"Der Große Bär" / "Stora Björn" - min pr

Välkommen till "Mitt projekt"!
Här kan du beskåda medlemmarnas olika byggprojekt eller presentera ditt eget.
Kategoriregler
Endast trådar om olika byggprojekt och endast en tråd per projekt. Rubrik enligt följande: Typ av bygge - Vad som görs - Projektnamn.
Ex. Bil - Lackering - Projekt BMW 3000.

Inläggav Dan J. 06 mar 2006, 12:50

Har också varit inne på "Carrera klipp och klistra", men inte gjort något avancerat än, däremot t ex en coca cola-automat som den som skymtar här mellan depåerna:

Bild

Hälsningar / Dan J.
Användarvisningsbild
Dan J.
Slotracer
 
Inlägg: 1910
Blev medlem: 24 feb 2004, 13:44
Ort: Stockholm

Inläggav jomol22 06 mar 2006, 13:51

stefan_k skrev:Kolla på dessa pdf:er http://www.bb-computer.de/carrera/pdf/schrank1.pdf och http://www.bb-computer.de/carrera/pdf/boxfer.pdf för att se en princip för hur det funkar.
/Stefan


Det är ibland en jäkla tur att jag är en slö :drunk: som inte får mycket gjort: Nu slipper jag leta bilder och scanna och rita en verkstadsinredning till racertrailern. Nån annan bjuder på sina! Kanon!
(Å så finns ju nu en fin Ferrari 312PB att köpa, så jag kan slänga den Carrera jag lagt ned en massa jobb på att hyfsa till utan att få färdig...)
jomol22 hette förut srsowö
Användarvisningsbild
jomol22
Veteranracer
 
Inlägg: 3147
Blev medlem: 09 feb 2004, 18:04
Ort: Örebro
Klubb: SRSoWÖ

Inläggav ZeeJay 06 mar 2006, 14:50

:thumb: Visst är de fräcka...satte ihop toolboxar o de blev riktigt bra...Tänkte ge mig på att göra Dunlop Tower som jag gillar skarpt...såna byggs inte längre

http://www.carrera4fun.de/4_gebaude/dunlop.htm

Placeras sen i en grym hårnålskurva..... :D

Har använt mig av 210 grams fotopapper som blänker lite fint oxå...Pitgaraget har en fin bakgrund med däck o allt....
BP kontroll tower med belysning inuti....vicket pillejobb.... :sceptic:
Användarvisningsbild
ZeeJay
Veteranracer
 
Inlägg: 4994
Blev medlem: 11 feb 2006, 00:25
Ort: Göteborg
Klubb: F.R.O.G.

Inläggav Storabjörnen 06 mar 2006, 15:26

Låter grymt ZeeJay!! Jag har just fått klartecken på en färgprinter. Verkar som om jag kan printa ett par av de där.

/b.
Der Bär mit Das Auto.
Användarvisningsbild
Storabjörnen
Bad Cop
Bad Cop
 
Inlägg: 4200
Blev medlem: 02 okt 2004, 11:52
Ort: 08 Norr

Inläggav ZeeJay 06 mar 2006, 18:14

:P Känner mig som mössen i Askungen,,,,

" Vi ska sy o vi ska klippa,,,lalalalalaa lalalaaala"

:)

Ska fixa till en webhotell o sen lägga ut bilder till Dig på Dunlop Tower o sånt jag sätter ihop....Kanske kan inspirera dina smågubbar....De kommer ju från samma tidsepok som Dunlop Tower... :wink:
Användarvisningsbild
ZeeJay
Veteranracer
 
Inlägg: 4994
Blev medlem: 11 feb 2006, 00:25
Ort: Göteborg
Klubb: F.R.O.G.

Inläggav Storabjörnen 06 mar 2006, 22:22

ZeeJay skrev:
Ska fixa till en webhotell o sen lägga ut bilder till Dig på Dunlop Tower o sånt jag sätter ihop....Kanske kan inspirera dina smågubbar....De kommer ju från samma tidsepok som Dunlop Tower... :wink:


Detta ser jag mkt fram emot! :thumb:

/b. (askunge-mus) :suspect:
Der Bär mit Das Auto.
Användarvisningsbild
Storabjörnen
Bad Cop
Bad Cop
 
Inlägg: 4200
Blev medlem: 02 okt 2004, 11:52
Ort: 08 Norr

Inläggav ZeeJay 06 mar 2006, 22:33

Nåt tips på bra webhotell någon????
Användarvisningsbild
ZeeJay
Veteranracer
 
Inlägg: 4994
Blev medlem: 11 feb 2006, 00:25
Ort: Göteborg
Klubb: F.R.O.G.

Inläggav SlotRacer 07 mar 2006, 00:07

ZeeJay skrev:Nåt tips på bra webhotell någon????


Bilder
http://www.flickr.com

/S
There is a fine line between a hobby and mental illness.
Användarvisningsbild
SlotRacer
Slotracer
 
Inlägg: 1540
Blev medlem: 20 sep 2005, 22:08

Inläggav stefan_k 07 mar 2006, 09:29

SlotRacer skrev:
ZeeJay skrev:Nåt tips på bra webhotell någon????


