Vad hände med "stiligkrispigt"???

Här kan ni ställa frågor om forumet samt rapportera eventuella problem.
Har du problem att logga in, skriv ett mail till webmaster@bilbaneforumet.se

Vad hände med "stiligkrispigt"???

Inläggav Ravajack 30 dec 2008, 16:50

Vad hände med vår nye kamrat stiligkrispigt???

Visserligen skrev han svenska som en kratta, (jo, jag läste alla hans tre inlägg innan de försvann), men det finns det ju flera som gör här... 8-)

Kunde heller inte finna att hans inlägg var särskilt kontroversiella, när väl det märkliga språkbruket dechiffrerats.

stiligkrispigt är ju också fortfarande registrerad som medlem (med trenne inlägg loggade – dock inaccessibla...)

Så vad hände?
Varför är spåren efter en pinfärsk medlem helt bortsopade (nästan) efter tre till synes ganska harmlösa inlägg, låt vara tämligen yxigt hopkomna rent språkmässigt?

(Man torde kunna misstänka, inte minst p g a det märkliga användarnamnet, att vederbörande inte talade svenska över huvud taget, utan skrev sina inlägg på sitt hemlands vilda tungomål och sedan drog dem genom en nätbaserad översättningstjänst, t ex Google Language Tools, för att slutligen posta de översatta inläggen i respektive tråd...)

Någon pigg moderator som känner sig manad att komma med förklaring???

Sign. "Nyfiken i en strut" :D
En populär föreställning är att om man kedjar fast ett oändligt stort antal apor vid var sin skrivmaskin, så kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk. Internet har dock nu slutligen bevisat att så inte är fallet...
Användarvisningsbild
Ravajack
Veteranracer
 
Inlägg: 3446
Blev medlem: 07 sep 2004, 14:56

Re: Vad hände med "stiligkrispigt"???

Inläggav Borgis 30 dec 2008, 17:19

Japp, jag kan nog förklara. Vi fick upp ögonen för honom då man inte får göra reklam i sin signatur.
Du får länka till egen sajt, men den får inte vara kommersiell. Det bedömde vi den vara.

Inläggen han gjort bestod dessutom bara av gamla inlägg ur respektive tråd där vissa ord bytts ut mot
synonymer och i övrigt förvanskats. Det är kanske svårt att peka på någon definitiv regel som förbjuder
detta men samtidigt säger forumreglerna att "Om regler saknas: Om en situation uppstår där applicerbara regel saknas gäller moderatorernas beslut som regel."

Jag kände själv igen min formulering om kejsarens nya kläder i mitt Porsche 356 inlägg som även du kommenterade, Ravajack. ;)

Det står också i reglerna att :"En person som bryter mot reglerna i sitt första inlägg blir omedelbart varnad och avstängd i ett dygn och ombedd att läsa igenom reglerna igen."

Jag antar att herr Heureux har PMat stiligkrispigt och om det inte var ett medvetet regelbrott så får du säkert läsa fler trevliga inlägg av denne användare framgent.

Hoppas detta räcker som förklaring.(?)

/Borgis
If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught, and then lie.
Användarvisningsbild
Borgis
Good Cop
Good Cop
 
Inlägg: 6409
Blev medlem: 03 okt 2004, 16:25
Ort: Göteborg
Klubb: GO69

Re: Vad hände med "stiligkrispigt"???

Inläggav Dan J. 30 dec 2008, 20:14

"Stiligtkrispigt" alternativt "Stiligkrispigt" har inlägg lite varstans i forum om man söker (oftast 3 innan han/hon/den/det blir stoppad?). Inlägg nr 56 här är ju en höjdare: http://forum.lazzat.se/showthread.php?t=46708&page=3&pp=20

Lyder som följer: "-Hastighetsmätaren kan betyda ja och tala om för mig att det inte finns någon mojjäng i växellådan som är pajj, som efter ett tag slutade med Preben, den hade en ny växellåda eftersom nerslag på undersökning när det drevet gick sönder, som inte går att köpa nya audio-on."

På motorforum.nu har han skrivit apropå svårstartad Volvo 745: "-F-motor utrustad bilar jag haft, har sällan startade pumpar omedelbart efter det att de bara kör. Systemet är då troligt att de nödvändiga bränsletryck redan att starta motorn. "

Samma forum om koppling på Nissan Micra: "-Har någon bil bytte tillgången genom att helt enkelt dela upp en liten på växellåda och drivaxel vänster men klart smalare och svårare att få till lamellosa plikt förnuftigt, men smart är att skaffa..."

