Eftersom det inte går att ändra...

Här kan ni ställa frågor om forumet samt rapportera eventuella problem.
Har du problem att logga in, skriv ett mail till webmaster@bilbaneforumet.se

Eftersom det inte går att ändra...

Inläggav Storabjörnen 31 jan 2006, 23:41

Okej,

Nu är det så att jag har en liten projekttråd. Det lär inte ha gått så många förbi att det gäller det långsamma framskridandet av min påtänkta bana "Der Grosse Bär".

Jag har från flera håll fått höra att denna projekttråd roar många forummedlemmar, det märks också inte minst på spontan trevlig feedback i svarsposterna i sagda tråd.

Det må gå långsamt framåt, men det är en tråd som driver mig framåt att fortsätta och försöka komma nån vart med banan, och sprida lite glädje och kanske tips till andra.

Då jag har mina bilder i tråden lokaliserade på min och min väns hemsida, och denna hemsidas innehåll har flyttats till en annan server, ser inte URL:en likadan ut för mina bilder längre. Det gör att mina bilder till 90% inte syns i tråden längre. Förutom de bilder jag lagt på webspace jag har på en Finsk server. De syns.

Eftersom 99 % av de diskussionsforum åtminstone jag besöker, har en EDIT-funktion så hade detta problem kanske kunnat lösas om Bilbaneforumet hade haft det. Då hade jag kunnat editera mina URL'ar.

Vad det är för forumkod som används här, eftersom den uppenbarligen inte kan uppgraderas till att innehålla en EDIT-funktion? Det är väl phpBB, och den lär ju vara uppgraderingsbar?

Min EGENTLIGA fråga är i alla fall, kan jag PM:a moderatorn mina uppdaterade länkar till mina bilder i min tråd, så att han kan gå in och EDITERA min projekttråd back end så att dessa blir synliga igen??

Skulle det vara okej?

Hälsn,
Anders
Der Bär mit Das Auto.
Användarvisningsbild
Storabjörnen
Bad Cop
Bad Cop
 
Inlägg: 4200
Blev medlem: 02 okt 2004, 11:52
Ort: 08 Norr

Inläggav Ghost 31 jan 2006, 23:45

Det finns en edit-funktion här oxå. Den är bara inte aktiverad.
Allt i enlighet med:
Den knappen har vi tagit bort för att man även kunde ändra sina inlägg efter att någon har svarat på det. Detta för att undvika att man ändrar i en pågående diskussion så att det ser ut som att personer har svartat på saker som inte stod där när dom skrev sitt inlägg.
Detta är dessutom så gott som praxis på alla internet forum.

Se istället till att använda "Förhandsgranska" funktionen innan du klickar på "Skicka".
http://bilbaneforumet.se/viewtopic.php?t=297
Användarvisningsbild
Ghost
Avstängd
 
Inlägg: 3692
Blev medlem: 04 jun 2004, 21:13

Inläggav Storabjörnen 01 feb 2006, 00:56

Okej Erik.

Då vill vi ha den funktionen implementerad igen.

För en sak är säker:
- Se istället till att använda "Förhandsgranska" funktionen innan du klickar på "Skicka".-

Håller INTE. Varken som argument eller som funktion / användarmetod

Detta eftersom man ibland måste justera brackets och liknande kring bilder/text (som man faktiskt kan missa även om man använder "förhandsgranska", och eftersom man - som i mitt fall - måste justera en URL. Låt säga att man gör en "tutorial" för något, postar ett skitsnyggt resultat och beskrivningar, men en liten ytte pytte grej försvinner, så vill man editera så att det ska bli rätt, ja, då är vi där igen.

Angående "man kan ändra vad man skrivit", nej, det är praxis att ha en text som per default lyder (i röd färg) t.e.x "This post was edited by storabjörnen 2006-02-01 00:05" så fort någon är inne o ändrar något.

Dessutom, OM en diskussion trots allt skulle blossa upp och man skulle misstänka att någon ändrat sitt inlägg till dennes fördel, så är det dessutom så att man i 9 fall av 10 quote:ar denna person, och då står det fortfarande klart o tydligt vad denne ursprungligen skrev.

Min fråga kvarstår.

B.
Der Bär mit Das Auto.
Användarvisningsbild
Storabjörnen
Bad Cop
Bad Cop
 
Inlägg: 4200
Blev medlem: 02 okt 2004, 11:52
Ort: 08 Norr

Inläggav Rokkoko 01 feb 2006, 01:06

Jag står bakom en björn i denna fight!
Användarvisningsbild
Rokkoko
Kartläsare
 
Inlägg: 943
Blev medlem: 02 feb 2004, 02:08
Ort: Stockholm

Inläggav Storabjörnen 01 feb 2006, 01:13

Rokkoko skrev:Jag står bakom en björn i denna fight!


Tack Rokk. Då står du tryggt. Jag tar första smällen. Och andra. Har dessutom kraftigare ramar än du har händer/fingrar.

Bild

Bild

B.
Der Bär mit Das Auto.
Användarvisningsbild
Storabjörnen
Bad Cop
Bad Cop
 
Inlägg: 4200
Blev medlem: 02 okt 2004, 11:52
Ort: 08 Norr

Inläggav Ghost 01 feb 2006, 01:21

Åsså kan jag ta å infiltrera... :taunt: Å rassla lite med kedjorna!
"Ja mamma, jag får rassla med kedjorna mitt i natten, det är vad spöken gör, duh!"
Användarvisningsbild
Ghost
Avstängd
 
Inlägg: 3692
Blev medlem: 04 jun 2004, 21:13

Inläggav Ghost 03 feb 2006, 13:05

Ett annat stort forum har gjort så att man bara kan editera inom 30 minuter.
Vilket jag tycker låter som en utmärkt kompromiss.
Dels hinner man justera texten.
Dels hinner man coola ner om man skrivit i angst så det blev sturm men man vill ha det något mindre drang.
Användarvisningsbild
Ghost
Avstängd
 
Inlägg: 3692
Blev medlem: 04 jun 2004, 21:13

Inläggav Rokkoko 03 feb 2006, 17:18

Jag är ledsen... men jag fattar faktiskt inte alls varför man inte skulle kunna ändra när man vill. Se till att en kommentar kommer om att det har blivit ändrat så är väl det inga problem. Hur ofta blir det meningsskiljaktigheter för att någon ändrar sitt inlägg? Störtlöjligt!

MVH, Rickard
Användarvisningsbild
Rokkoko
Kartläsare
 
Inlägg: 943
Blev medlem: 02 feb 2004, 02:08
Ort: Stockholm


Återgå till Om forumet

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 34 gäster