BIL - SLOTER ZYTEK WHITE KIT BP

Välkommen till "Mitt projekt"!
Här kan du beskåda medlemmarnas olika byggprojekt eller presentera ditt eget.
Kategoriregler
Endast trådar om olika byggprojekt och endast en tråd per projekt. Rubrik enligt följande: Typ av bygge - Vad som görs - Projektnamn.
Ex. Bil - Lackering - Projekt BMW 3000.

BIL - SLOTER ZYTEK WHITE KIT BP

Inläggav Nico 27 dec 2008, 02:40

yay

Jag håller på o rensar hobbybordet från påbörjade projekt nu. Sen ska jag börja kladda med miljöerna på La Bonette. Detta är den näst sista bilen som färdigställs. Den sista bilen är ... inte till mig 8-) :D

Till saken, för ett bra tag sedan när jag satt o matade GT racing i fenomenala racingsimulatorn GTR2 snubblade jag över en apball Lister Storm med BP livery. Tänkte genast att jag måste göra ett BP livery på någon bil.
En dag när jag var ute hos Janne (slotshop) så impulshandlade jag en Sloter Zytek. Jag hade ingen lämplig vagn inför stundande LMP race. Och just den här modellen tilltalade mig med sina våpiga former och "struttin' ass". Sagt o gjort och ett handslag senare knatade jag hem med en extra bil i påsen. 8-)


Som vanligt så har jag alltid någon form av honour roll i mina re-liverys. I detta fall fick Jacques Lafitte ställa upp med sin hjälm. Målade den först möööörk grön, men diggade det inte alls. Så jag hoppas Herr Lafitte ursäktar att jag poppade till det lite och tog in honom i 2000-talet. Lafitte har så vitt jag vet haft det lilla pärlbandet med små vit-röda logos runt hjälmen sen han kom upp till F1 med Ligier. Så jag målade dit det runt hela hjälmen.
BildBild



Fin-blinget är på plats o Lafitte är redo att rulla ut o whippa Audi-stjärt på LeMans
Bild



From above, jag har fegat lite... Jag ville ösa på rejält med BP-logos men väljer faktiskt att börja såhär. När jag hade kommit såhär långt tyckte jag att det såg snyggt ut som det var. Vill jag lägga till fler är det ingen stor uppgift s a s.
Tomrummet på nosen är helt o hållet en praktisk åtgärd, kan ni gissa? Just det, plats för nummerlapp i racet utan att riskera att dra med dekaler trots flera lager lack.

Bild



The strutty wide-ass
Bild



Eh, ja ... you go figure! Biggie har nog gått o blitt' lite kär! <3
Fröken ville prova någon av mina bilar, lika bra hon får testa en med sitt namn på tänkte jag 8-)

Bild


That's all.

Modellen som sådan var trevlig att jobba med. Inga obehagliga överraskningar eller så utan riktigt fin passform på det mesta. Bara en sak igentligen... Uppmärksamma människor kanske ser att backspegeln saknas. Så kommer det nog att förbli. För det fanns ingen "hane att stoppa i honan". Ska se om jag lite elegant kan tälja till backspegeln o få dit den ändå.
Jo en sak till, jag tycker moderna LMP vagnar är ganska häftiga, men en sak jag inte står ut med är de stela vingarna som står rakt upp som en flaggstång. Så jag tog mig faktiskt friheten att tilta bakvingen lite så den lutar frammåt.
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: BIL - SLOTER ZYTEK WHITE KIT BP

Inläggav God is Back! 27 dec 2008, 03:01

Stilrent, smakfullt och förbannat snyggt helt enkelt :thumb:

/g
Användarvisningsbild
God is Back!
Kartläsare
 
Inlägg: 844
Blev medlem: 20 feb 2007, 20:29

Re: BIL - SLOTER ZYTEK WHITE KIT BP

Inläggav Borgis 27 dec 2008, 09:20

Håller med Gud. (Hur skulle man inte kunna göra det? :) ) Snyggt jobbat långeman. Less is verkligen more i det här fallet. :thumb:

