"Der Große Bär" / "Stora Björn" - min pr

Välkommen till "Mitt projekt"!
Här kan du beskåda medlemmarnas olika byggprojekt eller presentera ditt eget.
Kategoriregler
Endast trådar om olika byggprojekt och endast en tråd per projekt. Rubrik enligt följande: Typ av bygge - Vad som görs - Projektnamn.
Ex. Bil - Lackering - Projekt BMW 3000.

Inläggav Storabjörnen 11 feb 2007, 22:48

En väldigt avsomnad tråd vaknar till liv. :-)

Tänkte bara visa ett par bilder som bevis på att det händer nånting med Grosse Bär i alla fall. Kan ju inte vara tyst här för evigt. ;)
Har som vissa vet hållit på ett längre tag med min depåbyggnad. Den är fortfarande inte klar, men den håller helt klart på att närma sig ett färdigare stadium.

Först ut är dock ett par bilder på ett par nya besökare kring banan. Dessa båda herrar har INTE löst inträdesbiljett kan jag lova, och jag tror att man ska akta sig för att försöka få några spänn ur tassarna på dessa. Tävlingsledningen ser ju dock mellan fingrarna för dessa båda högst naturliga inslag på banan, ladies and gentlement, I present to you: Stora- och Lilla Björn!

Bild

Nu står väl fotografen nästan ohälsosamt nära, men vad gör man inte för en bra bild till lokalblaskan? (men det är snälla björnar kan jag avslöja. ;-) )

Bild

Här är en översiktsbild på min depåbyggnad i ca 85 % färdigställt stadie. Det kommer mer bilder sen, det lovar jag. Nu väntar jag på att min kompis "dekalkungen" Niklas ska leverera de dekaler jag beställde av honom. Det kommer att bli lite text ovanför varje "garage", d.v.s Porsche, Lotus, Ford, Jaguar etc. Så att förarna ska se vilken box de hör hemma i. Sen kommer det bli TAG-Heuer-loggor för klockan, en GROSSE BÄR-text uppe på tornet, ett par feta Revell-loggor ooch lite annat godis. Jag har också kvar att montera balkonglådorna på tornets sidor, en enklare läktare som står färdig i garaget, samt att jag nog kommer sätta ihop en mindre Cafeteria på byggnadens tak. Jag har i alla fall fäst fönster i tornet nu, det blev vanlig OH-plast fäst på insidan med lite modellim. Det är det främre fönstret som ligger löst på banan.

Bild

En bild över kurvan dit björnarna har lufsat.

Bild

Den här är fin! Det är mitt nyförvärv. En Austin Haley MkIII. Väldigt trevlig liten kärra från Ninco. Jag har knipsat ned flaggan nån millimeter så att den inte ska slå i Classic-skarvarna i vanlig ordning.

Bild

Axlarna kanske sticker lite väl långt ut på sidorna av hjulhusen, men det gör inte så mycket, jag gillar den skarpt. Ska avlägsna magneten i morrn, och vikta bilen lite. Den går fin-fint, men är inte så inspirerande att köra med magnet i tycker jag.

Bild

På väg "fel håll" upp över bron:

Bild

Go'kväll

/björnen
Senast redigerad av Storabjörnen 26 mar 2007, 23:44, redigerad totalt 1 gång.
Der Bär mit Das Auto.
Användarvisningsbild
Storabjörnen
Bad Cop
Bad Cop
 
Inlägg: 4200
Blev medlem: 02 okt 2004, 11:52
Ort: 08 Norr

Inläggav SlotRacer 11 feb 2007, 22:58

Tjusigt Björnen, kul att se att du har vaknat till liv igen.

/S
There is a fine line between a hobby and mental illness.
Användarvisningsbild
SlotRacer
Slotracer
 
Inlägg: 1540
Blev medlem: 20 sep 2005, 22:08

Inläggav Nico 11 feb 2007, 22:59

storabjörnen skrev:En väldigt avsomnad tråd vaknar till liv. :-)
/björnen


Ja just det, den där banan har man inte kört på ännu... *knuffar* har för mig att den började byggas före JLS :P

Depån blev riktigt läcker! Jag gillar som sagt ditt urverk mitt på fasaden. Förbannat snyggt. Jag minns från tidigare i tråden hur du funderade på att täcka PB's med byggnader. Ett smart drag tycker jag. Men på dessa bilder täcker depåbyggnaden varvräknaren. Blir det bra?

