Nytt till Grupp 5

Här diskuteras allt som har att göra med bilbaneracing på plast och träbanor med skalenliga bilar. Scalextric, Ninco, Slot.it, FLY m.fl.

Re: Nytt till Grupp 5

Inläggav Nico 11 jul 2012, 18:36

marcoracer skrev:Bild

:beer:


Fantastic car marco, I have placed an order for your whole range of gr5 cars 8-)

Mille grazie!
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Nytt till Grupp 5

Inläggav JensaPson 11 jul 2012, 19:53

Tänkte på den tråd som nyligen raderades pga reklam från tillverkare.
Är inte det här samma sak?
http://www.tjockhultrs.se

Hur långt är ett snöre?
Användarvisningsbild
JensaPson
Veteranracer
 
Inlägg: 4931
Blev medlem: 05 feb 2007, 21:52
Ort: Nacka
Klubb: TRS

Re: Nytt till Grupp 5

Inläggav Ravajack 11 jul 2012, 20:07

JensaPson skrev:Tänkte på den tråd som nyligen raderades pga reklam från tillverkare.
Är inte det här samma sak?

Jo.
En populär föreställning är att om man kedjar fast ett oändligt stort antal apor vid var sin skrivmaskin, så kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk. Internet har dock nu slutligen bevisat att så inte är fallet...
Användarvisningsbild
Ravajack
Veteranracer
 
Inlägg: 3446
Blev medlem: 07 sep 2004, 14:56

Re: Nytt till Grupp 5

Inläggav Janne L 11 jul 2012, 20:12

Nix Jensa, detta är konsumentinformation på högsta nivå och går icke att jämställa, framförallt då detta gäller Grupp 5 och då ses liknande spefulla inlägg bara som klavertramp. Ut och åk båt nu så fortsätter vi att njuta av Caprin.
Janne L
Janne L
Slotracer
 
Inlägg: 1580
Blev medlem: 22 sep 2008, 11:21
Ort: Täby
Klubb: TRS

Re: Nytt till Grupp 5

Inläggav GranTurismo 11 jul 2012, 20:57

Kan skillnaden vara att denna tråd startade som en ren nyhetstråd av en av de ordinarie medlemmarna? Sedan dök Marco upp och bidrog med bilder från utvecklingen, vilket såklart kan ses som en typ av reklam, men samtidigt jätteroligt för oss som läser här varje dag. Äntligen kändes det som vi fick lite egna förstahandsnyheter. Tycker det var synd att Tecno slot inte fick visa upp sitt fiffiga lilla chassi.

Vet ej var man ska dra gränsen, och det är såklart upp till admin, men jag tycker att om olika tillverkare orkar bry sig så mycket att de vill delta i vårat forum och skriva om sina produkter borde de få det. Den närheten till sina användare finns inte i många branscher, se bara på Slot it och Scalextrics medverkan på Slotforum. Sedan tycker jag dock att återförsäljare av vad slag de må vara får köpa reklamplats, de tjänar ju också på att tillverkarna får berätta om sina produkter i slutändan när vi är ivriga att handla dem
Instagram: @granturismo_slotcars
Användarvisningsbild
GranTurismo
Slotracer
 
Inlägg: 1698
Blev medlem: 27 feb 2007, 15:10

Re: Nytt till Grupp 5

Inläggav Nico 11 jul 2012, 22:22

Om inte Marco lägger in bilderna själv så kopierar jag in dom direkt från italiaslot så det kan ju verkligen kvitta känner jag. När det gäller nyheter är förstås det svenska bilbaneforumet inte det första man besöker. Så det blir knsaxning vartefter ;-)
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Nytt till Grupp 5

Inläggav Aramis 12 jul 2012, 01:23

Reklam eller inte... Det händer ju banne mig inte mycket på detta forum jämfört med t ex Slotforum så det är ju hål i huvudet att ta bort trådar av detta slag!! Det är ju helt fantastiskt att vi får förstahands info från tillverkare av bilar och dyl. Bilbaneforumet är så litet så det finns ju ingen vinning i att betala pengar för en reklamplats. Nu beror det ju lite på vad det kostar men jag tolkar avsaknaden av dessa som att min teori är riktig. (Ok, det finns ett företag som sponsrar en karegori så avsaknaden är inte total...)
:sceptic:
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Nytt till Grupp 5

Inläggav Ravajack 14 jul 2012, 00:35

marcoracer skrev:Bild


Ett fynd för de händige (med djupa fickor):
Nya Racer Ford Capri i lösa delar (och mycket dyrare...) :beer:

Bild

Färdigbyggd och RTR ligger priset för Caprin runt en femhundring (50 euro).
Kostnaden för ett HPD-projekt med pryttlarna här ovan blir runt 70 euro.
Och då tillkommer ändå mekaniken i form av motor, kablar,axlar, lager,
drev, fälgar, pickup, strömflätor och dekaler...
Samt tid och tålamod... :drunk:
En populär föreställning är att om man kedjar fast ett oändligt stort antal apor vid var sin skrivmaskin, så kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk. Internet har dock nu slutligen bevisat att så inte är fallet...
Användarvisningsbild
Ravajack
Veteranracer
 
