Reklam

Här kan ni ställa frågor om forumet samt rapportera eventuella problem.
Har du problem att logga in, skriv ett mail till webmaster@bilbaneforumet.se

Reklam

Inläggav SlotRacer 09 feb 2009, 19:26

Saxat från Revell/Monogram kits

Heureux skrev:
BIGBOI207 skrev:Kanske är någon importör som inte får svara på det

Det är klart dom får det.
SlotRacer skrev:
Heureux skrev:Det är väl ändå inte din uppgift att bestämma vem som får svara eller inte.

Självklart inte, ber om ursäkt för att mitt inlägg kan tolkas som om att det skulle vara min uppgift.

Ingen fara. :)

SlotRacer skrev:Med "dom som sitter på förstahandsinfo" avsåg jag de företag som har tänkt att ta hem dom till sverige och införliva dom i sortimentet.
Regler skrev:Reklam och försäljning
Det är inte tillåtet för företag att genom inlägg/pm göra reklam för företaget eller dess produkter.

En tolkning av Reklam.

Svara på frågor får alla göra. Göra reklam får ingen göra.
Precis som det alltid har varit.


Jag är ledsen om jag tjafsar men för mig är det ganska långt ifrån "klart att dom får det".

"Kommer de (Revells nya Ferrarisar) till vårat land också tro?"

Tar ett par fiktiva svarsexempel som jag vore tacksam om någon moderator tog ställning till.
1.
Fiktiv person med ekonomiskt inresse i Nordicslotcar skrev:Jajjemänsan, vi på Nordicslotcar räknar med att ha ett gäng av dom i lager redan i Mars och vi gissar att vi kommer att ta ca: 429:-/st

2.
Fiktiv helt vanlig forummedlem skrev:Snackade med Janne (ymigs) och han sa att han skulle få hem ett gäng i slutet av Mars. Man kan redan nu förhandsbeställa dom för 419:-/st

3
Fiktiva Leif (dvs Leif på slotcar4fun, men det vet bara en del) skrev:Slotcar4fun har dom i lager nu.

4
Fiktiva Ymigs (dvs Janne på slotshop, men det vet bara en del) skrev:Vissa (nudge, nudge) svenska handlare har dom i lager lager nu.


What's Reklam and What's Not?
There is a fine line between a hobby and mental illness.
Användarvisningsbild
SlotRacer
Slotracer
 
Inlägg: 1540
Blev medlem: 20 sep 2005, 22:08

Re: Reklam

Inläggav Nico 09 feb 2009, 20:26

Säg att jag skulle svarat på frågan; Ja'fan Slotracer, köpte dom hos slotcar4fun han har fått in dom!

Det är ju inte reklam, man svarar artigt på frågan. Sen kan man ju diskutera vidare huruvida jag har fått pröjs av någon för att säga en sak osv osv osv...

Men jag tror inte admin petar så mycket i sådant för det skulle vara ganska löjligt o sälja sina varor på det sättet.
Forumet har väl bara haft problem en gång med en person som verkligen inte ville förstå enkla regler och sunt förnuft. Så i överlag tror jag det funkar skitbra, och gör det inte det så märker man det.
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Reklam

Inläggav Heureux 09 feb 2009, 22:40

SlotRacer skrev:"Kommer de (Revells nya Ferrarisar) till vårat land också tro?"

Tar ett par fiktiva svarsexempel som jag vore tacksam om någon moderator tog ställning till.

Då kör vi!
Först tar vi en liten titt på wikipedia som säger att:
Wikipedia.org skrev:Reklam är skapande och spridande av information som har till syfte att lysa upp och skapa uppmärksamhet runt idéer, varor och tjänster, samt påverka och ändra människors åsikter, värderingar eller handlingar, i första hand konsumtionsbeteende. Oftast är avsändaren ett företag, och mottagaren en konsument. Konsumenten kan vara en enskild person eller ett annat företag.

Avsikten med reklam är ofta att marknadsföra ett företags produkter eller tjänster med slutmålet att öka försäljningen av dessa, och därmed öka företagets inkomster.

