Återbyggande av Malmgatan Autodrom

Välkommen till "Mitt projekt"!
Här kan du beskåda medlemmarnas olika byggprojekt eller presentera ditt eget.
Kategoriregler
Endast trådar om olika byggprojekt och endast en tråd per projekt. Rubrik enligt följande: Typ av bygge - Vad som görs - Projektnamn.
Ex. Bil - Lackering - Projekt BMW 3000.

Återbyggande av Malmgatan Autodrom

Inläggav jomol22 21 mar 2007, 14:01

Nu är det dags! Sedan 1995 har Autodromen varit sig lik. Några förändringar och en mindre förlängning är allt.

Bild
Så här såg det ut.

Bild
Så ser det ut idag. Bengt rev egenhändigt!

Bild
Bengt tar igen sig med en kaka och lite öl.

Bild
Det kommer fram en del bortglömt vid grövre rivningsarbeten. en datorskärm t.ex. :o

Bild
På´t igen med nya krafter!

Bild
Så ska det bli! Plus lite till förstås. De ritade spåren mitt i bild hör till en annan bana, som var en gammal idé. Det ska gå rakt på den gamla banan, där nätagget står. eller tvärtom - från den gamla banan där nätagget står. Och så ska den fortsätta längre upp för backen förstås.
Från den röda pennan kan skönjas ett uppritat spår som svänger av och dyker in under de fyra spåren. Det ska bli en liten väg att köra rally på, med en tunnel.

Vi återkommer förhoppningsvis framöver, om inte :drunk: :rolleyes:
jomol22 hette förut srsowö
Användarvisningsbild
jomol22
Veteranracer
 
Inlägg: 3147
Blev medlem: 09 feb 2004, 18:04
Ort: Örebro
Klubb: SRSoWÖ

Inläggav Lelle 21 mar 2007, 20:42

Häftigt. Man kanske ska ta och flytta till en lite större stad så det finns lite fler folk med samma intresse så man får köra på lite läckra banor. Det är lite ensamt på tre pers här hemma :P

//Lelle
Lelle
Mekaniker
 
Inlägg: 338
Blev medlem: 22 aug 2006, 09:13
Ort: Sandviken

Inläggav jomol22 21 mar 2007, 22:48

Shit! Är Sandviken inte större? :o
jomol22 hette förut srsowö
Användarvisningsbild
jomol22
Veteranracer
 
Inlägg: 3147
Blev medlem: 09 feb 2004, 18:04
Ort: Örebro
Klubb: SRSoWÖ

Inläggav Lelle 22 mar 2007, 00:12

Själva stället är ju större, men jag vet bara tre som leker med bilbana :)
Mig medräknad..
Eventuellt att det finns ett gäng bort mot Gävle också, såg två som köpte rent på lagret på ToysRUs när jag var där nån gång i höstas.. Så jag har förhoppningar.
//Lelle
Lelle
Mekaniker
 
Inlägg: 338
Blev medlem: 22 aug 2006, 09:13
Ort: Sandviken

Inläggav Wiking 22 mar 2007, 21:20

Det finns andra större städer i din närhet... :wink:
Its not the "fart" that kills, Its the smell !!
Användarvisningsbild
Wiking
Mekaniker
 
Inlägg: 255
Blev medlem: 28 dec 2004, 22:51
Ort: Gävle
Klubb: Faller AMS Club Sweden

Inläggav Wiking 22 mar 2007, 21:22

Wiking skrev:Det finns andra större städer i din närhet... :wink:


25km öster ut för att vara exakt :)
Its not the "fart" that kills, Its the smell !!
Användarvisningsbild
Wiking
Mekaniker
 
Inlägg: 255
Blev medlem: 28 dec 2004, 22:51
Ort: Gävle
Klubb: Faller AMS Club Sweden

Inläggav Lelle 22 mar 2007, 23:11

Wiking skrev:
Wiking skrev:Det finns andra större städer i din närhet... :wink:


25km öster ut för att vara exakt :)


Är inte det Gävle? :?

//Lelle
Lelle
Mekaniker
 
Inlägg: 338
Blev medlem: 22 aug 2006, 09:13
Ort: Sandviken

Inläggav Nico 22 mar 2007, 23:47

Jag tar av mig hatten och bugar, det är av alla bilder att döma en fin bana som tackar för sig. En bana man gärna hade provkört. Stora Doseringen är nog det läckraste som har skådats i doserings-väg.
Nu skrotas förvisso inte hela banan vad jag har förstått men när jag har läst om autodromen så har jag alltid tänkt på den i mina ögon fin-fina doseringen.
Tänkte på det nu, en kille som jag som ligger strax över medellängden i Sverige (207cm) får väl stå på knä i Er lokal?!?

