Olika karaktär på Carrera digital 132 bilar

Ska du bygga en ny bana eller göra om en bil?
Här diskuteras alla former av projekt, hemmabyggen och modifikationer.

Olika karaktär på Carrera digital 132 bilar

Inläggav Frank.A 05 nov 2020, 00:54

Hej Jag har följande bilar Carrera digital

Carrera 30910 Mercedes AMG GT3 MANN
Carrera 30847 Ferrari 488 GT3
Carrera 30554 Ferrari 458 GT2
Carrera 30612 Mercedes-Benz SLS GT3
Carrera 27572 Audi RS 5 DTM
Carrera 30880 Audi RS 5 DTM

Skall det vara olika karaktär på dom? Tycker det är svår tävlat då dom beter sig olika på banan.
Framför allt Carrera 30880 Audi RS 5 DTM den är mycket snabbare och mycket svårkörde än dom andra bilarna.
Carrera 30847 Ferrari 488 GT3 sladdar mycket lättare.

Någon som har tankar om detta?
Frank.A
Nykomling
 
Inlägg: 1
Blev medlem: 19 okt 2020, 15:31

Re: Olika karaktär på Carrera digital 132 bilar

Inläggav GranTurismo 10 nov 2020, 17:34

Nu är jag ingen expert på just Carrera digital, men för att svara på din fråga så är svaret generellt sett ja. Prestanda och körbarhet skiljer sig åt mellan olika bilar (trots samma fabrikat) och till och med mellan samma modell kan de enskilda exemplaren skilja sig.

Varför? Ja, först och främst får vi acceptera att det rör sig om leksaker, även om det är dyra sådana. Elmotorerna man stoppar i dessa bilar borta i Kina kan skilja sig åt prestandamässigt mellan olika exemplar. De har ganska stora toleranser osv. Däcken likaså har också skiftande kvalitet har jag märkt genom åren.

Mellan olika modeller är det kanske mer förklarligt att det skiljer sig. Här spelar vikten stor roll, en tyngre bil är långsammare än en lätt. Chassits uppbyggnad och konstruktion, magneter, däck och fälgar spelar också in hur en viss modell ter sig på banan. Här har jag märkt stora skillnader på just Carrera-bilar (analoga) då jag tycker vissa går helt utmärkt medan andra går som skräp.
Instagram: @granturismo_slotcars
Användarvisningsbild
GranTurismo
Slotracer
 
Inlägg: 1698
Blev medlem: 27 feb 2007, 15:10


Återgå till Byggprojekt & modifikationer

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 67 gäster