CIRCUIT DE JLS

Välkommen till "Mitt projekt"!
Här kan du beskåda medlemmarnas olika byggprojekt eller presentera ditt eget.
Kategoriregler
Endast trådar om olika byggprojekt och endast en tråd per projekt. Rubrik enligt följande: Typ av bygge - Vad som görs - Projektnamn.
Ex. Bil - Lackering - Projekt BMW 3000.

CIRCUIT DE JLS

Inläggav Nico 07 mar 2006, 20:40

Så var det äääntligen dags! Efter många förhoppningar, spoilerade tillfällen och ständig jakt efter det rätta utrymmet. The search is over...

Plånboken är härmed STÄNGD, Closed, Cerrado, Chiuso, Geschlossen, FERMÉ...Nu ska det byggas. Det kanske går fort, kanske inte alls. Inte en bilj_vel skall inhandlas förrän banan är up and running.

Jag har efter mycket om och men o velande fram och tillbaka fått möjligheten att bygga en bana på jobbet. Banan kommer att delas på mitten för att sedan förvaras upp i ett pall stallage. Allt för att få det att fungera så smidigt som möjligt. Så det är mycket som ska göras när tid finns. Till att börja med, bygga hela den konstruktion som banan ska stå/ligga på.

I wouldn't think of busting a move.. utan att dryfta den ultimata frågan med mina kompanjoner på detta forum. Duger denna bana när det väl är dags att kavla ut asfalten?
Eller har du någon bra idé eller tanke du kanske vill dela med dig av. SHOOT!

Det låter ju bäst på Engelska:
100% Scalextric Sport, Four Lanes, 11,05 meters 100% equal, RMS Timing
CIRCUIT DE JLSBild

Yta 140x500 (2x 140x250)
Bild

/Nico, äntligen
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Inläggav Special edition 07 mar 2006, 20:58

cool :thumb:
brummmmmmm
Special edition
Depåman
 
Inlägg: 135
Blev medlem: 25 feb 2006, 14:29
Ort: BrO --- UpPlaNdS bRo

Inläggav Ghost 07 mar 2006, 21:32

Himla skönt å höra Nico! Att du äntligen fått tillstånd och utrymme etc.

Vad gäller banförslaget har jag egentligen bara en synpunkt:
Bild
Dvs att bilarna orkar inte riktigt med för långa kurvpartier, och misströsta inte, vi har samma problem på Red Pine... :o
En smula raksträcka inemellan behövs, dessvärre.
(När man fräser kan man ersätta dem med jätte-stor-radie kurva.)

Lycka till!

/Erik
Användarvisningsbild
Ghost
Avstängd
 
Inlägg: 3692
Blev medlem: 04 jun 2004, 21:13

Inläggav Storabjörnen 07 mar 2006, 23:17

ROCK ON DUDE!!!! :thumb:

Den är ju snarlik Grosse Bär vettja!!! Inte undra på att "Natan" är o plåtar i fel environger då och då. ;)

Ser verkligen bra ut Nico, du maximerar utrymmet du får, det blir kanon. Ser fram emot some close små-bilsracing on this track!

/b.
Der Bär mit Das Auto.
Användarvisningsbild
Storabjörnen
Bad Cop
Bad Cop
 
Inlägg: 4200
Blev medlem: 02 okt 2004, 11:52
Ort: 08 Norr

Inläggav ZeeJay 07 mar 2006, 23:34

Schysst Nico...Ser ut att bli en riktig fartbana!! :) :D :thumb:

Vicken golvfirma jobbar du på?? Kommer på kundbesök hos Er varje vecka o kör då den e klar...

Vrrrrrrroooooooooooooooooooommm!!!

Dokumentera bygget o starta en tråd så man kan följa progressen,.....Surf´s up Dude!
Användarvisningsbild
ZeeJay
Veteranracer
 
Inlägg: 4994
Blev medlem: 11 feb 2006, 00:25
Ort: Göteborg
Klubb: F.R.O.G.

Inläggav Nico 08 mar 2006, 00:38

Hur menar du? Alltså det kan verka uppenbart vad du skriver, men ändå förstår jag inte riktigt vad du menar. Leder strömmen sämre, eller måste man gasa mer (=fler avåkningar) för att bilen ska orka driva genom kurvorna?

I övrigt så tackar jag förstås för input sålänge!

/Nico

Ghost skrev:Dvs att bilarna orkar inte riktigt med för långa kurvpartier, ... En smula raksträcka inemellan behövs, dessvärre
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Inläggav Nico 08 mar 2006, 00:40

Ja, jag vill ju att vi ska få igång det vi startade hos Dan "förra året" dvs ses lite oftare o köra lite granna. Och självklart med flera sugna Stockholmare!!...
Känns som vi gläntade lite på dörren, f_n lika bra o sparka in dörren så gångjärnen flyger *S* :up:

storabjörnen skrev:...Ser fram emot some close små-bilsracing on this track!
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Inläggav Nico 08 mar 2006, 00:44

http://www.englund-gruppen.se

Finns i Ståkhåålm, Malmoe, Jöttebårrg
Undertecknad förstås positionerad i Stocktown.

Är du säljare hos Amtico så har du väl vid något tillfälle kommit i kontakt , med Janne, Stefan eller Stefan =) på Göteborgskontoret. :wink:

Ska plåta för fullt medans bygget pågår, ska försöka göra en hemsida samtidigt, eller vänta det vet jag ju att det kommer INTE hända. *S* En styrka att känna sina svagheter ibland. Jag får väl posta vidare här dåra'... :wink:

/Nico

ZeeJay skrev:Vicken golvfirma jobbar du på?? Kommer på kundbesök hos Er varje vecka o kör då den e klar...
Dokumentera bygget o starta en tråd så man kan följa progressen,.....Surf´s up Dude!
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Inläggav Dan J. 08 mar 2006, 08:44

Också nyfiken på vad spöket menar, kan det vara de tre innrarna överst?
:? / Dan
Användarvisningsbild
Dan J.
Slotracer
 
Inlägg: 1910
Blev medlem: 24 feb 2004, 13:44
Ort: Stockholm

Inläggav bruce 08 mar 2006, 08:56

Kul, det är bara att börja bygga direkt, för det släpps nya bilar hela tiden och de vill du säkert ha...
It's easier for a fast rider to lern not to crash than for a slow rider to lern how to ride fast.
Användarvisningsbild
bruce
Depåman
 
Inlägg: 237
Blev medlem: 04 jan 2005, 18:05
Ort: Motala

Inläggav Ghost 08 mar 2006, 11:20

Jo, hela det vänstra partiet kommer att bli segt att ta sig igenom.
Sväng på sv-ä-ä-ä-ng på sväng. Motorn orkar inte med det så det blir att man får trycka på mer än vad bilen tål. Helt magnet- och viktlöst underlättar, eftersom bilen då har minimalt att släpa på.
Men kör du så vill du inte ha mer än max 12 volt, annars blir bilarna för spralliga.

Ungefär.

Jag kan rekommendera det system vi använder, 13.8 volt med individuella förkopplingsmotsåtmd för att ge "bättre" styröm än rena volt och amperé.
Det ger iofs segare bil i just sådana partier, men otroligt mycket trevligare körning i övrigt (syns direkt på mängden färre avkörningar...).
Användarvisningsbild
Ghost
Avstängd
 
Inlägg: 3692
Blev medlem: 04 jun 2004, 21:13

Inläggav Nico 08 mar 2006, 12:53

Det kommer förvisso nästintill vara "House rules" med magnetförbud. Men jag ska nog ta Ghost's rekommendationer i beaktning i alla fall, känner att du sänkte en trea där Erik. Partiet längst till höger förblir garanterat oförändrat i alla fall. Blir väl en kort raka högst upp o längst ner i det vänstra partiet.

(idag skruvar jag ihop ena bottenplattan. =)

/Nico
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Inläggav Dan J. 08 mar 2006, 13:12

Nä, men titta, jag tittade på Eriks skiss när jag la mitt inlägg, förstod inte att det i den skissen fanns några halvrakor inskjutna redan :drunk:

Ja, åtminstone med för många innrar kan det bli problem, men Nico gillar dem ju å andra sidan :)

Hälsningar / Dan J.
Användarvisningsbild
Dan J.
Slotracer
 
Inlägg: 1910
Blev medlem: 24 feb 2004, 13:44
Ort: Stockholm

Inläggav Nico 08 mar 2006, 18:03

Bygglov utfärdat i förrgår och slavarna har redan fått känna piskan vina över ryggen.

Såhär ser grunden ut till att börja med:
Bild

Ååååh vips så lyfter man upp hela bottenplattan...
Bild

...sen åker den upp i ett av två fack (överst i bild).
Bild

Nu började jag väldigt fort här, får se när jag hinner bygga nästa plattform. Alltid lika populärt hos regeringen när man stannar en timma efter jobbet o förklarar att man inte direkt jobbar övertid utan bygger bilbana *S*

/Nico
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Inläggav bastumannen 08 mar 2006, 19:59

Det fräckt ut Nico, gillar dessutom lastpallarna som bas!
Det där med problem med långa kurvor låter väldigt märkligt Erik. Jag har aldrig märkt något bekymmer med det, dessutom går det utmärkt att köra på lite mer any 12 volt även magnetlöst, jag kör med 13.8V och gillar långa kurvor starkt eftersom man kan drifta så gott genom dem, eller riktigt hitta exakt rätt fart och liksom bara sugas runt. Långkurvor behöver man inte vara rädd för, tvärt om tycker jag att det stör lite om det blir för mycket plotter med smårakor här och där istället för härliga svepare.
bastumannen
Depåman
 
Inlägg: 187
Blev medlem: 02 feb 2004, 19:53
Ort: Lund

Nästa

Återgå till Mitt projekt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 61 gäster

cron