Uppdateringar i hemliga hörnan

Här kan ni ställa frågor om forumet samt rapportera eventuella problem.
Har du problem att logga in, skriv ett mail till webmaster@bilbaneforumet.se

Uppdateringar i hemliga hörnan

Inläggav Sailor 11 nov 2009, 11:44

Sedan i morse tvingas jag byta min glädje över att det kommit nya inlägg mot grym besvikelse när jag upptäcker att det är i TRS:arnas frivata hörna som nya inlägg hamnat... :-((
Snälla, kan jag få slippa se sådant som jag inte är välkommen till igen?

Ajö
Sailor
Användarvisningsbild
Sailor
Kartläsare
 
Inlägg: 538
Blev medlem: 17 jan 2008, 07:17
Ort: Kallsta

Re: Uppdateringar i hemliga hörnan

Inläggav SlotRacer 11 nov 2009, 11:58

Jag skriver gärna under på ovanstående.

/Stefan
There is a fine line between a hobby and mental illness.
Användarvisningsbild
SlotRacer
Slotracer
 
Inlägg: 1540
Blev medlem: 20 sep 2005, 22:08

Re: Uppdateringar i hemliga hörnan

Inläggav Nico 11 nov 2009, 12:01

Ni får säkert en svar i sinom tid, men admin har uppdaterat lite och fixat. Ni slipper det nog.
Men jag förstår den jobbiga känslan, känner likadant över "gissa bilen"-tråden. Vilket bara renderar i att man ibland klickar på "markera allt som läst" utan att ens gå in i forumets annars viktigaste tråd.

*edit*

Vi använder väl alla forumet på lite olika sätt. Vi som är medlemmar vill förstås fortfarande kunna se att det har hänt något i våra trådar. Och skulle det nu mot förmodan inte gå att justera så ni slipper den lilla gröna dutten på våran forumdel så är det inte värre än att man loggar in som vanligt, läser det som är intressant. Sedan när man är klar klickar man på "Märk alla kategorier som lästa" jag gör det varje gång jag är inloggad. Det finns liksom inget i "småskaliga banor" som jag brukar läsa eftersom jag inte pysslar med det så jag klickar bort det.

Den där funktionen med "mail-alert" så fort någon har skrivit någonstans i forumet är ju kass om man inte vill ha superkoll på allt. Den stängde jag av tidigt, om den ens finns kvar?!
Senast redigerad av Nico 11 nov 2009, 12:08, redigerad totalt 1 gång.
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Uppdateringar i hemliga hörnan

Inläggav SlotRacer 11 nov 2009, 12:06

Nico skrev:...känner likadant över "gissa bilen"-tråden.

Det tror jag inte att du behöver känna, till den tråden är du säkert välkommen. ;-)
There is a fine line between a hobby and mental illness.
Användarvisningsbild
SlotRacer
Slotracer
 
Inlägg: 1540
Blev medlem: 20 sep 2005, 22:08

Re: Uppdateringar i hemliga hörnan

Inläggav Nico 11 nov 2009, 12:10

SlotRacer skrev:
Nico skrev:...känner likadant över "gissa bilen"-tråden.

Det tror jag inte att du behöver känna, till den tråden är du säkert välkommen. ;-)


Inte riktigt det d handlar om, men det är redan avhandlat elsewere... :)
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Uppdateringar i hemliga hörnan

Inläggav SlotRacer 11 nov 2009, 12:24

Nico skrev:
SlotRacer skrev:
Nico skrev:...känner likadant över "gissa bilen"-tråden.

Det tror jag inte att du behöver känna, till den tråden är du säkert välkommen. ;-)


Inte riktigt det d handlar om, men det är redan avhandlat elsewere... :)


:-? Nu fattade jag inte vad du menade med "redan avhandlat elsewere".

Jag klickar ofta bort sådant som jag inte är intresserad av.
Det som stör mig med "Tjockhult Racing Society" avdelningen är att den skapar en känsla av att det finns avdelningar jag inte är välkommen till och påminns om det varje gång jag är inne på mitt favoritforum där jag annars kan läsa och bidra.
There is a fine line between a hobby and mental illness.
Användarvisningsbild
SlotRacer
Slotracer
 
Inlägg: 1540
Blev medlem: 20 sep 2005, 22:08

Re: Uppdateringar i hemliga hörnan

Inläggav Sailor 11 nov 2009, 12:38

SlotRacer skrev:Det som stör mig med "Tjockhult Racing Society" avdelningen är att den skapar en känsla av att det finns avdelningar jag inte är välkommen till och påminns om det varje gång jag är inne på mitt favoritforum där jag annars kan läsa och bidra.