/Nico
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Inläggav pryzze 11 feb 2007, 23:04

NICE :P

Ursnygg depå.


Nu är väl banan snart redo för ett besök av några glada grabbar.


//Pryzze
Användarvisningsbild
pryzze
Veteranracer
 
Inlägg: 4055
Blev medlem: 31 jul 2006, 09:35
Ort: Norra Ängby, Stockholm
Klubb: Tjockhult RS

Inläggav Storabjörnen 11 feb 2007, 23:09

Tack. ;)

Ja Nico, det blir bra. Jag behöver inte varvräknaren så mycket. Jag har varvräknare även på spår 1 & 2, så jag kan väl hålla mig till något av dessa två om jag behöver lite tidtagning.

När vi sen blir lite fler och behöver 4 spår, ja då lyfter jag bara depån åt sidan så att man kan ta tid på spår 3 & 4 också. Inga problem.

Ja ja, vi SKA få till nåt. :sceptic: Hur nu det ska gå till. Hittat nån sele till Janne än? :-)

/b.
Der Bär mit Das Auto.
Användarvisningsbild
Storabjörnen
Bad Cop
Bad Cop
 
Inlägg: 4200
Blev medlem: 02 okt 2004, 11:52
Ort: 08 Norr

Inläggav pryzze 11 feb 2007, 23:10

Jag lovar att ta med Jeepen!! :taunt:

//P
Användarvisningsbild
pryzze
Veteranracer
 
Inlägg: 4055
Blev medlem: 31 jul 2006, 09:35
Ort: Norra Ängby, Stockholm
Klubb: Tjockhult RS

Inläggav Storabjörnen 11 feb 2007, 23:11

pryzze skrev:Jag lovar att ta med Jeepen!! :taunt:

//P


ARgGhHHhhahhahahhah!!!!! :D
Der Bär mit Das Auto.
Användarvisningsbild
Storabjörnen
Bad Cop
Bad Cop
 
Inlägg: 4200
Blev medlem: 02 okt 2004, 11:52
Ort: 08 Norr

Inläggav Borgis 12 feb 2007, 08:49

Fina bilder som vanligt, Björnen. :thumb:

Jag ser att du har syrran till min gula Healey på plats. Jag märkte när jag som vanligt skulle runda till fälgar och däck att det inte gick att slipa däcken. Sandpapperet tog ingenting. Däcken torde alltså vara av silicontyp. Hur verkar det vara på din? För att få den lite roligare kan du testa att trycka upp magneten lite i fickan. (Höj den genom att lägga någonting omagnetiskt under) Du ska se att det kan bli precis lika kul att köra den så som du tror att det blir utan magnet och med vikter. :wink:
If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught, and then lie.
Användarvisningsbild
Borgis
Good Cop
Good Cop
 
Inlägg: 6409
Blev medlem: 03 okt 2004, 16:25
Ort: Göteborg
Klubb: GO69

Inläggav Storabjörnen 12 feb 2007, 09:40

Hej Borgis,

Jag kan inte uttala mig om däcken än, jag har faktiskt bara precis kommit hem med bilen och kapat flaggan, testat 3-4 varv, så någon närmare undersökning av däckens kvalisort lovar jag att göra ikväll i så fall. Det kan mycket väl vara som du säger.

Jag såg igårkväll att magneten kan tryckas uppåt med något spetsigt föremål underifrån, ska testa detta.

/b.
Der Bär mit Das Auto.
Användarvisningsbild
Storabjörnen
Bad Cop
Bad Cop
 
Inlägg: 4200
Blev medlem: 02 okt 2004, 11:52
Ort: 08 Norr

Inläggav Storabjörnen 14 feb 2007, 00:55

Hej igen!

Ikväll var jag och fiskade upp mina nyanlända dekaler till banan. :-)
Vad tror herrarna om detta?

EDIT: Bilden har redigerats av den Tyska Stavningskontrollen. Ny bild kommer.

