"Der Große Bär" / "Stora Björn" - min pr

Välkommen till "Mitt projekt"!
Här kan du beskåda medlemmarnas olika byggprojekt eller presentera ditt eget.
Kategoriregler
Endast trådar om olika byggprojekt och endast en tråd per projekt. Rubrik enligt följande: Typ av bygge - Vad som görs - Projektnamn.
Ex. Bil - Lackering - Projekt BMW 3000.

"Der Große Bär" / "Stora Björn" - min pr

Inläggav Storabjörnen 07 nov 2005, 00:08

Hej bilbanegubbar,

Om inte moderatorerna misstycker önskar jag härmed skapa en liten projekttråd för att dokumentera bygget av min permanentbana. Jag tänkte samla lite bilder eftersom jag ämnar ta fotografier i lagom takt som banan utvecklas. Tänkte det kanske kunde vara kul för medlemmarna eftersom jag är lite av en nybörjare och dessutom verkligen startar från scratch!

För dem som inte hängt med i Stora Björnens bilbanetankar tidigare på forumet kan jag kort förklara att jag tidigare mycket entusiastiskt har kört på Der Kleine Bär - kanske världens minsta Scalextric-bana. :) Ja, kort sagt, precis just vad som ryms på en bokhylla i en bostadsrättslägenhet. Ja, och så mycket som en hustru faktiskt kan acceptera att ha i ett vardagsrum.

Nu har dock livet o levernet flyttats till ett hus. Där har ett rum på 2 x 4 meter godkänts som bilbanerum. :thumb: Ovan nämnda hustru är faktiskt rätt entusiastisk hon med eftersom hon är med och designar. Ja, eller som hon själv uttrycker det: "Det gäller att vara med när björnen börjar bygga bilbana, annars kan det bli precis hur tokigt som helst". Hmmf.. :red: Nåja, eftersom planerna är att kombinera banan med (det är alltid nån hake med det, eller hur?) utrymme för just prylar, är det ju fördelaktgt att bygga banan på... köksskåp! (heja Ikea!)

Nu när underredet till hela arrangemanget börjar klarna så inser man hur praktiskt det är. (hon är smart, hon frugan)