BIL - Slot.it White kit gone Yacco

Välkommen till "Mitt projekt"!
Här kan du beskåda medlemmarnas olika byggprojekt eller presentera ditt eget.
Kategoriregler
Endast trådar om olika byggprojekt och endast en tråd per projekt. Rubrik enligt följande: Typ av bygge - Vad som görs - Projektnamn.
Ex. Bil - Lackering - Projekt BMW 3000.

BIL - Slot.it White kit gone Yacco

Inläggav Nico 28 maj 2008, 09:24

NISSAN TEAM YACCO

Info om denna bil.
Från början ett white kit från Slut.it, eller nej, SLOT.IT var fabrikant, SLOTSLUT var stallet ;-)
Jag tycker att det är tråkigt att måla enfärgade bilar. Det är för "omodernt" för min smak. Ni vet att jag har gjort en del Yacco bilar. Älskar den gröna gula och svarta/gråa färgkombinationen. Detta har i sin tur gjort att man har köpt 2-3 ark med Yacco dekaler. Och varje gång när man köper ett sådant så får man 2 feta stripes i gult o grönt med. Dessa har blivit över hela tiden och det var dags att använda dessa mot en enfärgad yta. Dessutom ville jag testa att göra ett oregelbundet mönster på karossen. De skarpsynta ser nog att bilen är välsignad med "dimljus". Baktill satte jag bromsljusen under grillen. "Det slår lågor ur avgasrören" *S*
Så jag körde med metallic svart TAMIYA spray. Blev riktigt riktigt fräscht. I vanlig ordning så gör bilden lacken ingen rättvisa.
Men sen har jag lite VIKTIG info till alla lackerare. Jag testade nyligen på ett annat projekt att pensel måla med solida Tamiya färger. Sedan klarlackade jag med Biltemas billack och fick ett fin-fint resultat och en topp som jag upplever som mycket slagtålig. Därför bestämde jag mig för att använda den igen.
MEN, nu kan jag säga att det funkar inte riktigt på metallic lack av någon anledning. MEN, det blev svinläckert kan jag säga. Lacken nådde aldrig upp i det glanstal man kan förvänta sig. Utan bilen är nu svart metallic halvmatt. Asball och som sagt, jag försökte förgäves ta lite bilder som gör lacken lite rättvisa. Den måste upplevas helt enkelt.

CIMG1108b.JPG
Ännu en jädrans Yacco-bil till flottan
CIMG1108b.JPG (94.97 KB) Visad 1629 gånger
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Återgå till Mitt projekt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 80 gäster