Fräst bana på museum!

Här diskuteras allt som har att göra med bilbaneracing på plast och träbanor med skalenliga bilar. Scalextric, Ninco, Slot.it, FLY m.fl.

Fräst bana på museum!

Inläggav raceman 26 okt 2014, 20:49

I sommras va nere i Tryde utanför Tommelilla på 50-tals nostalgi cafet där det finns hur mycket saker som helst riktigt kul att gå och titta :). På övervåningen fanns denna bana som kanske kan intressera er står inget om vad den kommer ifrån kanske någon som vet? Frän layout på banan.Om ni har möjlighet så ta en runda dit och titta helt klart värt ett besök.
Bilagor
DSC_0104.jpg
DSC_0104.jpg (52.97 KB) Visad 2813 gånger
DSC_0105.jpg
DSC_0105.jpg (50.44 KB) Visad 2800 gånger
raceman
Övningskör
 
Inlägg: 12
Blev medlem: 02 feb 2004, 22:45
Ort: Kalvsvik

Re: Fräst bana på museum!

Inläggav Pucko Camaro 69 28 okt 2014, 17:44

raceman skrev:I sommras va nere i Tryde utanför Tommelilla på 50-tals nostalgi cafet där det finns hur mycket saker som helst riktigt kul att gå och titta :). På övervåningen fanns denna bana som kanske kan intressera er står inget om vad den kommer ifrån kanske någon som vet? Frän layout på banan.Om ni har möjlighet så ta en runda dit och titta helt klart värt ett besök.


Denna bana är byggd av någon i Ystad, låg på blocket för ett antal år sen då jag var i kontakt med säljaren namnet mins jag inte.
Vet bara att den gick inte att få in i min lilla 2a. :-x
Jag jobbar med en man som är god vän med dagens ägare till banan och fått höra att den ska säljas..... :D
Får väl ta ett snack med min syster och svåger om de kan husera den på sin avstyckade gård..... 8-)
Älskling! Vi får flytta på bröllopet. Höljes är en vecka senare i år.
Då får du välja mig eller Höljes... Okej
Användarvisningsbild
Pucko Camaro 69
Kartläsare
 
Inlägg: 809
Blev medlem: 04 jan 2008, 15:58
Ort: Ystad
Klubb: min egen....


Återgå till Bilbana & allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 87 gäster