Hejsan!
Köpte ett tag sen en Fly BMW M3GTR och har försökt att få den att bli välbalanserad utan bra resultat.
Vi kör ju magnetlöst på FROG-banan, så jag har viktat den på olika sätt och bytt bakfälgar då dessa var skeva.
Frontmotordrift & magnetlöst har i alla fall JAG inte fått till en bra kombination.
Sen kom jag att tänka på att jag har ju en Ninco BMW med AngleWinder drivlina.
Hmmmm, vad skulle hända om man tog & parade dessa bilar?
Man vill ju gärna ha Fly's snygga utseende men även Ninco's AW-drivlina.
Första steget var att ta inredningen från Ninco-bilen till Fly-bilen.
Fly's inredning är mycket djupare och får inte plats över Ninco-motorn.
Här syns Nincoinredningen med Fly's rutor.
Nästa steg var att bygga nya fästpunkter & kapa ner orginalpinnarna på Fly-karossen.
Ninco-chassiet fick slipas ner i fronten & i bakpartiet så den fick plats i Fly-karossen.
Här är karossen på plats för en provtur.
Men det visade sig att hjulen tog i lite här och var, så hjulhusen fick slipas upp bara liiite grann.
Nästa provtur gick bättre, men vänta lite nu.....,
några snygga fälgar skadar ju aldrig!
Här syns bilen från undersidan, fick till passformen rätt hyfsat tycker jag.
Japp, två sena kvällar i garaget blev det men nu har jag i alla fall en AngleWinder Fly-BMW.
Nu skall den hårdtestas på klubbanan, få se om den håller måttet.
/TurboTurtle