Envy Speedway - DagaZ träflis 2

Välkommen till "Mitt projekt"!
Här kan du beskåda medlemmarnas olika byggprojekt eller presentera ditt eget.
Kategoriregler
Endast trådar om olika byggprojekt och endast en tråd per projekt. Rubrik enligt följande: Typ av bygge - Vad som görs - Projektnamn.
Ex. Bil - Lackering - Projekt BMW 3000.

Re: Envy Speedway - DagaZ träflis 2

Inläggav DagaZ 24 mar 2008, 21:32

Hej.. eller.. jo jag lever.. eller.. fan vad lite tid jag har att skriva något dom få gånger jag är in här. Jag kör max fem minuter bilbana per dag. Det unnar jag mig. Men mer är det inte. Har inte gjort ett uns mer åt banan, men hoppas få tid till sommaren.

Nåja nu vet ni.. liket lever! Ha det gött! :thumb:
/Roland

Slot-O-Rama .. the first man into the corner chooses the line. That's the way I've always been taught to drive...
Användarvisningsbild
DagaZ
Kartläsare
 
Inlägg: 559
Blev medlem: 03 apr 2006, 14:48
Ort: Vikarbyn

Re: Envy Speedway - DagaZ träflis 2

Inläggav Borgis 24 mar 2008, 21:41

Funderade just härom dagen på vart du tagit vägen. Gött att du inte släppt taget helt
i alla fall utan hittar hit lite då och då. Skönt att se ett livstecken så länge. :beer:
If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught, and then lie.
Användarvisningsbild
Borgis
Good Cop
Good Cop
 
Inlägg: 6409
Blev medlem: 03 okt 2004, 16:25
Ort: Göteborg
Klubb: GO69

Re: Envy Speedway - DagaZ träflis 2

Inläggav DagaZ 26 maj 2008, 21:50

När alla andra vill gå ut och steka sig i solen går jag in.. IT-branschen är inte fullt så hektisk sommartid så man får passa på att få något gjort på modellfronten. Håller så smått med en Fiat Dino LM '68 och några gamla 50-tals F1-or som borde bli kördugliga någon gång i juli.. yeah u wish.. eller jo. :)
Fram för allt så har jag äntligen hittat känslan vad gäller scenerier på träbanan. Blir lite blandning stenmurar och betong. Precis som vilken hjärtlig stad som helst.

Passar på att posta en tocken däringa tiiisäärrr (teaser) på en del av den (alldeles för) långa stenmuren utefter långa rakans slut. Colonel Dremel signing off.

Bild
/Roland

Slot-O-Rama .. the first man into the corner chooses the line. That's the way I've always been taught to drive...
Användarvisningsbild
DagaZ
Kartläsare
 
Inlägg: 559
Blev medlem: 03 apr 2006, 14:48
Ort: Vikarbyn

Re: Envy Speedway - DagaZ träflis 2

Inläggav pryzze 26 maj 2008, 21:56

DagaZ skrev:
Bild


Är det inte Montgommery som står där och dricker te ?

Bild

Hursomhelst ser det lovande ut.


//Pryzze
Stolt medlem i Tjockhult Racing Society
___________________
Missa inte min hemsida med massor av bra bilder: http://www.slotman.se/
Användarvisningsbild
pryzze
Veteranracer
 
Inlägg: 4055
Blev medlem: 31 jul 2006, 09:35
Ort: Norra Ängby, Stockholm
Klubb: Tjockhult RS

Re: Envy Speedway - DagaZ träflis 2

Inläggav Norrhyttan 27 maj 2008, 10:59

DagaZ skrev:Blir lite blandning stenmurar och betong. Precis som vilken hjärtlig stad som helst.

Ah. Betong! Det är ett krammysigt byggmaterial. :w00t:
Formerly known as "Alltid Färsking".
Nu i ny förpackning, drygare än någonsin!
Användarvisningsbild
Norrhyttan
Kartläsare
 
Inlägg: 791
Blev medlem: 20 feb 2008, 14:25
Ort: Hedemora

Re: Envy Speedway - DagaZ träflis 2

Inläggav Claes_L 28 maj 2008, 10:13

Skönt att se lite framsteg igen Roland! Muren ser riktigt lovande ut. :D Vilket material har du använt? Verktyg = Dremel?

/Claes
Användarvisningsbild
Claes_L
Depåman
 
Inlägg: 230
Blev medlem: 15 sep 2004, 11:09
Ort: Eslöv

Re: Envy Speedway - DagaZ träflis 2

Inläggav DagaZ 28 maj 2008, 11:27

Claes_L skrev:Skönt att se lite framsteg igen Roland! Muren ser riktigt lovande ut. :D Vilket material har du använt? Verktyg = Dremel?