Med tanke på dekoren hoppas jag att det håller med damen så att du vill behålla och bruka bilen länge, men om hon inspirerar till såna här byggen så finns det säkert hopp för det. :beer:
If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught, and then lie.
Användarvisningsbild
Borgis
Good Cop
Good Cop
 
Inlägg: 6409
Blev medlem: 03 okt 2004, 16:25
Ort: Göteborg
Klubb: GO69

Re: BIL - SLOTER ZYTEK WHITE KIT BP

Inläggav Niak 27 dec 2008, 09:33

Nice!
Bra med inte för mycket plotter :beer:
It´s not the fart that kills, it´s the smell
Användarvisningsbild
Niak
Mekaniker
 
Inlägg: 412
Blev medlem: 29 jan 2008, 14:03
Ort: Sundsvall

Re: BIL - SLOTER ZYTEK WHITE KIT BP

Inläggav Paxel 27 dec 2008, 12:36

Oj det gick gewschwint! I förra veckan när jag såg bilen live var den bara ett stycke opersonlig vit platt plast som svishade runt på tjockenheim. Snyggt resultat. Första gången jag ser nya BP loggan komma till sin rätt. Hoppas nu bara Therese förstår sig på vilken ära det är för henne.
Inte längre urspårad
Användarvisningsbild
Paxel
Mekaniker
 
Inlägg: 460
Blev medlem: 21 mar 2007, 21:41
Ort: Huddinge
Klubb: Slotblot1

Re: BIL - SLOTER ZYTEK WHITE KIT BP

Inläggav ZeeJay 27 dec 2008, 12:43

Super skickligt Mannen!!

Gillar verkligen ditt pillejobb med att vika dekalerna över bilens former...harm an provat det så vet alla hur svårt och j-vligt det kan vara att få till bra...nåt du har lyckats grymt bra med!!

Me hate cars like this but Löööves Yours!! :beer: :beer: :beer:
"To race or not to race....it´s not a question...It´s a fact"
FROGs - Friendly Racers Of Gothenburg slotracing - Vill du bli medlem?! - Skicka PM
http://slotracer.blogspot.com/
Användarvisningsbild
ZeeJay
Veteranracer
 
Inlägg: 4994
Blev medlem: 11 feb 2006, 00:25
Ort: Göteborg
Klubb: F.R.O.G.

Re: BIL - SLOTER ZYTEK WHITE KIT BP

Inläggav JensaPson 27 dec 2008, 17:44

Såg bilen idag live på Tjockenheim.
Det var snygg och Sloter har fått till en trevlig modell.

ME LIKE! :up:
http://www.tjockhultrs.se

Hur långt är ett snöre?
Användarvisningsbild
JensaPson
Veteranracer
 
Inlägg: 4931
Blev medlem: 05 feb 2007, 21:52
Ort: Nacka
Klubb: TRS

Re: BIL - SLOTER ZYTEK WHITE KIT BP

Inläggav Nico 27 dec 2008, 17:46

Urspårad skrev:Oj det gick gewschwint! I förra veckan när jag såg bilen live var den bara ett stycke opersonlig vit platt plast som svishade runt på tjockenheim. Snyggt resultat. Första gången jag ser nya BP loggan komma till sin rätt. Hoppas nu bara Therese förstår sig på vilken ära det är för henne.


Ja det gick kanske fort, men det är de facto bara två kulörer jag har jobbat med så ganska enkel övning tycker jag.
Det är också av den anledningen det är lite kul att få beröm för något man tycker var enkelt att just färgsätta. Det understryker bara att valet och planeringen av dekalerna är lika viktiga som färgen.
Men faktum är att när jag kollade lite olika LMP vagnar för att få lite inspiration till själva färgsättningen så insåg jag att nästan alla LMP kärror har väldigt enkla, ibland enfärgade liverys. Så jag tänkte verkligen K.I.S.S hela vägen.
Jag vill fortfarande smälla på flera BP dekaler men ska hålla mig lite till.

Therese får se bilen imorgon, ska försöka o memorera vad hon tycker och återberätta.


ZeeJay skrev:Gillar verkligen ditt pillejobb med att vika dekalerna över bilens former.


