Dagaz träflis

Välkommen till "Mitt projekt"!
Här kan du beskåda medlemmarnas olika byggprojekt eller presentera ditt eget.
Kategoriregler
Endast trådar om olika byggprojekt och endast en tråd per projekt. Rubrik enligt följande: Typ av bygge - Vad som görs - Projektnamn.
Ex. Bil - Lackering - Projekt BMW 3000.

Inläggav DagaZ 10 maj 2006, 13:26

Kopplat och klart.. gjorde en fulkoppling från Scalextric Sports PB så länge. Ska göra det lite snyggare senare. Det kliade i fingrarna att testköra riktigt så jag kunde inte låta bli.

Nu återstår att fixa lite boarders och reklamskyltar och ett litet bergsparti där banan är som högst.

Bild

Bild

Bild
/Roland

Slot-O-Rama .. the first man into the corner chooses the line. That's the way I've always been taught to drive...
Användarvisningsbild
DagaZ
Kartläsare
 
Inlägg: 559
Blev medlem: 03 apr 2006, 14:48
Ort: Vikarbyn

Inläggav stefan_k 10 maj 2006, 14:48

Härligt!
Och nu till den obligatoriska sportjournalist-frågan: "Hur känns det?"

/S
Hade en gång i tiden en 20 meter fyrspåriga Scalextrics Sport bana i källaren. En skakig gammal youtube-film att beskåda på https://www.youtube.com/watch?v=PsIjGFLQhLU
Användarvisningsbild
stefan_k
Kartläsare
 
Inlägg: 743
Blev medlem: 25 okt 2004, 21:37
Ort: Göteborg

Inläggav DagaZ 10 maj 2006, 16:42

stefan_k skrev:Härligt!
Och nu till den obligatoriska sportjournalist-frågan: "Hur känns det?"

/S

Som den dalkarl man är så kan jag bara svara: Så jävlans gött! ;-) (Tänk Tony Rickardsson fast lite bredare.)
Några av mina mindre körda bilar är faktiskt riktigt trevliga nu. Den blå-gula Opeln som finns med på flera av bilderna var hopplös att köra på Scalextric Sport, men på träbanan har den verkligen "hittat hem". Kommer lite bilder om någon vecka när jag kommit en bit på väg med ett enkelt scenery. Nu kommer det hemgjorda gräset och mossan väl till pass.
/Roland

Slot-O-Rama .. the first man into the corner chooses the line. That's the way I've always been taught to drive...
Användarvisningsbild
DagaZ
Kartläsare
 
Inlägg: 559
Blev medlem: 03 apr 2006, 14:48
Ort: Vikarbyn

Inläggav DagaZ 22 maj 2006, 10:20

Inte har det hänt mycket... *förbannade trädgård* visar dock lite bilder om intresse finnes.

Bild

Bild

Bild[/img]
/Roland

Slot-O-Rama .. the first man into the corner chooses the line. That's the way I've always been taught to drive...
Användarvisningsbild
DagaZ
Kartläsare
 
Inlägg: 559
Blev medlem: 03 apr 2006, 14:48
Ort: Vikarbyn

Inläggav Ghost 22 maj 2006, 11:27

Friskt kopplat inget brunnet?! :thumb:

Ser hur bra ut som helst och välkommen i "Smoothracingklubben". :beer:

Jodå Borgis, visst tjyven är jag i faggorna att fräsa igen, jag med.

(Drömde en heltokig dröm i morse om det... :o )
Användarvisningsbild
Ghost
Avstängd
 
Inlägg: 3692
Blev medlem: 04 jun 2004, 21:13

Inläggav Storabjörnen 22 maj 2006, 14:24

AAHHHHHHHHHHHHH!!!! Vad snyggt du gör det där bergspartiet!

Sparade ett par bilder på hårddisken att ha som referens när det blir dags i framtiden (nångång) för mig att göra en egenfräst bana. Hoppas det är ok.

:thumb:

/b.
Der Bär mit Das Auto.
Användarvisningsbild
Storabjörnen
Bad Cop
Bad Cop
 
Inlägg: 4200
Blev medlem: 02 okt 2004, 11:52
Ort: 08 Norr

Inläggav Ghost 22 maj 2006, 14:34

Hm... Klart fräck variant, att använda bred målartejp (papperstejp) istället för att kladda med Gips eller tapetklister. Smart!
Sedan behöver man väl iofs ett lager sådant ovanpå, för stryktåligheten iallafall.

/Erik
Användarvisningsbild
Ghost
Avstängd
 
Inlägg: 3692
Blev medlem: 04 jun 2004, 21:13

Inläggav Storabjörnen 22 maj 2006, 17:14

Ja, så man inte råkar sätta en armbåge rakt ned i naturen - BRAK!!! :P

Kanske DagaZ stärker upp det med klister trots allt?