/Nico
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Inläggav jomol22 23 mar 2007, 10:11

Det blir en ny fin-fin-fin dosering. Bambi skulle ta en sväng nån förmiddag (hann jobbade eftermiddagsskift denna vecka) till snickeriet och smi ihop en ny dosering. Det är sånt han kan göra, som ingen annan av oss kan.
Ja, är man är mycket över 178 cm (som jag tex) känns nog vår lokal lite väl trång på höjden. Men du är välkommen ändå!
jomol22 hette förut srsowö
Användarvisningsbild
jomol22
Veteranracer
 
Inlägg: 3147
Blev medlem: 09 feb 2004, 18:04
Ort: Örebro
Klubb: SRSoWÖ

Inläggav Nico 23 mar 2007, 14:27

Tackar, jag får helt enkelt släpa mitt långa ar_le till Örebro någon gång! Jag menar, 2 timmar bakom ratten sen några timmar med ett svettigt handtag.. och sedan 2 timmar bakom ratten igen *S*
:thumb: :beer:
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Inläggav jomol22 23 mar 2007, 16:49

Det är ju faktiskt så att det går en rask Audi alt en ännu raskare Aprillia från Kista och hit ibland.
Jag har tänkt på det; Västers diplomat i (fjärran) östern borde söka upp er därborta. Får ta ett snack med honom om den saken. Fast han gör som alla 08:or, jobbar nästan jämt.
jomol22 hette förut srsowö
Användarvisningsbild
jomol22
Veteranracer
 
Inlägg: 3147
Blev medlem: 09 feb 2004, 18:04
Ort: Örebro
Klubb: SRSoWÖ

Inläggav Wiking 23 mar 2007, 21:01

Lelle skrev:
Wiking skrev:
Wiking skrev:Det finns andra större städer i din närhet... :wink:


25km öster ut för att vara exakt :)


Är inte det Gävle? :?

//Lelle


Yes!! Tyder på mycket god lokal kännedom :)
Jag jobbar lite extra nu i helgen ca 10km öster om dig hos ett företag som bland annat säljer Scalextric och andra hobby prylar... Har du vägarna förbi så kan du ju titta in också.
(Vi är omgivna av ett trettiotal andra butiker under samma tak som lite vägledning :taunt: )
Its not the "fart" that kills, Its the smell !!
Användarvisningsbild
Wiking
Mekaniker
 
Inlägg: 255
Blev medlem: 28 dec 2004, 22:51
Ort: Gävle
Klubb: Faller AMS Club Sweden

Inläggav Nico 23 mar 2007, 21:23

srsowö skrev:Det är ju faktiskt så att det går en rask Audi alt en ännu raskare Aprillia från Kista och hit ibland.


Ja du, jobbar var ordet...*S* Jobbar 06:30-16:00 runt 17:00 är jag på flickvännens hunddagis, och runt 22:30 tiden så är man förbi på Gyllene Svalan (McDonalds) o käkar middag sen bär det hemmåt mot sängen.
Den där Audi'n får man ta o klippa någon gång!!! Skulle vara helskoj. Jag har aldrig kört på fräst bana. Jag är rädd.... rädd för mersmak 8)
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Inläggav Lelle 24 mar 2007, 10:41

Wiking skrev:Yes!! Tyder på mycket god lokal kännedom :)
Jag jobbar lite extra nu i helgen ca 10km öster om dig hos ett företag som bland annat säljer Scalextric och andra hobby prylar... Har du vägarna förbi så kan du ju titta in också.
(Vi är omgivna av ett trettiotal andra butiker under samma tak som lite vägledning :taunt: )


Haha. Jasså, men är det inte ni som har i stort sett slut på Scalexdelar och endast en F1-bil kvar i hyllan? :(
En av "killaffärerna" med blå logga?
Vad har du/ni för bana i Gävle som ni kör på?
För övrigt håller jag till i Bollnäs i helgen, så det blir svårt att titta förbi..
--------------------

Och så lite on topic igen.

BIGBOI207 skrev:Jag har aldrig kört på fräst bana. Jag är rädd.... rädd för mersmak

Det är samma för oss alla som nöjt oss med "vanligt skrot" :)

Jag hoppas det kommer lite bilder på bygget av doseringarna, skulle vara intressant att se hur man ska gå tillväga. Har sett någon sida på nätet där dom räknat med vinklar och böjt och grejat, men att det går att göra i praktiken vägrar jag tro tills jag sett det med egna ögon :)

//Lelle
Lelle
Mekaniker
 
Inlägg: 338
Blev medlem: 22 aug 2006, 09:13
Ort: Sandviken

Inläggav jomol22 24 mar 2007, 12:52

Bambi fick order om att dokumentera konstruktion fortlöpande. Han tillverkar den i detta nu på ett snickeri i Valskog.
Den gamla var en riktig miffo-konstruktion som gjordes på "känsla" :red: och blev ojämn och slingrande :( . Stommen (eller vad man ska kalla den) var ett par sängben av limträ i bågform. Om någon undrar hur man gör sängben av sånt, kan jag meddela att det gör man inte :D. Sålunda blev de en del av en slotracingbaba istället :suspect:.
Vi har haft megamånga avkörningar i den gamla velodromen, med bilar som farit ända upp i taket innan de vänt nedåt igen, passerandes antingen banans olika nivåer på sin väg mot golvet, eller tagit den andra vägen, via elementet och diverse stag och stöttor bakom banan - på sin väg mot golvet. :rolleyes:

Vi återkommer när det är dags för montering
jomol22 hette förut srsowö
Användarvisningsbild
jomol22
Veteranracer
 
Inlägg: 3147
Blev medlem: 09 feb 2004, 18:04
Ort: Örebro
Klubb: SRSoWÖ

Nästa

Återgå till Mitt projekt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 81 gäster