Körreglage

Här diskuteras H0, 1:43, Tyco, Faller AMS, Aurora, Tomy A/FX m. fl.

Körreglage

Inläggav Texxas 10 feb 2009, 22:03

Hej alla ,jag behöver lite hjälp/råd med ett par körkontroller som jag köpte för något år sen på Tradera tillsammans med en liten påse spår.Kontrollerna är märkta under med 4030och min fråga är hur man klokastanvänder de bådatryckkontakterna och den skjutströmbrytare som finns på framsidan till höger om "gasratten".Någon som vet vilka uttag bakåpåsom hör till vilken knapp/funktion?Berätta gärna om hur ni använder dessa kontroller. Jag är mitt uppe i nystarten,sist jag hade Faller Ams var i mellanstadiet, så mycket är glömt och de grejorna såldes dessvärre för att kunna köpa elgitarr och moppe istället.
Ha det
Leif/Texxas
Texxas
Övningskör
 
Inlägg: 6
Blev medlem: 20 jan 2009, 21:26
Ort: Lund
Klubb: faller ams sweden

Re: Körreglage

Inläggav Wiking 14 feb 2009, 21:44

De blå knapparna på kör kontrollen är till för spårväxlar, den röda vill jag minnas polvänder (ändra kör riktningen på bilen) beträffande uttagen på baksidan tror jag att de gula uttagen skall vidare fördela konstant ström de blå vill jag minnas skall vara för växlarna och orange hade något med halvvågs tekniken att göra.

I annat fall skickaett PM till migså skall jag försöka hjälpa dig vidare med detta har du kollat på: http://www.faller-ams.se och dess utom finns en "egen" del av forumet för oss som har Faller AMS som intresse!

/Wiking
Its not the "fart" that kills, Its the smell !!
Användarvisningsbild
Wiking
Mekaniker
 
Inlägg: 255
Blev medlem: 28 dec 2004, 22:51
Ort: Gävle
Klubb: Faller AMS Club Sweden

Re: Körreglage

Inläggav Texxas 16 feb 2009, 22:53

Tack för hjälpen!
Ska bums testa och styra en växel.Polvändarfunktionen hade jag aldrig hört talas om tidigare.
Mvh
Leif/Texxas
Texxas
Övningskör
 
Inlägg: 6
Blev medlem: 20 jan 2009, 21:26
Ort: Lund
Klubb: faller ams sweden


Återgå till Småskaliga bilbanor

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 37 gäster