/b.
Der Bär mit Das Auto.
Användarvisningsbild
Storabjörnen
Bad Cop
Bad Cop
 
Inlägg: 4200
Blev medlem: 02 okt 2004, 11:52
Ort: 08 Norr

Inläggav DagaZ 22 maj 2006, 17:24

Eftersom jag har hönseri så har jag massvis med hönsnät.. men.. testade det först och det kändes lite bångligt att pyssla till som jag ville ha det, så jag sågade till profilen på utsidan och skar till inre profilen och tejpade målartejpen som en bas. Efter att jag var lite lagomt nöjd med basen så blandade jag 50/50 trälim vatten och rev remsor av favoritmorgontidningen. Körde både tejp och tidningsremsor korsvis för att öka styrkan. Skulle någon mot förmodan sätta en armbåge i berget så kan jag förklara för den vad som händer när en tupp blir överflödig. ;-)
/Roland

Slot-O-Rama .. the first man into the corner chooses the line. That's the way I've always been taught to drive...
Användarvisningsbild
DagaZ
Kartläsare
 
Inlägg: 559
Blev medlem: 03 apr 2006, 14:48
Ort: Vikarbyn

Inläggav DagaZ 22 maj 2006, 17:27

Editfunktion hade varit bra, men jag får väl posta en till då.. ovanpå tidningen så kör jag lite spädd beckers bredplasta. Jag spädde den så pass att den kändes som taskigt rörd väggfärg.
/Roland

Slot-O-Rama .. the first man into the corner chooses the line. That's the way I've always been taught to drive...
Användarvisningsbild
DagaZ
Kartläsare
 
Inlägg: 559
Blev medlem: 03 apr 2006, 14:48
Ort: Vikarbyn

Inläggav ZeeJay 22 maj 2006, 19:08

Snyggt DAGAZ!!!

även en oskuld på träflis som jag....plastbanedåre....är imponerad då jag aldrig har kört på trä hittills...gillar progressen och följer dig med intresse....

Sen la du en god text som jag måste få låna lite....hehe...

Dagaz skrev:

Eftersom jag har hönseri så har jag massvis med hönsnät


Hönseri har jag hemma JÄMT....Fru o 4 döttrar så lite hönsnät att stänga in dem i vore en FRÖJD... :D :D :D :D
"To race or not to race....it´s not a question...It´s a fact"
FROGs - Friendly Racers Of Gothenburg slotracing - Vill du bli medlem?! - Skicka PM
http://slotracer.blogspot.com/
Användarvisningsbild
ZeeJay
Veteranracer
 
Inlägg: 4994
Blev medlem: 11 feb 2006, 00:25
Ort: Göteborg
Klubb: F.R.O.G.

Inläggav Special edition 22 maj 2006, 19:28

woW :thumb:
brummmmmmm
Special edition
Depåman
 
Inlägg: 135
Blev medlem: 25 feb 2006, 14:29
Ort: BrO --- UpPlaNdS bRo

Inläggav Ghost 22 maj 2006, 20:44

Jag kom helt plötsligt på något där ZeeJay, om vi kör in medlemsavgifterna i förtid så har jag hela sommaren på mig att fräsa plastbana...
Användarvisningsbild
Ghost
Avstängd
 
Inlägg: 3692
Blev medlem: 04 jun 2004, 21:13

Inläggav ZeeJay 22 maj 2006, 23:03

Spöket skriade:
Jag kom helt plötsligt på något där ZeeJay, om vi kör in medlemsavgifterna i förtid så har jag hela sommaren på mig att fräsa plastbana...


asgarvande ZeeJay

Du e la rolig du.....Sätt du fräsen i plasten...jag fixar lite amticoplattor i träliknande utseende sen får vi en fräst "träbana" i plast.... :D :D :D :D
"To race or not to race....it´s not a question...It´s a fact"
FROGs - Friendly Racers Of Gothenburg slotracing - Vill du bli medlem?! - Skicka PM
http://slotracer.blogspot.com/
Användarvisningsbild
ZeeJay
Veteranracer
 
Inlägg: 4994
Blev medlem: 11 feb 2006, 00:25
Ort: Göteborg
Klubb: F.R.O.G.

Inläggav Ghost 23 maj 2006, 01:08

Det vet jag nu inte om jag är, men jag vet att jag på egen hand inte kan ta kostnaden rakt av.
Användarvisningsbild
Ghost
Avstängd
 
Inlägg: 3692
Blev medlem: 04 jun 2004, 21:13

FöregåendeNästa

Återgå till Mitt projekt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 112 gäster