Bil - MB Slot - Team Slotcar4fun

Välkommen till "Mitt projekt"!
Här kan du beskåda medlemmarnas olika byggprojekt eller presentera ditt eget.
Kategoriregler
Endast trådar om olika byggprojekt och endast en tråd per projekt. Rubrik enligt följande: Typ av bygge - Vad som görs - Projektnamn.
Ex. Bil - Lackering - Projekt BMW 3000.

Bil - MB Slot - Team Slotcar4fun

Inläggav Nico 01 aug 2008, 21:19

Ä-N-T-L-I-G-E-N!!

Detta projekt påbörjades för länge sen. Imellan projektets start och slutförande kom en separation, en flytt, och en mindre vardagsrums renovering. Jag har dragits med mycket dåligt samvete.
Leffe på slotcar4fun frågade om jag inte kunde måla två bilar som ett stall. Kort o gott med hjärtat i halsgropen tackade jag "JA!". ... f_n kul grej liksom ... var min tanke. MEN OOOOOJ, stora pojken tog sig vatten över huvudet. Aldrig för har så många ytor slipats o målats om och dekaler kasserats. Det måste ju bli spegelbilder goddammit!!!

Jag var tvungen att ta något beprövat för att ha någon form av säkerhet att luta mig imot. Först ville jag göra ett tema baserat på Liquy Moly. Men näe, jag "snodde" iden från min egen NSR Clio. Det var enda sättet att kunna arbeta med färgerna i lugn och ro.

Så först presentations musiken:



001.jpg
Tidigt skede efter slakten
001.jpg (49.46 KB) Visad 18222 gånger



"Jag är skåning av ohejdad vana" sagt o gjort.... Skånehjälm till Leffe!
002.JPG
Skåning
002.JPG (68.83 KB) Visad 18208 gånger



Leffe chillar i sin bil med SKAUNE backspeglar!
003.JPG
Chillar
003.JPG (89.37 KB) Visad 18181 gånger


Sen låter vi bilderna tala för sig själva tycker jag...

004.JPG
Deuce...
004.JPG (68.86 KB) Visad 18221 gånger


005.JPG
Corkscrew
005.JPG (98.02 KB) Visad 18162 gånger


006.JPG
Ända mot ända
006.JPG (90.26 KB) Visad 18217 gånger


007.JPG
Teamphoto
007.JPG (85.81 KB) Visad 18217 gånger


008.JPG
Line-up
008.JPG (91.81 KB) Visad 18167 gånger


Leffe's kärra är lite lägre då han har lite feeeetare däck...
009.JPG
Feta sulor
009.JPG (71.89 KB) Visad 18208 gånger


MB Slot gör faktiskt fina White-kit's. Det enda klagomålet är dock ganska avgörande. Alla delar sitter limmade vid leverans. Man får med en gnutta tålamod bända bort delarna.

Tack till Leffe som gjorde detta möjligt, tack för att du pallade vänta.
Ingridienserna är som vanligt tålamod, kärlek, tålamod och ännu mera tålamod.
Nu ska dessa två skönheter desvärre skiljas åt och sätta varvrekord i Skåne och Stockholm. SATAN vad snabba dom här bilarna var. Eller alltså *ehrm* min bil menar jag, jag har ju förstås inte kört Leffes bil...

Vilken av alla kit ska jag nu börja med?!?!?!?!
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Bil - MB Slot - Team Slotcar4fun

Inläggav GranTurismo 02 aug 2008, 15:23

Återigen får man gratulera till ett mycket gott dagsverke!
Instagram: @granturismo_slotcars
Användarvisningsbild
GranTurismo
Slotracer
 
Inlägg: 1698
Blev medlem: 27 feb 2007, 15:10

Re: Bil - MB Slot - Team Slotcar4fun

Inläggav pryzze 02 aug 2008, 15:40

Jä-lgt snyggt Nico.

Du får visa upp bilen på nästa TRS-träff.

//Pryzze
Stolt medlem i Tjockhult Racing Society
___________________
Missa inte min hemsida med massor av bra bilder: http://www.slotman.se/
Användarvisningsbild
pryzze
Veteranracer
 
Inlägg: 4055
Blev medlem: 31 jul 2006, 09:35
Ort: Norra Ängby, Stockholm
Klubb: Tjockhult RS

Re: Bil - MB Slot - Team Slotcar4fun

Inläggav ZeeJay 02 aug 2008, 16:20

Humm.... :-; :-;

Tja Nico...du blixtrar till med dina projekt...schit mannen...att du får till allt...snyggt är det ...