Tja... bilintresset delar han med oss i alla fall! :cuckoo: :beer:

/ Dan
Användarvisningsbild
Dan J.
Slotracer
 
Inlägg: 1910
Blev medlem: 24 feb 2004, 13:44
Ort: Stockholm

Re: Vad hände med "stiligkrispigt"???

Inläggav Ravajack 30 dec 2008, 20:17

Borgis skrev:Hoppas detta räcker som förklaring.

Räcker alldeles utmärkt. :thumb:
En får tacka för klaringen. :beer:

(Upptäckte själv vare sig reklam i signaturen eller inläggens återanvändning i förvanskad form. Fastnade mest för det märkliga ordbruket och misshandeln av svenka pråket i såväl syntax som grammatik och lutade åt att det möjligen kunde vara en GLT-kamrat eller Intertransa som försökte dra oss i benen...) :-P
En populär föreställning är att om man kedjar fast ett oändligt stort antal apor vid var sin skrivmaskin, så kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk. Internet har dock nu slutligen bevisat att så inte är fallet...
Användarvisningsbild
Ravajack
Veteranracer
 
Inlägg: 3446
Blev medlem: 07 sep 2004, 14:56

Re: Vad hände med "stiligkrispigt"???

Inläggav Ravajack 30 dec 2008, 20:21

Dan J. skrev:"Stiligtkrispigt" alternativt "Stiligkrispigt" har inlägg lite varstans i forum om man söker.

Gott jagat, Dan! :thumb: :thumb: :thumb:
Håller med: Undrar vad det är för en filur? :cuckoo:
En populär föreställning är att om man kedjar fast ett oändligt stort antal apor vid var sin skrivmaskin, så kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk. Internet har dock nu slutligen bevisat att så inte är fallet...
Användarvisningsbild
Ravajack
Veteranracer
 
Inlägg: 3446
Blev medlem: 07 sep 2004, 14:56

Re: Vad hände med "stiligkrispigt"???

Inläggav Dan J. 30 dec 2008, 20:32

Han är en jävel på datorer också, här skriver han hos "alltomxp.se":

Hur formaterar man om en dator: "-Du kan antingen tömmas genom att skriva nollor över buffert fullständig formatering eller du kan ställa in ett ogiltigt tecken noll tolkas som ett stopp i början av bufferten."

Skall indexering vara på i XP Professional? "-Ta inte med broschyrer med systemfiler eller andra onödiga eftersom databasens storlek påverkar och indexet ska innehålla endast väl valda mappar. "

Lite Autralienkännare är han också, skriver hos "australienguiden.se"

Ringa narkotikabrott (ja, det var ju ett ämne! Han tycks välja sina ämnen väl! :) ) : "-De kontrollerar varje enskild ansökan namn mot en databas vad du har för tidigare, vet inte om detta är sant, då skulle vara mycket tacksam om jag får uppdaterad om vad som händer."

/ dan
Användarvisningsbild
Dan J.
Slotracer
 
Inlägg: 1910
Blev medlem: 24 feb 2004, 13:44
Ort: Stockholm

Re: Vad hände med "stiligkrispigt"???

Inläggav Borgis 30 dec 2008, 22:05

Mm, det där kunde man ju tänkt på som mod också. (note to self)
Över 1700 träff på Google. De flesta på olika forum där han gjort tre inlägg vardera.
Bland annat i Polen. Jag tror inte att "han" kommer att svara på något PM. :)
If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught, and then lie.
Användarvisningsbild
Borgis
Good Cop
Good Cop
 
Inlägg: 6409
Blev medlem: 03 okt 2004, 16:25
Ort: Göteborg
Klubb: GO69

Re: Vad hände med "stiligkrispigt"???

Inläggav snugged 30 dec 2008, 23:12

haha, va roligt. jag såg ett av inläggen men jag förstod inte vad han menade så jag kunde inte svara!
förmodligen nåt skönt "ai-bot" projekt av någon programmerare som har för mycket fritid. :D
Användarvisningsbild
snugged
Testförare
 
Inlägg: 2660
Blev medlem: 09 jul 2007, 00:14
Ort: Málaga

Re: Vad hände med "stiligkrispigt"???

