RMS Circuit design trubbel...

Här diskuteras allt som har att göra med bilbaneracing på plast och träbanor med skalenliga bilar. Scalextric, Ninco, Slot.it, FLY m.fl.

RMS Circuit design trubbel...

Inläggav Longitude 07 feb 2004, 16:49

Hepp!!

Har någon av er, som använder RMS, lyckats med att använda korsningar i "Circuit design"? När jag försöker så går det, för det första inte att vrida korsningen och för det andra inte att ansluta banan när den har gjort sina böjar och skall korsa orginalspåret.

Jag har gjort alla uppdateringar(fast aldrig märkt ngn skillnad), visst kan man strunta i korsningarna och bara bygga på med två korsande rakor, men det är ju lite surt.

Det känns som Scalextric har slutat bränna krut på RMS och siktat in sig på "SportWorld" systemet istället, det verkar ju bli vad RMS borde blivit från början.:sceptic:
/Jeppe
Användarvisningsbild
Longitude
Kurvvakt
 
Inlägg: 42
Blev medlem: 03 feb 2004, 23:12

Inläggav Dan J. 26 feb 2004, 17:15

Hej!
Har bara köpt pgmt, inte kopplat in än, pc'n hamnade i helt andra ändan av huset när jag byggde banan... :(
Men, i hjälpen står så här apropå dina frågor, och jag citerar:

Q: "-My circuit design includes sport 90 degree Crossover and I can't continue to add track to it?"
A: "- Click on the crossover track section which will highlight in blue. Click the 'Join Circuit Ends' button in the top toolbar and the white arrow vill move across to allow you to continue!"

Q: "-Can I change the direction of a Sport 90 degree Crossover?"
A: "-No, the crossover section can only be added in one direction. For this reason, it is a good idea to add it early in your design!"

Låter ju som svaren på just dina frågor!? :)
Hälsningar / Dan J.
Användarvisningsbild
Dan J.
Slotracer
 
Inlägg: 1910
Blev medlem: 24 feb 2004, 13:44
Ort: Stockholm

Inläggav Longitude 27 feb 2004, 00:08

Tack för det, man får väl lära sig att läsa instruktionerna
/Jeppe
Användarvisningsbild
Longitude
Kurvvakt
 
Inlägg: 42
Blev medlem: 03 feb 2004, 23:12


Återgå till Bilbana & allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 74 gäster

cron