Bild

Var tvungen att börja montera lite trots att timmen är sen.
Vips har ett batteridrivet ur från Clas Ohlson förvandlats till ett ur av betydligt exklusivare kvalité. :-)

EDIT: Bilden har redigerats av den Tyska Stavningskontrollen. Ny bild kommer.

Bild

Om tid finns i morrn fortsätter jag med mer dekalmontage.

Hej svejs!

/b.
Senast redigerad av Storabjörnen 26 mar 2007, 23:48, redigerad totalt 1 gång.
Der Bär mit Das Auto.
Användarvisningsbild
Storabjörnen
Bad Cop
Bad Cop
 
Inlägg: 4200
Blev medlem: 02 okt 2004, 11:52
Ort: 08 Norr

Inläggav Borgis 14 feb 2007, 01:13

Oj vad snyggt!! Det är en sak jag undrar över bara. Välkommen på tyska heter väl willkommen, men det vet du säkert och har använt enkel-v medvetet, eller? :o :wink: 8)
If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught, and then lie.
Användarvisningsbild
Borgis
Good Cop
Good Cop
 
Inlägg: 6409
Blev medlem: 03 okt 2004, 16:25
Ort: Göteborg
Klubb: GO69

Inläggav Storabjörnen 14 feb 2007, 01:25

ARGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!! :o :o :o :o

Och jag som inte läste tyska i skolan, och hade en "äkta" tysk på jobbet som korr-läste mina texter.

Svärord!!!! :x :x

Ska dubbelkolla mallen, det kan vara dekal-killen som schabblat.

Aja, tack ändå för fin kommentar Borgis. ;-)

B.
Der Bär mit Das Auto.
Användarvisningsbild
Storabjörnen
Bad Cop
Bad Cop
 
Inlägg: 4200
Blev medlem: 02 okt 2004, 11:52
Ort: 08 Norr

Inläggav Borgis 14 feb 2007, 01:32

Wille nästan inte komma med den kommentaren, men eftersom själva kreationen i övrigt är så suveränt snygg så... :thumb: Fast kolla först. Det kanske kan stavas så också. Jag är ju inte direkt tysktalande så ingenting är säkert. 8)
If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught, and then lie.
Användarvisningsbild
Borgis
Good Cop
Good Cop
 
Inlägg: 6409
Blev medlem: 03 okt 2004, 16:25
Ort: Göteborg
Klubb: GO69

Inläggav Storabjörnen 14 feb 2007, 01:45

Det är bra Borgis! Man ska säga till. (jag är för övrigt stavnings-fascist själv så...)
Nåja, jag har "garanti" hos dekalkompisen, jag får komma med en rättning så fixar han en ny åt mig. Bara att slita bort och sätta dit en ny.

Har redan dragit ett mail till min jobb-kollega (som är född och uppvuxen i Braunschweig) så får han bekräfta eller dementera.

Enkelt V uttalas ju "F" på tyska, så jag misstänker dock att felet trots allt är definitivt.

Man ska vara hjärtligt Fillkommen till min bana i alla fall.

/b.
Der Bär mit Das Auto.
Användarvisningsbild
Storabjörnen
Bad Cop
Bad Cop
 
Inlägg: 4200
Blev medlem: 02 okt 2004, 11:52
Ort: 08 Norr

Inläggav pryzze 14 feb 2007, 08:58

Hmmm

Man kan inte annat än att småle-
När du gjort allt så perfekt så stupar du på stavningen.

Jag undrar om inte vorsichtig är felstavat också.
Det skall enligt ordlistan jag kollade med vara vosichtig.
Men jag hade etta i tyska så jag är inte så trovärdig.

[url]http://deutsch-schwedisches-woerterbuch.elch.nu/lexikon.php?begriff=f%rsiktig[/url]


WÄLDIGT SNYGGT I alla VALL.


//Pryzze
Användarvisningsbild
pryzze
Veteranracer
 
Inlägg: 4055
Blev medlem: 31 jul 2006, 09:35
Ort: Norra Ängby, Stockholm
Klubb: Tjockhult RS

FöregåendeNästa

Återgå till Mitt projekt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 121 gäster

cron