Dagaz träflis

Välkommen till "Mitt projekt"!
Här kan du beskåda medlemmarnas olika byggprojekt eller presentera ditt eget.
Kategoriregler
Endast trådar om olika byggprojekt och endast en tråd per projekt. Rubrik enligt följande: Typ av bygge - Vad som görs - Projektnamn.
Ex. Bil - Lackering - Projekt BMW 3000.

Inläggav DagaZ 26 apr 2006, 13:23

Som ett tillägg till Stefans väl utförda beskrivning så kan jag tipsa om dessa. Är underbart att se relativt enkla prylar komma till liv.

http://www.fcsme.org/bcarl/basic_scenery.htm
http://homepage.mac.com/pmarchand/scenery_demether.htm
/Roland

Slot-O-Rama .. the first man into the corner chooses the line. That's the way I've always been taught to drive...
Användarvisningsbild
DagaZ
Kartläsare
 
Inlägg: 559
Blev medlem: 03 apr 2006, 14:48
Ort: Vikarbyn

Inläggav stefan_k 26 apr 2006, 13:55

Den första länken tackar jag för! Det var en ny en med flera snygga detaljerade beskrivningar!!!

Demether's sida var en av de jag tittade på när jag provade fram hur jag skulle färga spånen...

/Stefan
Hade en gång i tiden en 20 meter fyrspåriga Scalextrics Sport bana i källaren. En skakig gammal youtube-film att beskåda på https://www.youtube.com/watch?v=PsIjGFLQhLU
Användarvisningsbild
stefan_k
Kartläsare
 
Inlägg: 743
Blev medlem: 25 okt 2004, 21:37
Ort: Göteborg

Inläggav RaceTG 26 apr 2006, 15:39

Ursäkta att man klampar in i tråden lite men denna sidan kanske kan få björnhonan på andra tankar?

http://www.lenka.se

/TG
Användarvisningsbild
RaceTG
Kartläsare
 
Inlägg: 954
Blev medlem: 31 maj 2005, 20:29
Ort: Göteborg
Klubb: FROG

Inläggav Storabjörnen 26 apr 2006, 18:40

RaceTG, underbar sida!!!! :beer: Tack!!

Detta måste presenteras för frugan. :thumb:

/b.
Der Bär mit Das Auto.
Användarvisningsbild
Storabjörnen
Bad Cop
Bad Cop
 
Inlägg: 4200
Blev medlem: 02 okt 2004, 11:52
Ort: 08 Norr

Inläggav Padee 27 apr 2006, 14:47

Trädgårdståget var ju coolast på länge.
Jag har sansat mig lite nu i bilbaneriet så det blir inge nya bilar på ett tag pga mopedrenovering(crescent compact).
Padee
Braidsbytare
 
Inlägg: 67
Blev medlem: 27 mar 2006, 18:46
Ort: Varberg

Inläggav Special edition 27 apr 2006, 17:30

wow :o
brummmmmmm
Special edition
Depåman
 
Inlägg: 135
Blev medlem: 25 feb 2006, 14:29
Ort: BrO --- UpPlaNdS bRo

Inläggav Storabjörnen 28 apr 2006, 00:11

Såg ni "incidenten" med snigeln på rälsen!? Ha ha! Helt underbar sida.
Der Bär mit Das Auto.
Användarvisningsbild
Storabjörnen
Bad Cop
Bad Cop
 
Inlägg: 4200
Blev medlem: 02 okt 2004, 11:52
Ort: 08 Norr

Inläggav Padee 29 apr 2006, 20:10

Det tålamodet att bygga upp en stor tågbana i en trädgård skulle jag aldrig haft, skulle blivit förbannad och kastat räls omkring mi i första svängen :beer: . mDå håller jag mig hellre till en bilbana som inte tar lika mycket tid.
Jag har sansat mig lite nu i bilbaneriet så det blir inge nya bilar på ett tag pga mopedrenovering(crescent compact).
Padee
Braidsbytare
 
