Jormungandr Productions Presenterar!

Välkommen till "Mitt projekt"!
Här kan du beskåda medlemmarnas olika byggprojekt eller presentera ditt eget.
Kategoriregler
Endast trådar om olika byggprojekt och endast en tråd per projekt. Rubrik enligt följande: Typ av bygge - Vad som görs - Projektnamn.
Ex. Bil - Lackering - Projekt BMW 3000.

Re: Jormungandr Productions Presenterar!

Inläggav Nico 23 maj 2014, 09:24

Dina byggen är mycket inspirerande Markus. Riktigt häftiga... man känner hur det börjar bubbla i tankesmedjan.
:up:
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Jormungandr Productions Presenterar!

Inläggav Jormungandr 23 maj 2014, 11:07

tack för berömmen! Måste erkänna att dessa byggen varit bland de roligaste jag pillat ihop! dragracing har alltid legat mig varmt om hjärtat och det blir en helt ny värld av byggen i en helt annan tradition än banracingen vi sysslar med normalt. Visst är det lastbils combo som sitter på. har precis samma dimensioner som plastmodellens original hjul! 28x14! passar perfekt även om fälgen är någon millimeter för stor i diameter, men det är inget som stör direkt. Funny'n i bakgrunden är en Vega. hade inte tänkt göra något med den än, men den som lever får se. Vet inte riktigt fabrikatet (revell kanske), men den är tyvärr lite mindre än 1/32. typ 1/33 eller 1/34. inte så att det stör, men hade det varit en monogram så hade jag kunnat switcha kaross på chassit utan problem. Fick den på köpet så att säga så det gjorde ju inget.

Bild
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Jormungandr Productions Presenterar!

Inläggav Gulf Persson 23 maj 2014, 12:29

Jormungandr skrev:Vet inte riktigt fabrikatet (revell kanske),


Advent var ett försök från Revell att bättra på försäljningen någon gång i mitten av 70-talet, gick väl sådär då Advent försvann rätt snabbt. Rakt av Revell formarna in i en annan kartong var konceptet..

Jormungandr skrev:Måste erkänna att dessa byggen varit bland de roligaste jag pillat ihop! dragracing har alltid legat mig varmt om hjärtat och det blir en helt ny värld av byggen i en helt annan tradition än banracingen vi sysslar med normalt


Kul, känns som att jag redan nått ett av målen med tävlingen när du säger så :)
Få saker är bättre än att ge
Användarvisningsbild
Gulf Persson
Slotracer
 
Inlägg: 1092
Blev medlem: 30 mar 2009, 08:19
Klubb: MiniMotorMasters & TRS

Re: Jormungandr Productions Presenterar!

Inläggav Jormungandr 20 jul 2015, 14:07

Fick äntligen tag i Kowalski's Challenger!

Bild
Bild

Fick dock göra den själv. utgick från den vitmålade Scalextric jag hittade billigt i staterna, sedan på med egna dekaler och oboypulver i klarlacken innan den torkat helt. :-D


Max Rockatansky i sin svarta Interceptor

Bild

resin kaross på Scalextric Ford Falcon XB chassi. kunde behålla lyset i bilen.
(Jag vet att den skall vara högerstyrd, men inredningen jag hade liggandes var sån. kanske gör en ny senare.)


Pioneer/Revell Ford Maverik

Bild
Bild

Revell modell jag hittade på ett swapmeet för 30 spänn. in med ett kortat (ca 2mm) Pioneer Mustang Chassi och på med Boss 302 dekaler, sedan Voila! En frän och unik Trans Am racer.


Slot.it/A2M Fiat 131 Abarth Grupp 5

Bild
Bild

Resinkaross från Spanien på ett förlängt Slot.it chassi. Den är inte helt färdig än då lyktor fram och bak ska ordnas. och små detaljer fixas till lite.


NSR Porsche 917K81

Bild
Bild

NSR white kit modifierat efter foton. bakskärmsdelarna kommer från en Sloter Ferrari.