/Claes


Var tvungen att låta alla idéerna landa innan började smeta scenery över banan. :) Muren är MDF och självklart är verktyget Dremel. :thumb:
/Roland

Slot-O-Rama .. the first man into the corner chooses the line. That's the way I've always been taught to drive...
Användarvisningsbild
DagaZ
Kartläsare
 
Inlägg: 559
Blev medlem: 03 apr 2006, 14:48
Ort: Vikarbyn

Re: Envy Speedway - DagaZ träflis 2

Inläggav Dan J. 28 maj 2008, 18:37

Fin mur!
/ Dan

(du kan komplettera Montgomery med Churchill här:
http://www.tradera.com/Corgi_CC59161_skala_1_32_metallfigur_Churchill-auktion-65219389 )
Användarvisningsbild
Dan J.
Slotracer
 
Inlägg: 1910
Blev medlem: 24 feb 2004, 13:44
Ort: Stockholm

Re: Envy Speedway - DagaZ träflis 2

Inläggav DagaZ 26 jul 2010, 14:07

Nu blir det till att karva i banan igen. Har gjort kök och murat till vansinne. För tillfället så har jag lite möbler att spruta MEN sen ska jag ta itu med det viktiga i livet, bilbanan. Ska fräsa om kurvorna efter långa rakan. Enkel skiss nedan:

Bild

Håller på att förbereda och skissa på scenery som har fått mogna några år. Uppdateringar följer.
/Roland

Slot-O-Rama .. the first man into the corner chooses the line. That's the way I've always been taught to drive...
Användarvisningsbild
DagaZ
Kartläsare
 
Inlägg: 559
Blev medlem: 03 apr 2006, 14:48
Ort: Vikarbyn

Re: Envy Speedway - DagaZ träflis 2

Inläggav largasso 26 jul 2010, 14:31

Gott att se att du är på"G" igen, fast har man en gång fastnat så ligger det ju däri bakhuvudet hela tiden. >:-D
:thumb: :thumb: :thumb: för muren ( använder du mask ? det slipdammet leker man inte med :red: )

Hur tänker du måla eller ska du behålla träbetongen?
:beer: :beer:
Lala
Hellre lite trångt i första backen,
än blåbärssoppa över hela banan...
http://www.big1.se
Skånefräsning på "G"
Användarvisningsbild
largasso
Testförare
 
Inlägg: 2643
Blev medlem: 30 nov 2005, 03:53
Ort: Helsingborg, Skaune
Klubb: HBG Slotcar

Re: Envy Speedway - DagaZ träflis 2

Inläggav DagaZ 26 jul 2010, 15:04

largasso skrev:Gott att se att du är på"G" igen, fast har man en gång fastnat så ligger det ju däri bakhuvudet hela tiden. >:-D
:thumb: :thumb: :thumb: för muren ( använder du mask ? det slipdammet leker man inte med :red: )

Hur tänker du måla eller ska du behålla träbetongen?
:beer: :beer:


Jo det sitter djupt rotat att köra mask, precis som att alltid använda hörselpropp när man spelar gura så det känns.

Blir nog betong och murar, med diverse bergssidor och någon grönfläck där gräset sätter sig. Det får bli inspiration efter vägen, där det ena ger det andra. Jag har lite ramar att valsa runt och utanför. :)
/Roland

Slot-O-Rama .. the first man into the corner chooses the line. That's the way I've always been taught to drive...
Användarvisningsbild
DagaZ
Kartläsare
 
Inlägg: 559
Blev medlem: 03 apr 2006, 14:48
Ort: Vikarbyn

Re: Envy Speedway - DagaZ träflis 2

Inläggav DagaZ 05 mar 2012, 16:22

Funderar på att sälja min bana. Vet inget pris så där på rak arm. Den står uppdelad i garaget och saknar mig. Det har kommit lite andra projekt i vägen. http://dagaz.se/bispberg. Har dock hamnat lite i stå eftersom byggaren är en klantskalle och byggarden inte förstår vad HusAMA och annat är.
När huseländet blir klart, så har jag tänkt att det ska bli lite plats för bilbana och studio på ovanvåningen. Man måste ju ge lite livstecken ifrån sig, så ni inte tror att man dött helt. :D
Tittade runt på ebay härom veckan och hittade några PV544 från Ocar som är på väg hem till mig. Måste ju ha något att göra på kvällarna.
/Roland

Slot-O-Rama .. the first man into the corner chooses the line. That's the way I've always been taught to drive...
Användarvisningsbild
DagaZ
Kartläsare
 
Inlägg: 559
Blev medlem: 03 apr 2006, 14:48
Ort: Vikarbyn

Re: Envy Speedway - DagaZ träflis 2

Inläggav Nico 05 mar 2012, 17:23

DagaZ skrev:Har dock hamnat lite i stå eftersom byggaren är en klantskalle och byggarden inte förstår vad HusAMA och annat är.

Absolut toppenläge att slänga ut honom ögonabums om han inte följa HusAMA's föreskrifter. Det är lite oroväckande med tanke på yrkesvalet s a s.

Sjysst o höra att du lever och sparkar! :thumb:
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Föregående

Återgå till Mitt projekt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 110 gäster

cron