Inlägg: 3446
Blev medlem: 07 sep 2004, 14:56

Re: Nytt till Grupp 5

Inläggav Jormungandr 14 jul 2012, 10:42

tror du inte att de kommer med ett riktigt whitekit också då? Det blir annars samma grej om du kikar på en slot.it eller en NSR i lösa delar. Du kan ju köpa allting löst, men då rör det sig runt en tusenlapp... Jag var inne på att köpa en NSR Audi R18 i delar (vill bara ha ett komplett chassie), men det kostade över 750 spänn. en whitekit går på ca 600.
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Nytt till Grupp 5

Inläggav guadeloupe 14 jul 2012, 23:43

Aramis skrev:Reklam eller inte... Det händer ju banne mig inte mycket på detta forum jämfört med t ex Slotforum så det är ju hål i huvudet att ta bort trådar av detta slag!! Det är ju helt fantastiskt att vi får förstahands info från tillverkare av bilar och dyl. Bilbaneforumet är så litet så det finns ju ingen vinning i att betala pengar för en reklamplats.

Ja, är beredd att hålla med och gör det också.
Vissa bilar behöver mer kärlek än andra
guadeloupe
Slotracer
 
Inlägg: 1620
Blev medlem: 05 nov 2005, 19:41
Ort: Stockholm

Re: Nytt till Grupp 5

Inläggav JensaPson 15 jul 2012, 22:21

Då kanske inte den andra tillverkarens tråd heller skulle ha raderats.
Att det va okej så länge firman sa "titta vad vi har" och inte ""kåmmm å schöööp"
Vad vet ett luder som jag?
http://www.tjockhultrs.se

Hur långt är ett snöre?
Användarvisningsbild
JensaPson
Veteranracer
 
Inlägg: 4931
Blev medlem: 05 feb 2007, 21:52
Ort: Nacka
Klubb: TRS

Re: Nytt till Grupp 5

Inläggav mINdAt3z 16 jul 2012, 09:14

Finns två till salu via en säljare i Portugal på e-Bay.

http://www.ebay.co.uk/itm/170877071724? ... 1438.l2649

Samlat pris för att köpa båda med samlad frakt under 900 spänn. Hade köpt dem själv, men har sprängt min slot-car budget den här sommaren med 300% (säg inget till tjejen). 8-)

// Micke
Mikael
Exit reality, enter the imaginary.
Användarvisningsbild
mINdAt3z
Kartläsare
 
Inlägg: 585
Blev medlem: 12 nov 2011, 12:01
Ort: Tibro

Re: Nytt till Grupp 5

Inläggav Aramis 16 jul 2012, 12:16

JensaPson skrev:Då kanske inte den andra tillverkarens tråd heller skulle ha raderats.
Att det va okej så länge firman sa "titta vad vi har" och inte ""kåmmm å schöööp"
Vad vet ett luder som jag?

Ja, precis. Så länge det handlar om fakta om produkten så borde det vara ok.
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Nytt till Grupp 5

Inläggav Jonas 16 jul 2012, 13:31

Aramis skrev:
JensaPson skrev:Då kanske inte den andra tillverkarens tråd heller skulle ha raderats.
Att det va okej så länge firman sa "titta vad vi har" och inte ""kåmmm å schöööp"
Vad vet ett luder som jag?

Ja, precis. Så länge det handlar om fakta om produkten så borde det vara ok.


Om någon här på forumet har frågor om en viss produkt och en tillverkare sitter inne med svaret så får de gärna svara.
Om en tillverkare har produkt som de vill att alla ska känna till och startar en tråd för den så anser jag att det är reklam som de ska betala för.
Användarvisningsbild
Jonas
Administratör
Administratör
 
Inlägg: 664
Blev medlem: 07 dec 2003, 00:54
Ort: Huddinge

Re: Nytt till Grupp 5

Inläggav mINdAt3z 16 jul 2012, 15:05

Jag tycker att det är kanon att få information från tillverkarna. Jättekul att läsa posts direkt från källan och tillverkaren om nya produkter, tillverkning, m.m.. Förstår att det är svårt att hitta en gränsdragning, öppnar man forum så blir de ju lätt nedlusade med reklam och sälj annonser.

Men information om produkter kan väl tillåtas? Och sedan dra linjen vid att man inte får hänvisa till inköpsställen, priser, distributörer eller vad annat. Det borde väl vara en ok gräns?
Mikael
Exit reality, enter the imaginary.
Användarvisningsbild
mINdAt3z
Kartläsare
 
Inlägg: 585
Blev medlem: 12 nov 2011, 12:01
Ort: Tibro

FöregåendeNästa

Återgå till Bilbana & allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 46 gäster

cron