2m x 3m upphängd SSD

Ska du bygga en ny bana eller göra om en bil?
Här diskuteras alla former av projekt, hemmabyggen och modifikationer.

Re: 2m x 3m upphängd SSD

Inläggav Val Solo 08 aug 2012, 02:27

Tack för inputen Kristian. Griller har jag hela tiden :) Har dock preciiiiis skickat iväg beställningen till slotcar4fun.se. Börjar med versionen utan "dubbelvé" för att ev sen uppgradera till den.
Bra idé med uppförsbacken. Dock kan den inte vara för hög iom att banan ska hänga från taket - i vardagsrummet (!). Ja, jag är lyckligt frånskild. Dock vill jag ändå att det blir snyggt & så kloss mot taket det det går. Måla sen "kassetten/lådan" i vitt så att den smälter in. Så det blir maxhöjd på ca 20cm - å då ska cellplasten oxå få plats. Tror dock att jag kör med smalaste XPS-cellplasten som armeras - lätt men förhoppningsvis hållbart. Så mycket mer än 15 cm höjd kan banan tyvätt inte ha.


Vad tror ni Hammers Parkway kommer att väga - delarna alltså? Jag har inte en aning...
"Som guys play hard to get, I play hard to want" -- Ford Farlaine, Rock'n'Roll detective
Användarvisningsbild
Val Solo
Mekaniker
 
Inlägg: 268
Blev medlem: 31 jul 2012, 10:01
Ort: Limhamn

Re: 2m x 3m upphängd SSD

Inläggav mINdAt3z 08 aug 2012, 16:34

Blir lite nyfiken nu på upphängningen. Kanske kopierar det ute i garaget för "minihörnan" där en testbana skall finnas. Har du tänkt att bara bygga banan direkt på cellplast skivan eller försöka skära ut spår för banan i den eller hur är det tänkt?

Funderar på om man verkligen behöver förstärka en 100mm skiva t.ex. De är ju rätt starka i sig själva. Eller kanske de böjer sig med tiden om de har vikt på sig? Hmmm... kanske funkar med 50mm/70mm också.

Hur mycket väger det... oj vilken fråga. Kan inte vara mycket. En standardraka vet jag väger mindre än 20g (mätte upp det av någon konstig anledning för något år sedan).
Mikael
Exit reality, enter the imaginary.
Användarvisningsbild
mINdAt3z
Kartläsare
 
Inlägg: 585
Blev medlem: 12 nov 2011, 12:01
Ort: Tibro

Re: 2m x 3m upphängd SSD

Inläggav Val Solo 08 aug 2012, 16:39

Har startat en ny tråd i "Mitt Projekt" foldern i stället. Tänkte försöka dokumentera vägen mot bilbanan :)
"Som guys play hard to get, I play hard to want" -- Ford Farlaine, Rock'n'Roll detective
Användarvisningsbild
Val Solo
Mekaniker
 
Inlägg: 268
Blev medlem: 31 jul 2012, 10:01
Ort: Limhamn

Föregående

Återgå till Byggprojekt & modifikationer

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 51 gäster