Bilder
http://www.flickr.com

/S


Och
http://www.photobucket.com/

/S
Hade en gång i tiden en 20 meter fyrspåriga Scalextrics Sport bana i källaren. En skakig gammal youtube-film att beskåda på https://www.youtube.com/watch?v=PsIjGFLQhLU
Användarvisningsbild
stefan_k
Kartläsare
 
Inlägg: 743
Blev medlem: 25 okt 2004, 21:37
Ort: Göteborg

Inläggav ZeeJay 12 mar 2006, 21:01

Hur går det med "Der GroSSe Bär" ??

Har smågubbsen fått jobba i helgen eller...(tackade nej till mitt bud om höd veckopeng.... :P )

Ser med spänning fram emot vidare resultat.... :thumb:
Användarvisningsbild
ZeeJay
Veteranracer
 
Inlägg: 4994
Blev medlem: 11 feb 2006, 00:25
Ort: Göteborg
Klubb: F.R.O.G.

Inläggav Dan J. 13 mar 2006, 10:05

Björnens gubbar har jobbat söder om sta'n i helgen, de har monterat videokamera på en av mina bilar, återkommer med litet reportage senare, när filmen blivit framkallad i lämpligt datorformat, än så länge sitter den på ett VHS-band. Jobbarkompisen jag lånat kameran av ska se till att konvertera filmen.

Gubbarna tyckte det var mycket roligare att jobba med lite high-tech-grejer i stället för att blanda cement och gjuta brofundament och så'nt där som Björnen alltid sätter dem i arbete med.

Återkommer! / Dan
Användarvisningsbild
Dan J.
Slotracer
 
Inlägg: 1910
Blev medlem: 24 feb 2004, 13:44
Ort: Stockholm

Inläggav Storabjörnen 13 mar 2006, 10:55

Ja det här börjar likna "Malmvägen", programmet på TV. Jag verkar inte ha nån koll på vad de håller på med eller håller hus. Suck. Aja, det låter bra Dan, att de gör nytta.

Det verkar som ett par av dem var kvar hemma hos mig dock, för jag kikade in i helgen och de var i full färd med att lägga mer betongfärg på mina sladd-borders, och det som ska bli en liten parkeringsplats för bilar man för tillfället inte kör med. Snackade med basen och han sa att det var klart för att måla rödfärg nu, det röd-vita mönstret på mina borders. En annan kille höll på att maskera upp det som ska bli de vita linjerna till parkeringsplatsen.

Låter lovande, ska kolla ikväll igen.

Bilder kommer.

/b.
Der Bär mit Das Auto.
Användarvisningsbild
Storabjörnen
Bad Cop
Bad Cop
 
Inlägg: 4200
Blev medlem: 02 okt 2004, 11:52
Ort: 08 Norr

Inläggav Nico 13 mar 2006, 11:43

Du farbror bjööörnen!

Vet du vad!?!?!... Kommer inte bilarna att dunsa in i väggen när dom kommer med årets fetställ ut på långrakan??? Ser tajt ut mellan bana och det som Senna tyckte så illa om (hård vägg).

Härlig "progress" i alla fall. En fråga, vad för material använder du till borders? VIlken tjocklek, införskaffat här o där.. bla bla bla...

/Nico
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Inläggav ZeeJay 14 mar 2006, 23:35

Härligt att smågubbsen har fattat tag i målarpenseln....Då får de utlopp för sina konstnärliga ådror.... :D

Ser fram emot bilder på progressen...Ska nog låna gubbsen lite till helgen...Har rest runt för mycket i jobebt för att hinna sätta Lalle o Palle i arbete..... :taunt: :thumb:
Användarvisningsbild
ZeeJay
Veteranracer
 
Inlägg: 4994
Blev medlem: 11 feb 2006, 00:25
Ort: Göteborg
Klubb: F.R.O.G.

Inläggav Storabjörnen 15 mar 2006, 00:50

STORPOIKEN skrev:Du farbror bjööörnen!

Vet du vad!?!?!... Kommer inte bilarna att dunsa in i väggen när dom kommer med årets fetställ ut på långrakan??? Ser tajt ut mellan bana och det som Senna tyckte så illa om (hård vägg).


Jaaa-aA Nico,
Nja, jag tror det är så att du ser det som ska bli "brounderlaget", och grejen är att jag tillfälligtvis lagt det till vänster i rummet, så det ser ut som om det är jäkligt tajt, ja, men bron (och dess underlag) skall alltså vara på höger sida. (ur bild)

Men visst, även den kurvan vi pratar om, den vänstra, den blir tajt, men inte så rysligt.

STORPOIKEN skrev:Härlig "progress" i alla fall. En fråga, vad för material använder du till borders? VIlken tjocklek, införskaffat här o där.. bla bla bla...


Tack tack! Jag använder vanligt såndär ful masonit. Den som är brun du vet, och skrovlig på undersidan, och slät på ovansidan. Den är nån millimeter lägre i tjocklek än vad en vanlig Scalex Classic-bit är hög. Jag tippar på 5mm. Med X antal lager färg blir den "flush" med banan, så den där millimeterns skillnad märks inte. (tror Scalexbitarna är typ 6mm höga) Inköpt på Kåååå-Rauta. (69 spänn för en stor skiva tror jag, typ)

Sitter och redigerar bilder as we speak, så strax kommer det upp några fler. :-)

/b.
Der Bär mit Das Auto.
Användarvisningsbild
Storabjörnen
Bad Cop
Bad Cop
 
Inlägg: 4200
Blev medlem: 02 okt 2004, 11:52
Ort: 08 Norr

FöregåendeNästa

Återgå till Mitt projekt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 87 gäster