste bilar och bryter tävlingen. Men nej då, Uffe singlar upp bilen och ställer den i spår igen och iväg åker man. Alla delar sitter kvar och bilen går precis som innan.
*flämt*