Spam

Här kan ni ställa frågor om forumet samt rapportera eventuella problem.
Har du problem att logga in, skriv ett mail till webmaster@bilbaneforumet.se

Spam

Inläggav Aramis 15 aug 2011, 12:54

Det börjar bli lite väl mycket skräp på forumet och det är väl ett ganska välkänt problem inom forumvärlden. Jag antar att dessa "medlemmar" tas bort så fort deras spam upptäcks och det vore ju bra om det vore möjligt att göra det svårare att bli medlem. Inte så att det är avskräckande svårt för nya men nån form av bekräftelse på att det är en genuin bilbaneperson! :)
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Spam

Inläggav Lasp 15 aug 2011, 15:27

Tack för att det är borttaget. Det borde inte vara svårt, utan att använda Captcha.
Jag föreslog att man skulle svara vilken skala som är störst 1:32, 1:24 eller den nya en kolon tjugoåtta, svara med den sammanlagda entalssiffran, dvs 6, 7 och 1 skulle då vara rätt svar!
Det skall alltså inte vara svårt att posta inlägg. Kanske lite svårare att regga sig!
Idag har jag skickat "Fy på dig" mail till de två som spammat idag! Undrar om jag får svar undrar Lasp.
Användarvisningsbild
Lasp
Slotracer
 
Inlägg: 1681
Blev medlem: 10 jun 2011, 19:59
Ort: Fredriksdal, Helsingborg

Re: Spam

Inläggav racefun 15 aug 2011, 15:30

Det er måske ligetil, jeg bruker samme forum og har intet spam absolut intet.

man skal for at blive medlem på mit forum svare på et spørgsmål som man kun kender til hvis man forstår danska og kender til slotracing.

det findes som standard i dette forum fra version phpBB 3.0.6 og frem, det hedder Q&A, questions and answer

i admin/general/spambot beskyttelse/udvidelsesmoduler
Användarvisningsbild
racefun
Depåman
 
Inlägg: 167
Blev medlem: 06 dec 2007, 13:09
Klubb: racefun

Re: Spam

Inläggav snugged 15 aug 2011, 17:22

racefun skrev:det findes som standard i dette forum fra version phpBB 3.0.6 og frem, det hedder Q&A, questions and answer
i admin/general/spambot beskyttelse/udvidelsesmoduler

:up: :up: :up:
Användarvisningsbild
snugged
Testförare
 
Inlägg: 2660
Blev medlem: 09 jul 2007, 00:14
Ort: Málaga


Återgå till Om forumet

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster

cron