Ninco+UR30

Ska du bygga en ny bana eller göra om en bil?
Här diskuteras alla former av projekt, hemmabyggen och modifikationer.

Ninco+UR30

Inläggav von Wow 09 jan 2017, 00:53

Jag vill koppla ihop Ninco banan med UR30 men jag kan INGET :cuckoo: om elektronik och är urusel på allt vad det heter :-?
Vad är det jag behöver och vart köper jag det?
Banan är analog (digitalt finns ju inte längre)
VÄLDIGT tacksam för all hjälp :thumb:
von Wow
Kurvvakt
 
Inlägg: 31
Blev medlem: 25 dec 2016, 19:28

Re: Ninco+UR30

Inläggav von Wow 09 jan 2017, 12:21

Hej!
Har inhandlat en av dessa och hoppas det kommer funka :-? Ninco N40206 Multi ban sensor set.
von Wow
Kurvvakt
 
Inlägg: 31
Blev medlem: 25 dec 2016, 19:28

Re: Ninco+UR30

Inläggav von Wow 09 jan 2017, 12:22

von Wow
Kurvvakt
 
Inlägg: 31
Blev medlem: 25 dec 2016, 19:28

Re: Ninco+UR30

Inläggav GranTurismo 12 jan 2017, 10:09

Ninco eller annan tillverkare som Scalextric eller Carrera har inga produkter som stödjer UR30 eller annat PC-baserat tidtagningsprogram. Bandelen du har köpt är till för om du bygger en fyrspårig bana.

Vill du få signal till från banan till PC kan du antingen bygga själv (kräver elektronikkunskap) eller köpa t ex en varvräknare och sensor från DS racing Products. De är ganska dyra men ska vara mycket bra.

Till min bana har jag byggt min egen tidtagning där jag använder en webbkamera som sensor. Jag har programmet PC lapcounter men jag har testat UR30 också och det funkar, men jag gillar PCL bättre helt enkelt. Det som krävs för att sy ihop det hela är ett litet program som heter Zone trigger som hjälper till att detektera bilen och skickar signal till tidtagningsprogrammet. Jag har skrivit mer om detta tidigare så sök i forumet så hittar du lite mer info.
Instagram: @granturismo_slotcars
Användarvisningsbild
GranTurismo
Slotracer
 
Inlägg: 1698
Blev medlem: 27 feb 2007, 15:10

Re: Ninco+UR30

Inläggav von Wow 12 jan 2017, 12:23

Tack!
intressant, börjar förstå en del, men ser att dessa typer av produkter kräver lite mer koll :red:

Jag har kommit på att det nog är bättre i detta läget att köpa på mig en Scalextric ARC air och köra med adapters eller helt enkelt vänta tills efter mässan och se vad framtiden utvisar, ......Carrera är uteslutet då deras grejer är så futuristiskt tyska (asbra men fula) :thumb: men deras F1 bilar blir det nog ett par av.
von Wow
Kurvvakt
 
Inlägg: 31
Blev medlem: 25 dec 2016, 19:28


Återgå till Byggprojekt & modifikationer

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 4 gäster

cron