Bil - Renovering - Cox GT40 1/24

Välkommen till "Mitt projekt"!
Här kan du beskåda medlemmarnas olika byggprojekt eller presentera ditt eget.
Kategoriregler
Endast trådar om olika byggprojekt och endast en tråd per projekt. Rubrik enligt följande: Typ av bygge - Vad som görs - Projektnamn.
Ex. Bil - Lackering - Projekt BMW 3000.

Re: Bil - Renovering - Cox GT40 1/24

Inläggav dybben 03 dec 2008, 21:07

Tack för tipset om däcken. Jag ska kolla det. Ja det är orginal grejorna som låg bredvid. De åkte av ganska snart vill jag minnas till förmån för svampgummidäck. Så liten diameter som möjligt = bättre ax, samt mycke bättre väghållning.
Mats
dybben
Nykomling
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 01 dec 2008, 22:53

Re: Bil - Renovering - Cox GT40 1/24

Inläggav Modellpularn 12 feb 2009, 17:15

Du, den var glittrig! Kanske lite väl mycket, ser ut som flake, men är du nöjd så är det väl bra. Ford GT'n var min första riktiga slotracing bil. Men dom brukar bli dyra på "evilbay"..... :rolleyes:
Modellpularn
Mekaniker
 
Inlägg: 347
Blev medlem: 18 jan 2009, 09:08
Klubb: Stockholm Slotcar Club

Re: Bil - Renovering - Cox GT40 1/24

Inläggav Svänn 12 feb 2009, 19:41

Modellpularn skrev:
Du, den var glittrig! Kanske lite väl mycket, ser ut som flake, men är du nöjd så är det väl bra.


Nja...sådär. Flaken ville jag iofs ha eftersom jag fick ett nostalgihugg när jag gjorde denna. Ville ha lite sånt där djupt glitter. Däremot är det alldeles för mycket färg på den. Först var jag nog lite för generös med primern, sedan tyckte jag den blå färgen blev lite för klarblå så jag la på lite tunt av en som gick lite mer åt grönt. Allt detta fyllde ganska effektivt igen karossskarvar etc. Nu blev den lite för cartooonish eller vad man ska säga.
Kanske jag gör om den nån gång i framtiden. Det finns ju bromsvätska... :D

/Sven
Det är aldrig för sent att ge upp.
Användarvisningsbild
Svänn
Slotracer
 
Inlägg: 1182
Blev medlem: 10 jan 2005, 16:31
Ort: Munktorp, Köping
Klubb: SunCity SlotCar

Föregående

Återgå till Mitt projekt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 91 gäster