Bil - Xanavi Nismo 1:24 - Plafit chassi, Tamiya kaross

Välkommen till "Mitt projekt"!
Här kan du beskåda medlemmarnas olika byggprojekt eller presentera ditt eget.
Kategoriregler
Endast trådar om olika byggprojekt och endast en tråd per projekt. Rubrik enligt följande: Typ av bygge - Vad som görs - Projektnamn.
Ex. Bil - Lackering - Projekt BMW 3000.

Re: Bil - Xanavi Nismo 1:24 - Plafit chassi, Tamiya kaross

Inläggav ZeeJay 13 apr 2008, 21:27

MrWayCool skrev:

SNYGGT SOM F***N...

Har själv blivit mer & mer sugen på 1:24, då jag testat mina gamla vintage Carrera-bilar (Din Nissan är ju något HELT annat, men ändå...)
Över lag är det mera "feeling" att köra 1:24 - det går inte att undkomma, utan så är det.

Köpte en "vintage" Strombecker Chaparral-kaross av "Svänn" här på forumet i fredags.
Det kommer att bli ett trevligt projekt - som jag kommer att redovisa i detalj senare.

Tack för ett trevligt besök Sven.


Tack tack....tack...
1:24 är mer gediget..helt klart men samtidigt ahr 1:32 sin egen charm som allt annat...men visst med större och mer bil så känner man klart mer av vad bilen gör och inte gör...hehe...
Ska bli kul att se ditt projekt med Strombecker Chaparall Karossen...Lycka Till! :thumb: :thumb:

Som svar på det andra inlägget om dekal och lackering så har jag använt mig av Tamiya TS-65 Pearl Clear metallic....sprayar tunt lager som tusan de tre första gångerna och på så sätt förseglar kanterna på dekalerna..(tips från Matsan som är modellbyggareproffs)...sen låter jag det torka klart mellan dessa innan jag sen går på lite mer flödigt men ändå lugnt ett par tre gånger till....trots detta "blåste" jag in lite kanter o fick några hörna att krypa upp på ett par få dekaler.....men de ahr vi snart skrapat jämna i sargen/borders.... ;-) :D


Bild
Bild
"To race or not to race....it´s not a question...It´s a fact"
FROGs - Friendly Racers Of Gothenburg slotracing - Vill du bli medlem?! - Skicka PM
http://slotracer.blogspot.com/
Användarvisningsbild
ZeeJay
Veteranracer
 
Inlägg: 4994
Blev medlem: 11 feb 2006, 00:25
Ort: Göteborg
Klubb: F.R.O.G.

Re: Bil - Xanavi Nismo 1:24 - Plafit chassi, Tamiya kaross

Inläggav Svänn 13 apr 2008, 22:39

Detta va attans... helt sanslöst grannt.. 8-o :beer: :thumb:
Det är aldrig för sent att ge upp.
Användarvisningsbild
Svänn
Slotracer
 
Inlägg: 1182
Blev medlem: 10 jan 2005, 16:31
Ort: Munktorp, Köping
Klubb: SunCity SlotCar

Re: Bil - Xanavi Nismo 1:24 - Plafit chassi, Tamiya kaross

Inläggav Nico 14 apr 2008, 07:42

Mr Way Cool skrev:PS. Vad använder du för klarlack, som inte "reser" upp vattendekalerna?


Jag brukar faktiskt pensel lacka på och precis utanför dekalerna. Sen gör jag precis som ZJ berättar. TUUUUNNA lager och tålamod! Jag ska erkänna att ibland vill man bara blåsa på och få en fet oförstörbar lack.
Vanligtvis kör jag samma lack som ZJ nämner (Tamiya's clear), och igår körde jag för första gången med biltemas lack, på Jensapson's inrådan. Nu har jag bara lagt två tunna "moln" med lacklager för att sätta dekalerna på. Men Jensa brukar i slutändan få riktigt fin blank och slagtålig lack på sina kärror. Något jag ska föröska åstadkomma på denna bil.
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Föregående

Återgå till Mitt projekt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 90 gäster

cron