Semitemporär bana på landet

Välkommen till "Mitt projekt"!
Här kan du beskåda medlemmarnas olika byggprojekt eller presentera ditt eget.
Kategoriregler
Endast trådar om olika byggprojekt och endast en tråd per projekt. Rubrik enligt följande: Typ av bygge - Vad som görs - Projektnamn.
Ex. Bil - Lackering - Projekt BMW 3000.

Semitemporär bana på landet

Inläggav Selis 03 jul 2008, 08:05

Semester nästa vecka och jag kommer att få ha kul. På vinden har jag ungefär 3 gånger 4 meter att bygga bana på. Som stockholmare är ju annars utrymmet det stora problemet, när jag fick inte bygga bana över vardagsrumsgolvet.

Tyvärr är det snetak så den måste vara på golvet, vilket i och för sig gör det lite enklare att bygga, men som gör att man måste huka sig. Det blir Scalextric 1:32 utan några scenerier, men möjligen får jag snickra lite därför att det finns en tjock planka som går längs golvet och som banan måste över.

Förslag mottages tacksamt då jag är nybörjare. Bilder kommer naturligtvis lite senare.
Lek, sport, livsstil.
Användarvisningsbild
Selis
Mekaniker
 
Inlägg: 491
Blev medlem: 01 jul 2008, 20:48
Ort: Gröndal, Stockholm
Klubb: TRS

Re: Semitemporär bana på landet

Inläggav pryzze 03 jul 2008, 08:16

HEJ och välkommen till forumet.

Hur mycker bandelar har du?
På 3 x 4 meter får man plats med en hyffsat stor bana. Att använda
boosterkablar kan nog vara en bra idé. Strömkablar till fler ställen på banan.


//Pryzze
Stolt medlem i Tjockhult Racing Society
___________________
Missa inte min hemsida med massor av bra bilder: http://www.slotman.se/
Användarvisningsbild
pryzze
Veteranracer
 
Inlägg: 4055
Blev medlem: 31 jul 2006, 09:35
Ort: Norra Ängby, Stockholm
Klubb: Tjockhult RS

Re: Semitemporär bana på landet

Inläggav Selis 03 jul 2008, 12:14

Jag gissar att jag kommer att ha plats och delar för någonstans mellan tio och femton meter. Så kanske det kan vara bra med såna där extrakablar.