Just så!

Sailor
Användarvisningsbild
Sailor
Kartläsare
 
Inlägg: 538
Blev medlem: 17 jan 2008, 07:17
Ort: Kallsta

Re: Uppdateringar i hemliga hörnan

Inläggav jomol22 11 nov 2009, 12:50

Jag var för länge sedan deltagare i en avdelning här,på forumet som Erik Ghost drog igång. Den såg bara vi inblandade. TRS egen avdelning har ju funnits länge om jag förstår det rätt. Varför syns den nu?
jomol22 hette förut srsowö
Användarvisningsbild
jomol22
Veteranracer
 
Inlägg: 3147
Blev medlem: 09 feb 2004, 18:04
Ort: Örebro
Klubb: SRSoWÖ

Re: Uppdateringar i hemliga hörnan

Inläggav jomol22 11 nov 2009, 12:57

Föresten, varför inte skaffa ett helt eget forum? Det är klämmigt att ha. :thumb:
jomol22 hette förut srsowö
Användarvisningsbild
jomol22
Veteranracer
 
Inlägg: 3147
Blev medlem: 09 feb 2004, 18:04
Ort: Örebro
Klubb: SRSoWÖ

Re: Uppdateringar i hemliga hörnan

Inläggav Nico 11 nov 2009, 13:11

jomol22 skrev:TRS egen avdelning har ju funnits länge om jag förstår det rätt. Varför syns den nu?


Japp snart drygt två år. Och...


Nico skrev:Ni får säkert en svar i sinom tid, men admin har uppdaterat lite och fixat. Ni slipper det nog....

Jag låter admin själva förklara.


jomol22 skrev:Föresten, varför inte skaffa ett helt eget forum? Det är klämmigt att ha. :thumb:

Smaksak kanske, jag diggar att bilbaneforumet är en portal. TRS medlemmar loggar in på Sveriges förmodligen största bilbaneforum och får i en o samma inloggning tillgång till bottenlös kunskap om allt från dockvagnar till V8'or och samtidigt tillgång till sin egen klubb's nyheter.

Olyckligt att en del känner lite utanförskap när ni plötsligt ser uppdateringsmarkeringar ni inte har sett tidigare. Men dom kan säkert ta bort det igen så ska ni se att vi faller i glömska snart. ;-)
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Uppdateringar i hemliga hörnan

Inläggav Nico 11 nov 2009, 13:23

SlotRacer skrev: :-? Nu fattade jag inte vad du menade med "redan avhandlat elsewere".

Jag hade en synpunkt om en viss tråds positionering i forumet, vädrade tanken blev utbuad och anpassade mig efter det 8-) Vill inte riva igång snackisen igen bara, inte i denna tråd i a f.

SlotRacer skrev:Det som stör mig med "Tjockhult Racing Society" avdelningen är att den skapar en känsla av att det finns avdelningar jag inte är välkommen till och påminns om det varje gång jag är inne på mitt favoritforum där jag annars kan läsa och bidra.


Det står just nu att sektionen inte är öppen för allmänheten. Men den texten kommer att ändras. Precis som jag anade så skulle det störa någon. :D
Men ni kommer aldrig ifrån att vi hela tiden finns där, ljusskygga och asociala bilbaneentusiaster som stänger ute övriga världen från våran topphemliga verksamhet.
>:-D 8-) ;-)
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Uppdateringar i hemliga hörnan

Inläggav Sailor 11 nov 2009, 13:54

Jo, men saken är ju den att TRS del har aldrig synt förut, den dök upp i morse för första gången.
Jag missunnar er verkligen inte ett eget forum men det är lite störande när man upptäcker en grön plutt och så är det bara en avdelning dit man inte är välkommen.

Alltså: Frågan är varför dök det upp nu och kommer det att döljas igen?

Ett helt eget forum vore onekligen en möjlighet, då slipper man ju en massa kommentarer för att man frågar något, dessutom får man ju bara det svaret man vill ha! :D :beer: Men det skulle håhända kännas en smula ensamt... :rolleyes:
Användarvisningsbild
Sailor
Kartläsare
 
Inlägg: 538
Blev medlem: 17 jan 2008, 07:17
Ort: Kallsta

Re: Uppdateringar i hemliga hörnan

Inläggav Nico 11 nov 2009, 14:19

Sailor skrev:Alltså: Frågan är varför dök det upp nu och kommer det att döljas igen?