Inlägg: 67
Blev medlem: 27 mar 2006, 18:46
Ort: Varberg

Inläggav DagaZ 02 maj 2006, 12:15

Fortsätter MIN tråd. ;-) Har varit och inhandlat ett gäng MDF-skivor. Varav en ska bli en liten bana. Var ute på gården igår och ritade för fullt, hade tänkt mig att fräsa lite idag, men den svenska sommaren är här vilket innebär regn, regn och mer satans regn!
Slutar det mot eftermiddagen ska jag ut och fräsa spår så det dammar.
Har tillverkar gräs och mossa av sågspån och misshandlat lite frigolit till scenery. Enorm blir den inte men den känns som ett trevligt race. Ska försöka fixa lite bilder på "babyn" när jag kommit lite längre.
/Roland

Slot-O-Rama .. the first man into the corner chooses the line. That's the way I've always been taught to drive...
Användarvisningsbild
DagaZ
Kartläsare
 
Inlägg: 559
Blev medlem: 03 apr 2006, 14:48
Ort: Vikarbyn

Inläggav DagaZ 03 maj 2006, 16:21

Har fräst och dammat hela dagen idag. Som tur är så ramlade koppartejpen i brevlådan idag. Ska försöka hinna in till byn i morgon och köpa färg till körbanan. Ska göra klart underredet till banan och dra lite kabel.. sen ä dä bar å åk!

EXCERPT RACEWAY
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
/Roland

Slot-O-Rama .. the first man into the corner chooses the line. That's the way I've always been taught to drive...
Användarvisningsbild
DagaZ
Kartläsare
 
Inlägg: 559
Blev medlem: 03 apr 2006, 14:48
Ort: Vikarbyn

Inläggav Padee 03 maj 2006, 16:30

Det ser ju riktigt bra ut det där.
Imponerad. :thumb: :thumb:
Jag har sansat mig lite nu i bilbaneriet så det blir inge nya bilar på ett tag pga mopedrenovering(crescent compact).
Padee
Braidsbytare
 
Inlägg: 67
Blev medlem: 27 mar 2006, 18:46
Ort: Varberg

Inläggav Special edition 03 maj 2006, 16:58

cool cool :beer:
brummmmmmm
Special edition
Depåman
 
Inlägg: 135
Blev medlem: 25 feb 2006, 14:29
Ort: BrO --- UpPlaNdS bRo

Inläggav DagaZ 03 maj 2006, 17:15

Tackar! Stod ute i solen med en kopp kaffe och lät brum-brum när jag förde bilen runt spåret. :-) Jag funderar på att använda handtag från Parma eftersom jag har införskaffat det till min Scalextric Sport, dvs med den lilla proppen.
Är det någon som har en susning om hur man kopplar en dito hona så att jag slipper klippa kablarna? Svara i tråden eller skicka PM med alla förslag. :-)
/Roland

Slot-O-Rama .. the first man into the corner chooses the line. That's the way I've always been taught to drive...
Användarvisningsbild
DagaZ
Kartläsare
 
Inlägg: 559
Blev medlem: 03 apr 2006, 14:48
Ort: Vikarbyn

Inläggav Claes_L 03 maj 2006, 20:20

Snyggt OCH snabbt jobbat! :thumb: Det verkar bli en riktigt fin liten bana. Har du gjort den på en MDF-skiva av standardstorlek (2,44 × 1,22 m)? Vilken tjocklek har skivan?

/Claes
Användarvisningsbild
Claes_L
Depåman
 
Inlägg: 230
Blev medlem: 15 sep 2004, 11:09
Ort: Eslöv

Inläggav Claes_L 03 maj 2006, 20:23

Du fick inga "konstiga" blickar av grannarna när du "brum-brummade"? :taunt: Dvs av grannar som inte har sett "ljuset" ännu! Vi andra förstår ju precis hur du känner det.

/Claes
Användarvisningsbild
Claes_L
Depåman
 
Inlägg: 230
Blev medlem: 15 sep 2004, 11:09
Ort: Eslöv

FöregåendeNästa

Återgå till Mitt projekt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 69 gäster