Fiktiv person med ekonomiskt inresse i Nordicslotcar skrev:Jajjemänsan, vi på Nordicslotcar räknar med att ha ett gäng av dom i lager redan i Mars och vi gissar att vi kommer att ta ca: 429:-/st

Inte okay eftersom inlägget lätt kan definieras enligt betydelsen av order reklam.
Fiktiv helt vanlig forummedlem skrev:Snackade med Janne (ymigs) och han sa att han skulle få hem ett gäng i slutet av Mars. Man kan redan nu förhandsbeställa dom för 419:-/st

Helt okay eftersom det är vanlig upplysning av en person utan intressen i återförsäljaren.
Fiktiva Leif (dvs Leif på slotcar4fun, men det vet bara en del) skrev:Slotcar4fun har dom i lager nu.

Inte okay eftersom inlägget lätt kan definieras enligt betydelsen av order reklam.
Fiktiva Ymigs (dvs Janne på slotshop, men det vet bara en del) skrev:Vissa (nudge, nudge) svenska handlare har dom i lager lager nu.

Inte okay eftersom inlägget ("Vissa (nudge, nudge)") kan tolkas enligt betydelsen av order reklam.

BIGBOI207 skrev:Säg att jag skulle svarat på frågan; Ja'fan Slotracer, köpte dom hos slotcar4fun han har fått in dom!

Det är ju inte reklam, man svarar artigt på frågan.

Exakt.
BIGBOI207 skrev:Sen kan man ju diskutera vidare huruvida jag har fått pröjs av någon för att säga en sak osv osv osv...
Och om du skulle ha fått det skulle det förmodligen märkas av ganska snabbt då var och vartannat inlägg skulle innehålla den typen av uppmaningar.


För att ta några exempel på hur det skulle ha sett ut får att vara okay.
Frågan skrev:"Kommer de (Revells nya Ferrarisar) till vårat land också tro?"

Fiktiv person med ekonomiskt inresse i Nordicslotcar skrev:Vad jag vet kommer dom till Sverige i mars.

Fiktiva Leif (dvs Leif på slotcar4fun, men det vet bara en del) skrev:Vad jag hört kommer dom till Sverige i mars.

Fiktiva Ymigs (dvs Janne på slotshop, men det vet bara en del) skrev:Vad jag vet finns dom redan i Sverige.


Och för att ta ett exempel på vad som kanske är lite väl genomskinligt:
Fiktiv helt vanlig forummedlem skrev:Dom ska tydligen komma in till den bästa bilbaneshopen som som alla vet är BästaBilbaneShopen.se. Det går bra att förbeställa bilarna om man skickar ett mail till Greger som inte bara har den bästa kundservicen utan också är världens trevligaste kille och dessutom väldigt snygg. <3 :red:

>:-D
Forumadministratör - Bilbaneforumet.se
[ Frågor om forumet ] [ Personlig hjälp ] [ Lär dig BBCode ]
The white zone is for loading and unloading only - if you have to load or unload go to the white zone.
Användarvisningsbild
Heureux
Administratör
Administratör
 
Inlägg: 592
Blev medlem: 01 dec 2003, 02:09
Ort: Stockholm

Re: Reklam

Inläggav Nico 09 feb 2009, 23:34

Heureux skrev:...utan också är världens trevligaste kille och dessutom väldigt snygg. <3 :red: >:-D


*ASGARVAR*

Men du glömde att han luktar gott också.
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Reklam

Inläggav SlotRacer 09 feb 2009, 23:48

OK
Tack för ett bra, tydligt och omfattande svar. :thumb:

Kort & Gott
Vinstintresse = Begränsade möjligheter till spridandet av information.
Liiiite synd tycker jag eftersom...äh...jag är egentligen rätt nöjd som det är.
De svenska handlarna får väl bättra sig med info på sina respektive hemsidor istället om dom vill ha mina pengar.
Tyvärr så kommer jag säkerligen att beställa en bil av varje...av någon av de brittiska handlarna.

