Scx rallybilar 4WD

Här diskuteras allt som har att göra med bilbaneracing på plast och träbanor med skalenliga bilar. Scalextric, Ninco, Slot.it, FLY m.fl.

Scx rallybilar 4WD

Inläggav HåkanJ 04 mar 2004, 19:19

Har köpt en Focus och en Subaru 4WD Scx. Båda gick bedrövligt. Jag tog bort dreven till framhjulsdrivningen då gick de betydligt bättre. Har någon något tips om hur man får fart på dessa med bibehållen 4-hjulsdrift?

HåkanJ
Hej
Jag är en småbarnsfar som återkommit till slotracing genom mina barns intresse. Vi kör både scalextric och Ninco.
HåkanJ
Nykomling
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 02 feb 2004, 21:01

Inläggav Catman 04 mar 2004, 23:55

tyvärr är det bara att köpa till pro-motorn för att det skall hända nåt riktigt kul.
På en knicksig bana utan magnet märks inte den klena motorn så mycket.
Vad vi bäst behöver i livet,
är nån som visar oss vad vi kan
Användarvisningsbild
Catman
Mekaniker
 
Inlägg: 314
Blev medlem: 02 feb 2004, 20:21
Ort: Karlskoga
Klubb: SRSoWÖ

Inläggav Hakon 06 mar 2004, 16:12

Köp SCX Proturbo motor och dom går som f-n,men ett 25ohmshandtag rekomenderas :D
Hakon
Kurvvakt
 
Inlägg: 40
Blev medlem: 02 feb 2004, 21:17

Inläggav Jimmy KSCC 07 mar 2004, 00:10

Det verkar vara lite skiftande kvalite på SCX bilarna.

Själv har jag aldrig haft någe problem med mina bilar.
2st Ford Focus
1st Citroen Xsara
1st Volvo 850 [okej.. ingen rallybil.. men endock SCX]

Men andra i klubben har klagat på dåligt centrerade axlar i fälgarna vilket gör att dom skakar väldigt mycket.
Och några fartvidunder lär dom heller aldrig bli.. men det tycker iallafall jag är litegrann charmen med SCX rallybilar... bort med magneten omgående, sen kör man brett istället för fort. :)

/Jimmy
We dont stop playing becose we grow old. We grow old becose we stop playing. -George B Shaw
Användarvisningsbild
Jimmy KSCC
Kurvvakt
 
Inlägg: 22
Blev medlem: 23 jan 2004, 17:16
Ort: Köping

Inläggav Hakon 07 mar 2004, 08:30

Ja ifrån mig får ni inga klagomål på SCX ,varken fyrhjulsdrivet eller tvåhjulsdr,.Har en Hyundai Accent 4wd med Proturbomotor den går ruskigt bra har även Seat, Peugeot 206 men Hyundai har klart bäst väghållning,mycket körglädje.Har många Fly/ GbTrack men kör mest SCX DOME,man blir rent tårögd så grannt hon går.Så SCX kan, helt klart
Hakon
Kurvvakt
 
Inlägg: 40
Blev medlem: 02 feb 2004, 21:17


Återgå till Bilbana & allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 71 gäster