Vad skall man köpa och varför?

Här diskuteras allt som har att göra med bilbaneracing på plast och träbanor med skalenliga bilar. Scalextric, Ninco, Slot.it, FLY m.fl.

Vad skall man köpa och varför?

Inläggav AndGo 04 okt 2016, 08:36

Hej,

Jag vänder mig till detta forum då jag har planer på att införskaffa en bilbana.
Så huvudfrågan är vad som är lämpligt och varför?

Tanken är att den är till barnen och jag har varit lite emot det då jag själv anser att dem är lite för unga för att handskas med en "riktig" bilbana. Men som så ofta innan så finns det även ett eget intresse i detta och då blir det lätt att man viker sig för barnens önskan.

Har inte planerat att lägga en hel förmögenhet på detta men vill inte heller köpa något skit eller något som man inte kan "växa" med. Jag har kollat runt en hel del och har fått lite egna idéer, men väljer att inte lägga in mina egna tankar i detta ännu. Jag vill gärna veta för och nackdelar med de olika typerna och fabrikaten.

Så jag vore väldigt tacksam för lite hjälp.
AndGo
Nykomling
 
Inlägg: 1
Blev medlem: 02 okt 2016, 20:29

Re: Vad skall man köpa och varför?

Inläggav Nico 04 okt 2016, 14:03

Tjena,

Inte för att vara otrevlig, men du kan hitta svaret på dina frågor med sök funktionen. Då hittar du fylligare svar och spaltmeter med referenser/preferenser osv.

Jag började med Scalextric SPort och var helt nöjd med det. Nu har vi det i klubblokalen. SÅ jag byggde en stor bana på jobbet med Ninco och ännu närmare produkten s a s.
Personligen råder jag alla att köpa Ninco's BANA (bilar är en annan diskussion)

Ninco +
Lagom bred
Fint grepp för magnetlös körning, utan att göra en djupdykning i däckmarknaden.
Bra kontakt
Enkel montering och de-montering
Bra startkit (Master-tracks)
Framtiden, du har garanterat en hållbar bana för framtiden. Och gud vet hur många mästerskap som körs på Ninco-bana.

Ninco -
Svårt att köpa i Sverige

That's it. Som sagt, testa att söka dig fram på forumet.
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS


Återgå till Bilbana & allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 76 gäster

cron