Pioneer/Revell Pontiac Firebird 400

Bild
Bild

chassit passade perfekt utan modifieringar. Revells kaross är jättefin, men detaljerna på framljus och kofångare är bajs, så jag valde att göra dekal lysen fram. de blev dock en aning för små.

RMS/Pioneer AMC Javelin

Bild
Bild

karossen passade rakt på chassit utan modifiering. vingen är original RMS resin. Det verkar som att deras nyare modeller har en annan hårdare resin än tidigare.
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Jormungandr Productions Presenterar!

Inläggav GTA 22 jul 2015, 22:12

stor tumme upp! :up:
Användarvisningsbild
GTA
Mekaniker
 
Inlägg: 310
Blev medlem: 28 feb 2012, 22:58
Klubb: Trönö Slotcar

Re: Jormungandr Productions Presenterar!

Inläggav GranTurismo 22 jul 2015, 22:30

Jormungandr skrev:Max Rockatansky i sin svarta Interceptor

Bild


Ballt! Köpte en billig box med alla de tre gamla filmerna och har precis tittat på första filmen. Senast var väl nån gång på 80-talet :-P . Du får köpa en annan Scalextric Falcon också och bygga en av de andra polisbilarna.
Instagram: @granturismo_slotcars
Användarvisningsbild
GranTurismo
Slotracer
 
Inlägg: 1698
Blev medlem: 27 feb 2007, 15:10

Re: Jormungandr Productions Presenterar!

Inläggav Nico 23 jul 2015, 11:14

GranTurismo skrev:Ballt! Köpte en billig box med alla de tre gamla filmerna och har precis tittat på första filmen. Senast var väl nån gång på 80-talet :-P . Du får köpa en annan Scalextric Falcon också och bygga en av de andra polisbilarna.

Se den nya också... den var rolig. Jag tror faktiskt inte att det är en överdrift när man säger att endast 15-20 minuter av filmen är INTE action. Övrig tid är högoktanig!

F ö Mackan - coola modeller som alltid. Dina ekipage andas alltid någon form av "keep it real, as it was"-känsla som jag har skitsvårt för!
:up:
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Jormungandr Productions Presenterar!

Inläggav Jormungandr 23 jul 2015, 21:39

GranTurismo skrev:Ballt! Köpte en billig box med alla de tre gamla filmerna och har precis tittat på första filmen. Senast var väl nån gång på 80-talet :-P . Du får köpa en annan Scalextric Falcon också och bygga en av de andra polisbilarna.


Har lite planer på att göra en vanlig MPS bil också, men det är en 4 dörrars Ford Falcon XA som behövs. Som tur är så finns även denna som resin i 1/32. ;-)

Gillar man coola bilar från filmer så finns och kommer det flera på marknaden, speciellt om man kan modda och måla lite själv. ;-)

har fler filmbilar på gång och ska även göra ett par legendariska Pikes Peak bilar... ;-)
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Jormungandr Productions Presenterar!

Inläggav Jormungandr 07 nov 2015, 13:54

Min VW T1 Funnycar Bad Trip från senaste tävlingen i dragrace. Karossen är en resin från A2M som jag choppat och dremlat ur betydligt. chassit är ett Parma holeshot med S16D motorn som tidigare satt i Vanishing Point, men tyvärr så är Bad Trip betydligt tyngre och prestandan blev därefter.

Bild
Bild
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Jormungandr Productions Presenterar!

Inläggav Lempa 07 nov 2015, 22:56

Kudos!
:thumb:
:thumb:
:thumb:
Användarvisningsbild
Lempa
Mekaniker
 
Inlägg: 323
Blev medlem: 13 dec 2005, 03:25
Ort: Lund

Re: Jormungandr Productions Presenterar!

Inläggav Gulf Persson 09 nov 2015, 10:56

Har ju sett den på riktigt och den är precis som det verkar riktigt imponerande :thumb:
Få saker är bättre än att ge
Användarvisningsbild
Gulf Persson
Slotracer
 
Inlägg: 1092
Blev medlem: 30 mar 2009, 08:19
Klubb: MiniMotorMasters & TRS

Föregående

Återgå till Mitt projekt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster