Dagaz träflis

Välkommen till "Mitt projekt"!
Här kan du beskåda medlemmarnas olika byggprojekt eller presentera ditt eget.
Kategoriregler
Endast trådar om olika byggprojekt och endast en tråd per projekt. Rubrik enligt följande: Typ av bygge - Vad som görs - Projektnamn.
Ex. Bil - Lackering - Projekt BMW 3000.

Inläggav DagaZ 24 jun 2006, 10:45

Dollarstore är lågprisets lågpris. Kollade på nätet och såg att det bara finns i norra Sverige. :taunt:
/Roland

Slot-O-Rama .. the first man into the corner chooses the line. That's the way I've always been taught to drive...
Användarvisningsbild
DagaZ
Kartläsare
 
Inlägg: 559
Blev medlem: 03 apr 2006, 14:48
Ort: Vikarbyn

Inläggav DagaZ 25 jun 2006, 10:22

Striling Moss mot målet på Excerpt Raceway...

Bild
/Roland

Slot-O-Rama .. the first man into the corner chooses the line. That's the way I've always been taught to drive...
Användarvisningsbild
DagaZ
Kartläsare
 
Inlägg: 559
Blev medlem: 03 apr 2006, 14:48
Ort: Vikarbyn

Inläggav Nico 25 jun 2006, 10:42

Riktigt läcker bild Roland :thumb: :thumb: :thumb:
Ser helt "orginal" ut så att säga. Adobe eller?

/Nico
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Inläggav DagaZ 25 jun 2006, 16:33

BIGBOI207 skrev:Riktigt läcker bild Roland :thumb: :thumb: :thumb:
Ser helt "orginal" ut så att säga. Adobe eller?

/Nico


Linuxnerd som jag är så är det Gimp. :wink:
/Roland

Slot-O-Rama .. the first man into the corner chooses the line. That's the way I've always been taught to drive...
Användarvisningsbild
DagaZ
Kartläsare
 
Inlägg: 559
Blev medlem: 03 apr 2006, 14:48
Ort: Vikarbyn

Inläggav DagaZ 07 jul 2006, 19:35

Trots den vidriga värmen har jag varit uppe på övervåningen och kört lite bil.. och målat lite curbs..

Bild

Bild
/Roland

Slot-O-Rama .. the first man into the corner chooses the line. That's the way I've always been taught to drive...
Användarvisningsbild
DagaZ
Kartläsare
 
Inlägg: 559
Blev medlem: 03 apr 2006, 14:48
Ort: Vikarbyn

Inläggav Claes_L 10 jul 2006, 17:14

Köra lite bil ... (avundsjuk) det skall jag också göra när jag kommer hem. :)

Apropå "vidriga värmen" - jag vet precis vad du pratar om. Här har vi 30-32 grader och runt 90% fuktighet, vilket inte precis är toppen för min migrän. :(

Jag skall också måla "curbs" snart, men mest troligt är det att jag först kommer att måla betonggolvet i garaget. Inte det allra roligaste, men troligen helt nödvändigt för att kunna hålla bana mindre smutsig. Så inget ont som inte har något gott med sig.

Din bana ser allt bättre ut (avundsjuk igen). :thumb: Glöm inte att hårt arbete i den "vidriga värmen" bör ge ett bra skäl till att återställa vätskebalansen :beer: ...

/Claes (på tillfälligt besök i Shenzhen, Kina)


PS. Jag har sett några "Range Rover"-liknande bilar, typ "Fire Department", "Emergency Medical Services", som jag tror kan passa utmärkt som dekoration runt min bana. Priset är bara 35 kr/st, så jag köper troligen två (minst). :D
Användarvisningsbild
Claes_L
Depåman
 
Inlägg: 230
Blev medlem: 15 sep 2004, 11:09
Ort: Eslöv

Inläggav DagaZ 28 jul 2006, 10:28

Jag funderar på att pensionera banan. Har lite nya planer, vilket inkluderar ett spår till. Ska försöka flytta banan ut på kallvinden, eftersom det är kört att ta den nerför trappan hel. Det lär väl dröja innan jag får fingrarna ur, men det lär bli längre raka och lite mer koll på doseringar på nästa. 8) Första banan skulle ändå vara en "lärbana", så nu vet jag vilken färg jag inte ska använda, hur mycket sladdzon det behövs mm.