Men....du skriver visserligen att du var lite under pressure o att finna tema blev lite osäkert....förståeligt med allt som har varit runt omkring dig....men jag hade faktiskt en kufisk känsla när jag fick se dem först...nåt stämde inte...Nico, måla, dekaler, teman....hmm.... :-; ...
Så...denna gång får du klart beröm godkänt för ditt engagerande arbete med allt som det innebär att plocka isär o bända loss delar utan att paja allt helt...din kreativitet att hitta lite udda o fräcka sätt att måla...alltid en snygg finish..men... AHA...!....där är det...jag kände direkt att jag inte riktigt i mitt tycke gillade nåt...och efter ett antal stunders studerande av bilderna / bilarna..så kom jag på varför...

Jag gillar inte Zondan....nope, så är det bara...ful som stryk i designen både framifrån och bakifrån..däremot fina linjer från ovan och sidan med de fetare bakre hjulhusen som kontrasterar mot det "öppna" glasade partiet i cockpit...gillar hur du har linjerat upp cockpiten med rött men gillar inte hur linjerna "försvinner" eller inte ahr tagits tillvara på med själva hjulhusen....uppifrån så gör det blåa stjärtpartiet så stark i kontrasten att bilen s
känns att likan en dartpil....e jag knäpp eller... :cuckoo: :D :D ....

Sen det helvita framifrån..saknar en schysst kolfiber grill...likaså att luftintagen o luftutblåsen till/från hjulhusen inte kommer fram då de i mina ögon kan utgöra häftiga små detaljer som kan lyfta bilens totala design...

Javel..bra jobbat Nico...vet hur slitsamt o tidsödande det är att pilla med bilar o mest besviken blir jag som igår efter att ha jobbat på en bil i flera veckor...dekalat bilen...tunnlackat o väntat 24 timmar...lägger ett tunt tunt första lacklager...kollar till bilen 5 timmar senare....VAD I H-VETE....en färg av 4 i skarvarna kryper bort av lacken....aaaaaaaaaaarrrrrrgfgggggggfffffffff......

Visst vet man hur jäkla frustrerande det kan vara och hur gärna man tvingas ta genvägar ibland...nåt du inte gör....

Så mitt totalbetyg denna gång Nico blir:

:thumb: :thumb: :thumb: :thumb: 4 st av 5 thumbs Up...
"To race or not to race....it´s not a question...It´s a fact"
FROGs - Friendly Racers Of Gothenburg slotracing - Vill du bli medlem?! - Skicka PM
http://slotracer.blogspot.com/
Användarvisningsbild
ZeeJay
Veteranracer
 
Inlägg: 4994
Blev medlem: 11 feb 2006, 00:25
Ort: Göteborg
Klubb: F.R.O.G.

Re: Bil - MB Slot - Team Slotcar4fun

Inläggav Nico 02 aug 2008, 17:35

ZeeJay skrev:Jag gillar inte Zondan....nope, så är det bara...ful som stryk i designen både framifrån och bakifrån..däremot fina linjer från ovan och sidan...


Say word, men jag skulle dock påstå att det är en bil som är så pass konstig och vulgär i sina linjer att den kommer undan med det och blir lite ball. Men just den känslan som du fick slog mig när jag satt o skulle knäcka ett bra tema. Tog ett bra tag innan jag bestämde mig kan jag säga. F_n, nästa gång ska jag fota alla skisser (slängde dom) så kan man se vad som var aktuellt men inte blev av *S*

ZeeJay skrev:...gillar hur du har linjerat upp cockpiten med rött men gillar inte hur linjerna "försvinner" eller inte ahr tagits tillvara på med själva hjulhusen...


Kommentaren betyder att jag lyckades *S* Jag ville markera det enorma glaspartiet. Och jag ville INTE ta till vara det röda. Det jag ville få fram var en knytpunkt fram och sedan att det skulle fladdra som banderoller bakåt. Men efter skiss på karossen med penna ... näe, inge bra! Så jag klippte av dem för att inte ringa in hela cockpiten.

ZeeJay skrev:Sen det helvita framifrån..saknar en schysst kolfiber grill...

Jag vet inte om jag ångrar att jag lät bli eller inte. Jag ville göra, men lät bli för jag var lite orolig för att det skulle bli lite Kalle Anka nos, alltså att det skulle se ut som en näbb. Jag fegade helt enkelt. 8-)

ZeeJay skrev:...kollar till bilen 5 timmar senare....VAD I H-VETE....en färg av 4 i skarvarna kryper bort av lacken....aaaaaaaaaaarrrrrrgfgggggggfffffffff......


Spraylack på slutet va??? Jag har slutat med spraylack. Jag kör pensel from now on...


