Light Kit

Ska du bygga en ny bana eller göra om en bil?
Här diskuteras alla former av projekt, hemmabyggen och modifikationer.

Light Kit

Inläggav Morbidelli 07 nov 2017, 16:55

Jag har några Fly och slot.it-bilar som saknar lyse, och eftersom jag håller på att bygga en bana som kommer ha lite natt-tema så vore det ju trevligt att ha belysning på bilarna.

Jag är ute efter ett lättmonterat och hyfsat billigt alternativ som också lyser bra. Jag har minimala lödkunskaper, så jag vill ha så lite som möjligt av lödning. Jag har ett Nincokit (80907 heter det om jag inte minns fel) som jag inte monterat, det verkar simpelt att koppla in, men jag vet inte hur bra ljus det ger.

Har ni några tips om vad ska jag köpa?
Morbidelli
Depåman
 
Inlägg: 119
Blev medlem: 01 mar 2017, 12:29
Ort: Motala

Re: Light Kit

Inläggav Lasp 09 nov 2017, 22:41

Slot.it har väl bra kit!
Men det borde inte vara svårt att söka upp en bra byggbeskrivning! Lysdioder kostar inte mycket, finns många 2-3 mm som ger bra ljus. Lite motstånd och en lagringsenhet gör susen.
Och lyse på bilar, både på bana och i trafiken, gör skillnad!
Användarvisningsbild
Lasp
Slotracer
 
Inlägg: 1681
Blev medlem: 10 jun 2011, 19:59
Ort: Fredriksdal, Helsingborg

Re: Light Kit

Inläggav Nico 16 nov 2017, 23:36

Tack Morbidelli för att du skapade den här tråden. Det påminde mig om att jag har både Ninco-kit liggande och ett från DS-Racing Products. Tror det finns på Pendle i England. Det är en färdig liten kretskortsplatta med pålödda' kablar. ALlt du behöver göra är borra hl i lykthusen och stoppa in dioderna. Sen är det så fint att det är ett litet batteri med en switch på kabel som man kan placera vart man vill under bilen. På så sätt har du en bil med konstantljus istället för som oftast bara ljus när man gasar. Inte alla kit är så förstås, men de flesta utan kondensator tror jag det är - lyser bara när man gasar.

Köpte det nämnda ljuskitet från slot.it en gång. Visste inte att det var ett kit som man skulle löda ihop från scratch. Jag suger på det så det har således blivit liggande.
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS


Återgå till Byggprojekt & modifikationer

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 45 gäster