För att det ska synas att det finns klubbar i Sverige. Någon gång under kvällen kommer orden; Det här forumet är stängt för allmänheten., att ändras till "Forumet är öppet för klubbens medlemmar" så förstår nog alla intresserade att det är en sektion som är till för den aktuella klubbens medlemmar, någonting man tar del av som medlem.

Jag vill inte att det ska försvinnna. När jag var ny här på forumet började jag att leta efter klubbar i Stockholm. Nu behöver man inte ens leta. Optimalt skulle vara om FROG's och övriga klubbar i Sverige också fanns listade så som vi gör nu.

Skulle vi tillåta hela bilbanesverige att grotta runt i våra regeldiskussioner skulle vi inte få ett skit gjort som du säkert förstår. Men vi är glada för att vi kan vara med på ett hörn i ett färdigt forum och bortsett från att det just nu syns att något är uppdaterat i våran forumdel så hoppas vi att vi kan fortsätta att "co-exist" på detta forum.
:up:
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Uppdateringar i hemliga hörnan

Inläggav Sailor 11 nov 2009, 14:37

Nico skrev:
Sailor skrev:Alltså: Frågan är varför dök det upp nu och kommer det att döljas igen?


För att det ska synas att det finns klubbar i Sverige.

Ok!
Nico skrev:Skulle vi tillåta hela bilbanesverige att grotta runt i våra regeldiskussioner skulle vi inte få ett skit gjort som du säkert förstår.

Sailor skrev:Jag missunnar er verkligen inte ett eget forum
Användarvisningsbild
Sailor
Kartläsare
 
Inlägg: 538
Blev medlem: 17 jan 2008, 07:17
Ort: Kallsta

Re: Uppdateringar i hemliga hörnan

Inläggav SlotRacer 11 nov 2009, 15:04

Nico skrev:För att det ska synas att det finns klubbar i Sverige. Någon gång under kvällen kommer orden; Det här forumet är stängt för allmänheten., att ändras till "Forumet är öppet för klubbens medlemmar" så förstår nog alla intresserade att det är en sektion som är till för den aktuella klubbens medlemmar, någonting man tar del av som medlem.

Jag vill inte att det ska försvinnna. När jag var ny här på forumet började jag att leta efter klubbar i Stockholm. Nu behöver man inte ens leta. Optimalt skulle vara om FROG's och övriga klubbar i Sverige också fanns listade så som vi gör nu.

Tänkte inte på det, låter bra. Jag har fö redan vant mig vid att klicka bort era ljusskygga uppdateringar. :D

Nico skrev:Skulle vi tillåta hela bilbanesverige att grotta runt i våra regeldiskussioner skulle vi inte få ett skit gjort som du säkert förstår. Men vi är glada för att vi kan vara med på ett hörn i ett färdigt forum och bortsett från att det just nu syns att något är uppdaterat i våran forumdel så hoppas vi att vi kan fortsätta att "co-exist" på detta forum.
:up:

Om ni vill kan ni väl göra delen synlig men att "icke medlemmar" betraktas som "ovänner" och bara kan se men inte posta (någon som använt den funktionen? Man kanske varken kan posta eller se om man är "ovän"?.)

Personligen struntar jag i era regeldiskussioner eller färgval på tapeterna och skulle gladeligen klicka bort dom (nja, ur ett rent socialantropologiskt perspektiv kanske det skulle vara intressant :-; ) men andra klubbar kanske har nytta/glädje av att se hur man tänker/funkar i andra klubbar.

Hur som helst, egentligen är det väl bara kul att det blir lite gröna ringar lite då och då, även om jag inte kan se vad det rör sig om. Det vittnar ju om att bilbana lever och det är ju bra. Det vanliga forumet tycker jag har känts lite ljummet ett ganska bra tag nu. Jag upplever att många har försvunnit och att få nya har tillkommit. Mycket "gissa" blir det (Tur att gissagiganten även är en bilbanegigant och bidrar storligen även där).
There is a fine line between a hobby and mental illness.
Användarvisningsbild
SlotRacer
Slotracer
 
Inlägg: 1540
Blev medlem: 20 sep 2005, 22:08

Nästa

Återgå till Om forumet

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 27 gäster