Min nylackade bil

Här diskuteras allt som har att göra med bilbaneracing på plast och träbanor med skalenliga bilar. Scalextric, Ninco, Slot.it, FLY m.fl.

Min nylackade bil

Inläggav Ferguson 31 dec 2010, 11:12

När man botaniserar lite på det här forumet så inser man att det finns en uppsjö av egenhändigt målade kreationer som ligger på en mängd olika ställen, de flesta ligger visserligen under "Byggprojekt och modifikationer"/"Mitt projekt", men hade det inte varit fint att ha alla slutresultaten samlade likt tråden "Min nya bil".
Så även om man är så exemplarisk att man redovisar omålningsprocessen under "Mitt projekt" vilket är oerhört intressant att följa, så föreslår jag att man visar några bilder på sin färdiga bil här. Dessutom misstänker jag att det finns dom (bla jag själv) som inte är så exemplariska och då är det enkelt att lägga upp resultatet här, för man vill inte missa någon kreation.

Dagen till ära lägger jag då upp en rykande färsk NSR Porsche 997 Rally i ett livery som anspelar på kvällens festligheter.
997clicquot01.jpg
997clicquot01.jpg (149.58 KB) Visad 61826 gånger


Jag hoppas att fler nappar på denna tråd, det kanske är någon som sitter i ångerna av 2k klarlack redan nu, annars får vi se vem som blir först ut nästa år.

Gott Nytt år!
Shaped like a bullet, no barriers. Whoosh, there goes another second, doubt kills.
Speed is the key!
Användarvisningsbild
Ferguson
Braidsbytare
 
Inlägg: 58
Blev medlem: 10 nov 2009, 18:51
Ort: Söderslätt

Re: Min nylackade bil

Inläggav Aramis 31 dec 2010, 14:03

Bra initiativ Ferguson! Finns ju en sådan tråd på Slotforum där alla egenlackade bilar samlas och då får man ju en lätt översyn över samtliga färdigställda projekt!

Du har dessutom lackat en snygg och annorlunda livery och den står smaskigt utplacerad på en piedestal av plexiglas!
Läckert! :up:

Men denna tråd skall icke besudlas av en massa text så därför ska jag passa på att lägga upp två st Repsol-bilar här. Klarlacken har förvisso varit torr under en längre tid men de har inte varit föremål för någon projekt-tråd här på forumet så håll till godo!

Bild

Gott Nytt År!! :beer:
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Min nylackade bil

Inläggav Nico 31 dec 2010, 15:46

Trevlig idé samla allt här, jag lovar att fylla upp denna tråd ordentligt - det får bli mitt nyårslöfte helt enkelt.
Sedan länkar man till projekttråden.
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Min nylackade bil

Inläggav Ferguson 01 jan 2011, 15:24

Fina Repsolbilar, snyggt maskningsarbete på Moslern :thumb: . Det var detta jag misstänkte, tror det finns massor med målade bilar som inte visats på forumet tidigare och som kan komma till dagens ljus i denna tråd.

"Sedan länkar man till projekttråden" lysande, kan det bli bättre?
Ska bli kul att se dina bilar samlade här Nico, har tidigare försökt få ett grepp om dessa unika skapelser och det är inte lätt. :thumb:
Shaped like a bullet, no barriers. Whoosh, there goes another second, doubt kills.
Speed is the key!
Användarvisningsbild
Ferguson
Braidsbytare
 
Inlägg: 58
Blev medlem: 10 nov 2009, 18:51
Ort: Söderslätt

Re: Min nylackade bil

Inläggav Pucko Camaro 69 01 jan 2011, 23:20

Var trött på fägen på min Avant Slot Peugeot 207 IRC så jag gav den en ny färg "min team färg"Bild
så här såg den ut från början
Bild
så här blev den, kanske inte det snyggaste men de sket jaug iiiii.....
Älskling! Vi får flytta på bröllopet. Höljes är en vecka senare i år.
Då får du välja mig eller Höljes... Okej
Användarvisningsbild
Pucko Camaro 69
Kartläsare
 
Inlägg: 809
Blev medlem: 04 jan 2008, 15:58
Ort: Ystad
Klubb: min egen....

Re: Min nylackade bil

Inläggav Nico 02 jan 2011, 12:40

Ferguson skrev:Ska bli kul att se dina bilar samlade här Nico, har tidigare försökt få ett grepp om dessa unika skapelser och det är inte lätt. :thumb:


Det är lättare än du tror.... (click me)
(min hemsida)

Jag kom på att jag skulle spränga tråden om jag började här, så låt oss säga att ovan länk är mitt showroom. Så får allt jag postar här framöver bli det "nya" så att säga.
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Min nylackade bil

Inläggav Ferguson 02 jan 2011, 14:05

Pucko (känns inte rätt att tilltala någon så) det där med teamfärg känns lite farligt, kan bli många bilar att lacka :D .

