Forumet uppe igen!

Här kan ni ställa frågor om forumet samt rapportera eventuella problem.
Har du problem att logga in, skriv ett mail till webmaster@bilbaneforumet.se

Forumet uppe igen!

Inläggav Heureux 19 apr 2007, 08:51

Äntligen är forumet uppe igen.
Under gårdagen gjordes ett akut byte av server och då försvan några av inläggen. :(
Nu ska de flesta vara återställda men ta ändå en titt om det ni skrev runt 14 tiden igår finns kvar. :o

Förhoppningsvis ska allt vara lite stabilare nu. :thumb:


/Christian
Senast redigerad av Heureux 05 maj 2007, 15:48, redigerad totalt 1 gång.
Forumadministratör - Bilbaneforumet.se
[ Frågor om forumet ] [ Personlig hjälp ] [ Lär dig BBCode ]
The white zone is for loading and unloading only - if you have to load or unload go to the white zone.
Användarvisningsbild
Heureux
Administratör
Administratör
 
Inlägg: 592
Blev medlem: 01 dec 2003, 02:09
Ort: Stockholm

Inläggav Lelle 19 apr 2007, 14:25

Alltid tråkigt när inlägg försvinner, men jag tror att de flesta precis som mig är glada åt att bara se att forumet är tillbaka. Jag var lite orolig ett tag. :P

Bra jobbat. :thumb:

//Lelle
Lelle
Mekaniker
 
Inlägg: 338
Blev medlem: 22 aug 2006, 09:13
Ort: Sandviken

Inläggav jomol22 19 apr 2007, 15:17

Det märkligaste är att ett inlägg jag skrev försvann under eftermiddagen, varpå jag skrev ett nytt och det som hade försvunnit dök upp idag, men däremot hade det jag ersatte det försvunna med nu försvunnit. :? :? :?
jomol22 hette förut srsowö
Användarvisningsbild
jomol22
Veteranracer
 
Inlägg: 3147
Blev medlem: 09 feb 2004, 18:04
Ort: Örebro
Klubb: SRSoWÖ

Inläggav Stirling Moss 20 apr 2007, 09:59

klockan verkar vara tokfel

Moss
Användarvisningsbild
Stirling Moss
Kartläsare
 
Inlägg: 865
Blev medlem: 06 apr 2004, 23:49
Ort: Mora/Hedemora

Inläggav Heureux 22 apr 2007, 03:16

När ytterligare problem inträffade bestämde vi oss för att ta ner forumet tills allt var fixat och flöt på stabilt, så att vi skulle slippa att förlora fler inlägg. Tyvärr gick inte de sista att rädda men nu är allt uppe och stabilt igen.

Mer information kommer så snart vi ser att allt flyter på som det ska.
Vi anser inte att den senaste tidens problem är okay, därför kommer vi att göra allt vi kan för att förhindra att dom uppstår igen.

Tack för att ni har överseende med allt strul.
Jag kommer med mer information så snart jag är säker på att allt fungerar som det ska igen.

/Christian

P.S. Om ni upptäcker några problem eller felaktigheter rapportera det gärna i den här tråden. :hug:
Forumadministratör - Bilbaneforumet.se
[ Frågor om forumet ] [ Personlig hjälp ] [ Lär dig BBCode ]
The white zone is for loading and unloading only - if you have to load or unload go to the white zone.
Användarvisningsbild
Heureux
Administratör
Administratör
 
Inlägg: 592
Blev medlem: 01 dec 2003, 02:09
Ort: Stockholm

Inläggav Heureux 22 apr 2007, 23:26

Som alla säkert har märkt så har det varit en del problem med forumet på senaste tiden. :x
I fredags tröttnade jag och Jonas på allt strul som varit med webhotellet det senaste halvåret.
Så vi bestämde oss för att flytta till ett nytt hotell, tanken var att det skulle hinna förbereda flytten under helgen men när problemen fortsatte på det gamla webhotellet så bestämde vi oss för att stänga ner forumet på den gamla servern och så snabbt som möjligt få upp allt på den nya servern.

Och nu är vi uppe på nytt och förhoppningsvis ska allt flyta på betydligt bättre.
De första intrycken av det nya webhotellet har i alla fall varit väldigt positiva. :thumb:

Tack för att ni har haft överseende och tålamod med oss under flytten.
Nu kör vi så det rycker!
:banana:
Forumadministratör - Bilbaneforumet.se
[ Frågor om forumet ] [ Personlig hjälp ] [ Lär dig BBCode ]
The white zone is for loading and unloading only - if you have to load or unload go to the white zone.
Användarvisningsbild
Heureux
Administratör
Administratör
 
Inlägg: 592
Blev medlem: 01 dec 2003, 02:09
Ort: Stockholm


Återgå till Om forumet

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 28 gäster