Tack för kommentarerna, och konstruktiv feedback! :up:
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Bil - MB Slot - Team Slotcar4fun

Inläggav Borgis 02 aug 2008, 23:37

Jag har också tittat på Zondan och tänkt "varför?"... När jag ser hur du har lyckats få till en hyfsat vettig dekor
så förstår jag i alla fall lite mer, men visst katten är bilen skitful i grunden.
Det är också en av orsakerna till att jag inte skulle köpa en Koenigsegg heller om den kom i bilbaneversion. :D

Men... jag glömde nästan. Som helhet, ett gott jobb igen, Nico! :thumb:
If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught, and then lie.
Användarvisningsbild
Borgis
Good Cop
Good Cop
 
Inlägg: 6409
Blev medlem: 03 okt 2004, 16:25
Ort: Göteborg
Klubb: GO69

Re: Bil - MB Slot - Team Slotcar4fun

Inläggav Pucko Camaro 69 03 aug 2008, 21:24

nu blir Leffe gla när han får sin efterlängtade Sonda..... \m/
en av bilderna ända mot ända kan inget hända :Oops:
Älskling! Vi får flytta på bröllopet. Höljes är en vecka senare i år.
Då får du välja mig eller Höljes... Okej
Användarvisningsbild
Pucko Camaro 69
Kartläsare
 
Inlägg: 809
Blev medlem: 04 jan 2008, 15:58
Ort: Ystad
Klubb: min egen....

Re: Bil - MB Slot - Team Slotcar4fun

Inläggav Nico 04 aug 2008, 00:53

Pucko Camaro 69 skrev:en av bilderna ända mot ända kan inget hända :Oops:


Va? :-? :-;
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Bil - MB Slot - Team Slotcar4fun

Inläggav pryzze 04 aug 2008, 08:20

BIGBOI207 skrev:
Pucko Camaro 69 skrev:en av bilderna ända mot ända kan inget hända :Oops:


Va? :-? :-;


Har du inte hör den Nico ?

Ända mot ända så kan ingenting hända.(men vänder man på steken då blir det allvar i leken.)


//Pryzze
Stolt medlem i Tjockhult Racing Society
___________________
Missa inte min hemsida med massor av bra bilder: http://www.slotman.se/
Användarvisningsbild
pryzze
Veteranracer
 
Inlägg: 4055
Blev medlem: 31 jul 2006, 09:35
Ort: Norra Ängby, Stockholm
Klubb: Tjockhult RS

Re: Bil - MB Slot - Team Slotcar4fun

Inläggav Nico 04 aug 2008, 09:27

Jodå har t o m en egen variant; Ända mot ända kan inget hända, men det är bara att vända så kan man skända :o :o :o

Men det var smiley'n efteråt jag var osäker på :)
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Bil - MB Slot - Team Slotcar4fun

Inläggav pryzze 04 aug 2008, 09:45

Ända mot ända kan inget hända, men vänder man på steken så hittar man snart veken.

//P
Stolt medlem i Tjockhult Racing Society
___________________
Missa inte min hemsida med massor av bra bilder: http://www.slotman.se/
Användarvisningsbild
pryzze
Veteranracer
 
Inlägg: 4055
Blev medlem: 31 jul 2006, 09:35
Ort: Norra Ängby, Stockholm
Klubb: Tjockhult RS

Re: Bil - MB Slot - Team Slotcar4fun

Inläggav ZeeJay 04 aug 2008, 13:46

Aschlen hit o dit....

Måste ju säga det att Leifs exemplar med Skaunehjälm o Skaunebackspeglar är klart fränast av de två... :thumb: :thumb:
"To race or not to race....it´s not a question...It´s a fact"
FROGs - Friendly Racers Of Gothenburg slotracing - Vill du bli medlem?! - Skicka PM
http://slotracer.blogspot.com/
Användarvisningsbild
ZeeJay
Veteranracer
 
Inlägg: 4994
Blev medlem: 11 feb 2006, 00:25
Ort: Göteborg
Klubb: F.R.O.G.

Re: Bil - MB Slot - Team Slotcar4fun

Inläggav largasso 04 aug 2008, 14:24

Zee skrev:
Måste ju säga det att Leifs exemplar med Skaunehjälm o Skaunebackspeglar är klart fränast av de två...


Du vet att du alltid är välkommen ner hit på ett besök ( vi ska ta väl hand om dej )
ON BEHAF OF THE sKAUNE PEOPLE - YOU PASSED THE AUDITION............

Själv gillar jag dina liverys skarpt rött å blått är färger som ligger varmt om hjärtat, och dessa ser spännande ut...
dock tycker jag det blev lite väl vitt på frontpartiet, något litet rött eller blått hade gjort att det sett
fylligare ut. (smaksak)

Likväl ger jag högt betyg för dessa och ev snor jag lite av designen för en egen kommande lackning.... :w00t:
Lala
Hellre lite trångt i första backen,
än blåbärssoppa över hela banan...
http://www.big1.se
Skånefräsning på "G"
Användarvisningsbild
largasso
Testförare
 
Inlägg: 2643
Blev medlem: 30 nov 2005, 03:53
Ort: Helsingborg, Skaune
Klubb: HBG Slotcar


Återgå till Mitt projekt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 96 gäster

cron