Inläggav Borgis 30 dec 2008, 23:17

Ja det verkar så. På ett forum hade han varit inne i 24 minuter totalt. Under den tiden hade han klippt ihop tre fina inlägg med en del synonymer precis som här. Det är väl ingen människa som sitter och gör sånt överallt heller?
If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught, and then lie.
Användarvisningsbild
Borgis
Good Cop
Good Cop
 
Inlägg: 6409
Blev medlem: 03 okt 2004, 16:25
Ort: Göteborg
Klubb: GO69

Re: Vad hände med "stiligkrispigt"???

Inläggav Ravajack 31 dec 2008, 00:05

snugged skrev:förmodligen nåt skönt "ai-bot" projekt av någon programmerare som har för mycket fritid.

Mycket plausibel teori – men kanske en betydligt mer sinister plan :-$ än någon ännu anar?
Kör en testrunda hej vilt i olika fora nu för att kolla om/att tekniken funkar som planerat.
Och sedan? :-?
Bäst att hålla i hatten... :-\
En populär föreställning är att om man kedjar fast ett oändligt stort antal apor vid var sin skrivmaskin, så kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk. Internet har dock nu slutligen bevisat att så inte är fallet...
Användarvisningsbild
Ravajack
Veteranracer
 
Inlägg: 3446
Blev medlem: 07 sep 2004, 14:56

Re: Vad hände med "stiligkrispigt"???

Inläggav snugged 31 dec 2008, 00:19

det kommer förmodligen explodera med "forum-bots" inom en snar framtid.
dom är reda nu väldigt bra som vanliga "chat-bots". börjar bli svårt att avgöra om du chattar med en bot eller en människa.
forum är lite annan teknik och förmodligen aningens svårare att få till bra. men som sagt var, ge det några år så...

men det finns bra användning för forum-bots med. som tex moderatorer som håller ordning osv. det är väl där den största drivkraften finns för att utveckla det hela.
Användarvisningsbild
snugged
Testförare
 
Inlägg: 2660
Blev medlem: 09 jul 2007, 00:14
Ort: Málaga

Re: Vad hände med "stiligkrispigt"???

Inläggav Dan J. 31 dec 2008, 00:20

"Han" har varit inne i något receptforum också, men där såg jag inte vad han skrivit, för man var tvungen att logga in eller nå't. Hade ju kunnat bli spännande att läsa recepten...

/ Dan
Användarvisningsbild
Dan J.
Slotracer
 
Inlägg: 1910
Blev medlem: 24 feb 2004, 13:44
Ort: Stockholm

Re: Vad hände med "stiligkrispigt"???

Inläggav Borgis 31 dec 2008, 00:23

snugged skrev:men det finns bra användning för forum-bots med. som tex moderatorer som håller ordning osv. det är väl där den största drivkraften finns för att utveckla det hela.


Tycker adekvat funktion inte du nu att tillverkar ordningen? :D
If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught, and then lie.
Användarvisningsbild
Borgis
Good Cop
Good Cop
 
Inlägg: 6409
Blev medlem: 03 okt 2004, 16:25
Ort: Göteborg
Klubb: GO69

Re: Vad hände med "stiligkrispigt"???

Inläggav Kristian 31 dec 2008, 00:32

För att förhindra botar så har vi på Hondaklubben infört ett par fält som måste fyllas i för att man ska kunna registrera sej
"spambot killer 1"
IN THIS FIELD, ENTER ANY 6 DIGIT NUMBER! This is a required field used to prevent spambots from joining.

"spambot killer 2"
IN THIS FIELD, ENTER TODAY'S DATE IN FORMAT YYYY-MM-DD! This is a required field used to prevent spambots from joining''

plus att vi har sånndär bild med siffror och bokstäver som är omöjlig för färgblinda att läsa...

det har funkat kanon, vi hade jätteproblem för nått år sen men jag har nog inte sett någon sen vi införde dom 2 fälten i registreringen.
/Kristian
Tjockhult Racing Society
Användarvisningsbild
Kristian
Testförare
 
Inlägg: 2786
Blev medlem: 12 dec 2006, 12:03
Ort: Västerhaninge
Klubb: TRS

Re: Vad hände med "stiligkrispigt"???

Inläggav God is Back! 31 dec 2008, 00:44

Kristian skrev:plus att vi har sånndär bild med siffror och bokstäver som är omöjlig för färgblinda att läsa...
det har funkat kanon.


inga färgblinda på Hondaklubben således :D
Användarvisningsbild
God is Back!
Kartläsare
 
Inlägg: 844
Blev medlem: 20 feb 2007, 20:29

Nästa

Återgå till Om forumet

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 41 gäster

cron