Slot.it/Policar Lotus 72

Här diskuteras allt som har att göra med bilbaneracing på plast och träbanor med skalenliga bilar. Scalextric, Ninco, Slot.it, FLY m.fl.

Slot.it/Policar Lotus 72

Inläggav Ravajack 20 sep 2014, 07:48

En av de intressantaste konstruktionerna på länge i denna bransch har börjat materialiseras:
Ronnie Peterssons Lotus 72.
Bild
Bild
Bild

Provkörs här under ledning av chefsideologen bakom bygget, Maurizio Ferrari himself.


Och fler Ronnie-modeller är på G från den nya Slot.it/Policar-konstellationen:
Bild

Mera info finns här.
En populär föreställning är att om man kedjar fast ett oändligt stort antal apor vid var sin skrivmaskin, så kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk. Internet har dock nu slutligen bevisat att så inte är fallet...
Användarvisningsbild
Ravajack
Veteranracer
 
Inlägg: 3446
Blev medlem: 07 sep 2004, 14:56

Re: Slot.it/Policar Lotus 72

Inläggav Dalsland Ring 1:43 20 sep 2014, 08:52

Detta är bilen nr 1 för mig. Hoppas den kommer i 1:43 också.
Användarvisningsbild
Dalsland Ring 1:43
Mekaniker
 
Inlägg: 328
Blev medlem: 28 maj 2013, 18:53
Ort: Norra Dalsland
Klubb: Ebberanton Racing society

Re: Slot.it/Policar Lotus 72

Inläggav GranTurismo 20 sep 2014, 11:40

Policar gör och kommer med all säkerhet fortsätta göra bilar i skala 1:32 och bara den skalan. Mitt råd i all välmening är att sluta att hoppas och uppgradera till 1:32 om du vill ha en.

Intressant i sammanhanget är att Scalextric i dagarna släpper samma bil. Har börjat dyka upp hos spanska handlare under Superslotnamnet i veckan som varit. Ser riktigt bra ut. Kanhända att prestandan är bättre hos Policaren då Slot it är med på ett hörn, och priset lär ju bli i samma nivå.
Instagram: @granturismo_slotcars
Användarvisningsbild
GranTurismo
Slotracer
 
Inlägg: 1698
Blev medlem: 27 feb 2007, 15:10

Re: Slot.it/Policar Lotus 72

Inläggav Bjuvköbing GrandPrix 20 sep 2014, 15:12

GranTurismo skrev:Intressant i sammanhanget är att Scalextric i dagarna släpper samma bil. Har börjat dyka upp hos spanska handlare under Superslotnamnet i veckan som varit. Ser riktigt bra ut. Kanhända att prestandan är bättre hos Policaren då Slot it är med på ett hörn, och priset lär ju bli i samma nivå.


Jag tänkte precis samma sak ... och jag kommar utan tvekan avvakta tills Policar modellen anländar - även om Scalextrics måhända är snäppet snyggare.
/Allan Raben-Boesdal

Hvis du taber og vinder med samme sind ... så vinder du IKKE!
http://ssrs.dk/news.php
Användarvisningsbild
Bjuvköbing GrandPrix
Kurvvakt
 
Inlägg: 35
Blev medlem: 18 maj 2014, 20:23
Ort: Bjuv
Klubb: Hbg Slotcar

Re: Slot.it/Policar Lotus 72

Inläggav Nico 21 sep 2014, 21:54

Ja det här blir faktiskt lite intressant framöver. AllSlotcar har givit oss en modern f1- kärra som är kanon att tävla med. Nu kommer slot.it och tar hand om skarven därimellan. Hoppas det blir ett par fina och jämna ekipage, men också lika robusta som Allslotcars bilar.

Funderar redan innan dessa har landat vad som kommer härnäst. Jag blir nästan förbannad på att Ferrari har kastat bort licensen till Carrera som inte bidrar på något sätt.
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS


Återgå till Bilbana & allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 72 gäster

cron