Stay tuned for the next episode of... Excerpt Raceway!!
/Roland

Slot-O-Rama .. the first man into the corner chooses the line. That's the way I've always been taught to drive...
Användarvisningsbild
DagaZ
Kartläsare
 
Inlägg: 559
Blev medlem: 03 apr 2006, 14:48
Ort: Vikarbyn

Inläggav Ghost 31 jul 2006, 12:40

Man lever å lär... :wink: Men det är ju kul att fräsa, så det gör inte så mycket. :beer:
Användarvisningsbild
Ghost
Avstängd
 
Inlägg: 3692
Blev medlem: 04 jun 2004, 21:13

Inläggav DagaZ 31 jul 2006, 15:36

Ghost skrev:Man lever å lär... :wink: Men det är ju kul att fräsa, så det gör inte så mycket. :beer:


Jo det är just det.. kul att fräsa. Den 18-åriga dottern i familjen har halva ytan där jag vill lägga nya banan. Senaste dagarna har jag pillat lite med bilarna och fått till bättre och bättre tider vilket gjort att pensionering kan dröja lite. I värsta fall blir det två banor så småningom. :D

Grannen börjar få intresse för egen bana och en kompis till, så förhoppningsvis får jag fräsa en hel del bana vad det lider.
/Roland

Slot-O-Rama .. the first man into the corner chooses the line. That's the way I've always been taught to drive...
Användarvisningsbild
DagaZ
Kartläsare
 
Inlägg: 559
Blev medlem: 03 apr 2006, 14:48
Ort: Vikarbyn

Inläggav DagaZ 07 okt 2006, 21:02

Jag har haft alldeles för lite tid för banbygge på slutet. Kört några minuter.. javisst.. pinat mitt gamla nätaggregat till döden.. JA! men med några frågor till Ghost och en avrättad gammal IBM så rejsas det som aldrig förr på Excerpt Raceway!

* Konsten att bumpa upp sin tråd * :taunt:
/Roland

Slot-O-Rama .. the first man into the corner chooses the line. That's the way I've always been taught to drive...
Användarvisningsbild
DagaZ
Kartläsare
 
Inlägg: 559
Blev medlem: 03 apr 2006, 14:48
Ort: Vikarbyn

Inläggav Ghost 07 okt 2006, 21:11

Alltid kul att kunna hjälpa till. :wink:
Användarvisningsbild
Ghost
Avstängd
 
Inlägg: 3692
Blev medlem: 04 jun 2004, 21:13

Inläggav Nico 07 okt 2006, 22:16

Nu är det inte aktuellt för mig att fräsa (ännu) men jag har ändå en fråga! 8)
När man har fräst ett spå, brukar man behandla den skåra man har fräst upp? Typ vaxa den eller gå med ett snadpapper?!?! Anledningen att jag undrar är för man på en del foton på banor kan se att det ser ruggigt ijämnt ut. Och i min värld så kanske bilar fastnar eller får onödiga/oönskade ställ i såna kurvor!?

Bara nyfiken... :)
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Inläggav DagaZ 07 okt 2006, 23:13

Jag drog den vassa kanten med lite sandpapper. Inte överdrivet mycket, bara så att det vassa försvann. Har inga som helst problem med några av mina bilar i min värld. :wink:
/Roland

Slot-O-Rama .. the first man into the corner chooses the line. That's the way I've always been taught to drive...
Användarvisningsbild
DagaZ
Kartläsare
 
Inlägg: 559
Blev medlem: 03 apr 2006, 14:48
Ort: Vikarbyn

Inläggav Storabjörnen 08 okt 2006, 00:42

Vad är materialet man fräser i DagaZ?
(om nån mot förmodan säger "plyfa" får denne förklara vad "plyfa" är, för jag vet inte vad det är)
Der Bär mit Das Auto.
Användarvisningsbild
Storabjörnen
Bad Cop
Bad Cop
 
Inlägg: 4200
Blev medlem: 02 okt 2004, 11:52
Ort: 08 Norr

Inläggav DagaZ 08 okt 2006, 00:49

storabjörnen skrev:Vad är materialet man fräser i DagaZ?
(om nån mot förmodan säger "plyfa" får denne förklara vad "plyfa" är, för jag vet inte vad det är)


MDF blev det för min del. Lyxspånskiva som säger här på landet. :wink:
/Roland

Slot-O-Rama .. the first man into the corner chooses the line. That's the way I've always been taught to drive...
Användarvisningsbild
DagaZ
Kartläsare
 
Inlägg: 559
Blev medlem: 03 apr 2006, 14:48
Ort: Vikarbyn

FöregåendeNästa

Återgå till Mitt projekt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 128 gäster

cron