Jag vill också fräsa bana..

Ska du bygga en ny bana eller göra om en bil?
Här diskuteras alla former av projekt, hemmabyggen och modifikationer.

Re: Jag vill också fräsa bana..

Inläggav Lasp 17 okt 2011, 16:15

Riktigt intressant reflektion! Att köra utan magnet är så mycket mera förarekänsla, men som du säger, det gäller att både ha avåkningszoner och skyddsnät ;-)
Så du har varvtider redan då? Jag får lägga på ett kol för hinna med säger Lasp ;-)
Men just nu funderar jag på PowerBase lösningar :rolleyes:
Användarvisningsbild
Lasp
Slotracer
 
Inlägg: 1681
Blev medlem: 10 jun 2011, 19:59
Ort: Fredriksdal, Helsingborg

Re: Jag vill också fräsa bana..

Inläggav Marsupilami 17 okt 2011, 23:16

Nu körde vi förvisso utan magneter även på plastbanan, men vissa bilar beter sig väldigt annorlunda på träbanan ändå. Den är ju så mycket slätare, framförallt jämfört med en gammal Scalextric classicbana.

Du lär inte behöva jäkta för att bli färdig innan mig. Har minst ett rum att renovera innan jag ens kan påbörja bygget av den lite större banan. Tidtagningen fick jag ju direkt när jag kopplade in powerbasen.

På tal om den större banan så skissade jag upp ett förslag på dragning av den ikväll. Blir ingen jättebana, men man får vara nöjd med att överhuvudtaget kunna bygga en permanent bana på hemmaplan antar jag.

Bild

Har försökt få till en bana som skall vara kul att köra, erbjuda variation samt se någorlunda verklig ut då jag ju även tänker lägga en del energi på landskapet. Är verkligen inget fan av ovalbanor, men då man enkelt kan ändra sträckningen på banan till en slags trioval kommer jag att göra det.
Vill ju ha en ursäkt att köpa en Plymouth Roadrunner någon dag. :)
Användarvisningsbild
Marsupilami
Kartläsare
 
Inlägg: 503
Blev medlem: 05 mar 2007, 16:21
Ort: Malmö

Föregående

Återgå till Byggprojekt & modifikationer

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 76 gäster

cron