Tack för ett bra forum och god service

/Stefan

ps
BästaBilbaneShopen.se funkar inte och vem f-n är Greger? :D
There is a fine line between a hobby and mental illness.
Användarvisningsbild
SlotRacer
Slotracer
 
Inlägg: 1540
Blev medlem: 20 sep 2005, 22:08

Re: Reklam

Inläggav jomol22 10 feb 2009, 11:25

Heureux skrev:
Frågan skrev:"Kommer de (Revells nya Ferrarisar) till vårat land också tro?"

Fiktiv person med ekonomiskt inresse i Nordicslotcar skrev:Vad jag vet kommer dom till Sverige i mars.

Fiktiva Leif (dvs Leif på slotcar4fun, men det vet bara en del) skrev:Vad jag hört kommer dom till Sverige i mars.

Fiktiva Ymigs (dvs Janne på slotshop, men det vet bara en del) skrev:Vad jag vet finns dom redan i Sverige.

Shit! Har Janne Ymigs Slotshop redan fått hem dem? Då ska jag genast beställa! Varför vänta till mars? :-P

Väldigt underhållande läsning, detta svar. Jag tycker Heureux (Hörru?) borde skriva mycket oftare här på forumet. :beer:
jomol22 hette förut srsowö
Användarvisningsbild
jomol22
Veteranracer
 
Inlägg: 3147
Blev medlem: 09 feb 2004, 18:04
Ort: Örebro
Klubb: SRSoWÖ

Re: Reklam

Inläggav ymigs 10 feb 2009, 12:09

Innan folk börjar PM'a ihjäl min brevlåda:
    Nej, jag har INTE dessa bilar
    Nej, jag vet inte om de kommer till Sverige via några officiella kanaler (verkar primärt distribueras via Monogram i det stora landet i väster)
The names have been changed to protect the innocent... :suspect:
Sloth Racer of Scuderia Megalonychidae...
Användarvisningsbild
ymigs
Testförare
 
Inlägg: 2075
Blev medlem: 13 feb 2004, 14:24
Ort: Stockholm/Vallentuna
Klubb: TRS

Re: Reklam

Inläggav Nico 10 feb 2009, 12:45

ymigs skrev:Nej, jag vet inte om de kommer till Sverige via några officiella kanaler (verkar primärt distribueras via Monogram i det stora landet i väster)[/list]


Det där inlägget *pekar uppåt* tycker jag var ett lysande exempel på bra info som lika gärna kan komma från vuxet barn eller en webshop.


Känns också helt okej om en av de som vi alla vet är bilbane-nasare kort informerar;
Bilbane-nasarn skrev:Vad jag vet så kommer de till Sverige i Augusti.


Det är väl när man sitter o säger "JAG får in dom i Augusti" , som det börjar bli lite tveksamt :D
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Reklam

Inläggav Borgis 10 feb 2009, 14:35

It's a thin, thin line. Det gäller att ha känsla. :)
If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught, and then lie.
Användarvisningsbild
Borgis
Good Cop
Good Cop
 
Inlägg: 6409
Blev medlem: 03 okt 2004, 16:25
Ort: Göteborg
Klubb: GO69

Re: Reklam

Inläggav Nico 10 feb 2009, 15:33

Låt oss ta ett exempel till, ;-) 8-)
BIGBOI207 skrev:Jag vill tipsa om att Pendle äntligen har fått in De Tomaso Pantera Grupp 5. Dom har den i lager, men det tar säkert två veckor innan leveransen kommer!


Inga namn eller händelser är påhittade, allt är som det ser ut och det är illa!

Förlåt, jag kunde inte låta bli. :beer: 8-) :D
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Reklam

Inläggav Borgis 10 feb 2009, 16:35

Jao, även solen har fläckar. Stora rejäla fläckar... :(
Ingen rök utan eld.
Den som lever får se.
osv. osv.


Synd att belackarna alltid ska ha så rätt. ;-)

Hörde att en annan bekant också hade beställt från dem. Undrar hur det går med det? 8-)
If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught, and then lie.
Användarvisningsbild
Borgis
Good Cop
Good Cop
 
Inlägg: 6409
Blev medlem: 03 okt 2004, 16:25
Ort: Göteborg
Klubb: GO69


Återgå till Om forumet

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 35 gäster

cron