BilBana och sex!

Ska du bygga en ny bana eller göra om en bil?
Här diskuteras alla former av projekt, hemmabyggen och modifikationer.

Re: BilBana och sex!

Inläggav Nico 15 jan 2012, 12:07

ma-mag... mag-vaddå?? 8-)
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: BilBana och sex!

Inläggav Lasp 15 jan 2012, 12:25

Ja precis Nico.
Jag funderade på detta med Ma..g när jag var ung inom denna verksamhet.
Numera erkänner jag inte ens att de finns, så vi stryker fortsatta tester! :down:
En bilbana skall kanske vara som min "Silverstenen" när en duktig förare testade den och sa, appropå att jag ville förenkla en del, "låt det va, de kör av några gånger, lär de sig inte är de inte bra förare!" :beer: :beer:
Därmed återgår tråden till SEX (6) olika sätt att ta tiden på varvet! :cuckoo:
Användarvisningsbild
Lasp
Slotracer
 
Inlägg: 1681
Blev medlem: 10 jun 2011, 19:59
Ort: Fredriksdal, Helsingborg

Re: BilBana och sex!

Inläggav mINdAt3z 29 jan 2012, 12:53

Tycker jag låter bra. :)

Sitter precis och kliar mig i huvudet själv för prototyp banan (som jag tänkte ge till min far när den väl är klar och flickvännen har fått gå lös på lite målning och upp-piffning. Och väntar med iver på mer info i denna tråd Lasp. :)

Blir då helt analogt i första läget, och tankarna faller ju på en enkel Dead-Strip. Men så kikar jag på de mjukvarorna jag själv kör, PC-Lapcounter och (lite testat) Ultimate Racer, och inser ganska snart att de endast stödjer detta via parallell kabel. Och vilken dator idag har en parallell port? :O

Easy way out, köpa USB->Parallell kabel för 75 sek på datamekaren runt hörnet. Jag hoppas då att PC-Lapcounter stödjer Dead-Strips precis som Ultimate Racer, även om de bara pratar om IR-sensorer (lär ju trigga på vilken sensor som helst som tänder en pinne på porten?).

http://www.uracerweb.org/Hardware/detector.htm#DeadStrip

Sen för att göra det lite kul så måste man väl lägga till en Track-Call också samt en väldigt begränsad pit-stop funktion (stanna på utsatt plats).

Låter billigast och bäst för en test/labb bana.

http://www.pclapcounter.be/parallel_port.html

Kommer det funka tror du Lasp? Enda som oroar mig lite är "0,5sek" signal på porten som de nämner. Låter ju inte som att tidtagningen blir så där jätteexakt om man har 0,5 sekunders marginal i mjukvaran för att läsa signalen... eller vad tusan menar de tro.

// Micke
Mikael
Exit reality, enter the imaginary.
Användarvisningsbild
mINdAt3z
Kartläsare
 
Inlägg: 585
Blev medlem: 12 nov 2011, 12:01
Ort: Tibro

Föregående

Återgå till Byggprojekt & modifikationer

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 44 gäster