Det är lättare än du tror.... (click me)
(min hemsida) Aha! Man var alltså tvungen att vidga sina vyer och gå utanför detta forum :w00t: .

Forumtrådens rubrik är kanske lite missvisande (det såg så fint ut tillsammans med "min nya bil"), tanken var att man även ska lägga upp bilder på bilar där lacken varit torr ett tag. Eftersom Mosler varit på tapeten så bidrar jag med två till, en har nog visats här tidigare.
Mosler_mi.jpg
Mosler_mi.jpg (147.92 KB) Visad 60786 gånger

Mosler_tu.jpg
Mosler_tu.jpg (145.71 KB) Visad 60744 gånger
Shaped like a bullet, no barriers. Whoosh, there goes another second, doubt kills.
Speed is the key!
Användarvisningsbild
Ferguson
Braidsbytare
 
Inlägg: 58
Blev medlem: 10 nov 2009, 18:51
Ort: Söderslätt

Re: Min nylackade bil

Inläggav snugged 02 jan 2011, 14:47

ett spöke och perikles. ja jäklar!
grymt fina bilar. :up: :up: :up:
Användarvisningsbild
snugged
Testförare
 
Inlägg: 2660
Blev medlem: 09 jul 2007, 00:14
Ort: Málaga

Re: Min nylackade bil

Inläggav svenstefan 02 jan 2011, 16:48

Kul tråd. Tänkte bidra med de 2 jag har lackat själv. Är en nybörjare och det var inte lätt att maskera. Camaron var första testet och blev ganska misslyckad, medans Mustangen blev MYCKET bättre. Så pass att det gav mersmak i alla fall... :)
Bild
Bild
Mitt alldeles egna hobbyrum....mmmm....
svenstefan
Mekaniker
 
Inlägg: 277
Blev medlem: 11 nov 2006, 18:15
Ort: Norrahammar

Re: Min nylackade bil

Inläggav Pucko Camaro 69 03 jan 2011, 00:58

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Fergusson där ser du vilken färg som dominerar på mina bilar........
Älskling! Vi får flytta på bröllopet. Höljes är en vecka senare i år.
Då får du välja mig eller Höljes... Okej
Användarvisningsbild
Pucko Camaro 69
Kartläsare
 
Inlägg: 809
Blev medlem: 04 jan 2008, 15:58
Ort: Ystad
Klubb: min egen....

Re: Min nylackade bil

Inläggav Ferguson 13 jan 2011, 14:08

En redan snabb Slotit Alfa 33/3 som blev ännu snabbare i ny kostym.
alfa01.jpg
alfa01.jpg (146.17 KB) Visad 60361 gånger
Shaped like a bullet, no barriers. Whoosh, there goes another second, doubt kills.
Speed is the key!
Användarvisningsbild
Ferguson
Braidsbytare
 
Inlägg: 58
Blev medlem: 10 nov 2009, 18:51
Ort: Söderslätt

Re: Min nylackade bil

Inläggav Nico 13 jan 2011, 17:21

Ferguson skrev:En redan snabb Slotit Alfa 33/3 som blev ännu snabbare i ny kostym.[/attachment]


Klart att den blev snabbare... Rackarns läckert med randen i silver där - vita linjerna ... mmm detaljer som gör så mycket för en bil.
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Min nylackade bil

Inläggav Ferguson 13 jan 2011, 21:17

Tack, det är alltid trevligt när arbetet uppskattas. Fotot luras lite då även dom "vita" linjerna är silvriga i verkligheten. Ja visst är det fantastiskt att dom alltid blir snabbare, man får övertag redan på startlinjen även om det finns dom som hävdar annorlunda :cuckoo:
Shaped like a bullet, no barriers. Whoosh, there goes another second, doubt kills.
Speed is the key!
Användarvisningsbild
Ferguson
Braidsbytare
 
Inlägg: 58
Blev medlem: 10 nov 2009, 18:51
Ort: Söderslätt

Re: Min nylackade bil

Inläggav Nico 13 jan 2011, 22:38

Ferguson skrev:, man får övertag redan på startlinjen även om det finns dom som hävdar annorlunda :cuckoo:

Aha, du pratar om "dom" som kommer 2a eller 3a efter dom omlackade bilarna?? ;-)
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Min nylackade bil

Inläggav Jormungandr 14 jan 2011, 00:58

riktigt snygg och smakfull :thumb:
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Nästa

Återgå till Bilbana & allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 81 gäster

cron