Otroligt nog så gick inte en enda dekal till spillo så jag har fortfarande obegränsat med BP logos till en annan idé (in a distant future)


ZeeJay skrev:Me hate cars like this but Löööves Yours!! :beer: :beer: :beer:


And you're next punk!! PIF comin'up ... sen blir den Bonetten efter det!
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: BIL - SLOTER ZYTEK WHITE KIT BP

Inläggav ZeeJay 28 dec 2008, 07:04

ZeeJay skrev:
Me hate cars like this but Löööves Yours!!

And you're next punk!! PIF comin'up ... sen blir den Bonetten efter det!


A Man Damn it...me Next in da PIF shit...gooood luck my Bro!!

looking forward to anything da ÄNanda bonette...sikken fylla jag har.,..hehe....0600...back from da town... :beer: :beer: :beer:
UUrrpp--
"To race or not to race....it´s not a question...It´s a fact"
FROGs - Friendly Racers Of Gothenburg slotracing - Vill du bli medlem?! - Skicka PM
http://slotracer.blogspot.com/
Användarvisningsbild
ZeeJay
Veteranracer
 
Inlägg: 4994
Blev medlem: 11 feb 2006, 00:25
Ort: Göteborg
Klubb: F.R.O.G.

Re: BIL - SLOTER ZYTEK WHITE KIT BP

Inläggav Nico 02 jan 2009, 19:33

BIGBOI207 skrev:Therese får se bilen imorgon, ska försöka o memorera vad hon tycker och återberätta.


*Visar upp bilen för Therese*

Hon kollar dock bara på ena sidan... tycker den är fin o så. Jag sätter bilen i spår o ger henne handtaget. Efter ett par varv säger jag "Kör sakta upp där, o kolla sidan på bilen"

"Åh, coolt det är ju mitt namn på bilen" pussarpussarpussar, va häftigt... och mitt turnummer (#7) pussarpussarpussar. Bilen fick mao godkänt och banan likaså. Den var förstås roligast att köra med hennes "egen" bil *S*

All love...
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: BIL - SLOTER ZYTEK WHITE KIT BP

Inläggav pryzze 03 jan 2009, 11:08

Tänk bara när bilen Therese kör av . . .

Tänk att få sätta på
Therese i spår två..


//Pryzze
Stolt medlem i Tjockhult Racing Society
___________________
Missa inte min hemsida med massor av bra bilder: http://www.slotman.se/
Användarvisningsbild
pryzze
Veteranracer
 
Inlägg: 4055
Blev medlem: 31 jul 2006, 09:35
Ort: Norra Ängby, Stockholm
Klubb: Tjockhult RS

Re: BIL - SLOTER ZYTEK WHITE KIT BP

Inläggav Nico 03 jan 2009, 12:25

A dirty mind ... indeed!
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: BIL - SLOTER ZYTEK WHITE KIT BP

Inläggav Selis 03 jan 2009, 15:33

Tror minsann karln är kär ...
Lek, sport, livsstil.
Användarvisningsbild
Selis
Mekaniker
 
Inlägg: 491
Blev medlem: 01 jul 2008, 20:48
Ort: Gröndal, Stockholm
Klubb: TRS

Re: BIL - SLOTER ZYTEK WHITE KIT BP

Inläggav ZeeJay 04 jan 2009, 00:33

"Åh, coolt det är ju mitt namn på bilen" pussarpussarpussar, va häftigt... och mitt turnummer (#7) pussarpussarpussar. Bilen fick mao godkänt och banan likaså. Den var förstås roligast att köra med hennes "egen" bil *S*

All love...


'Puttifnuttit då da..... <3 :-)= <3 :-)=
"To race or not to race....it´s not a question...It´s a fact"
FROGs - Friendly Racers Of Gothenburg slotracing - Vill du bli medlem?! - Skicka PM
http://slotracer.blogspot.com/
Användarvisningsbild
ZeeJay
Veteranracer
 
Inlägg: 4994
Blev medlem: 11 feb 2006, 00:25
Ort: Göteborg
Klubb: F.R.O.G.


Återgå till Mitt projekt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 140 gäster

cron