Ny trespårig träbana under konstruktion...

Välkommen till "Mitt projekt"!
Här kan du beskåda medlemmarnas olika byggprojekt eller presentera ditt eget.
Kategoriregler
Endast trådar om olika byggprojekt och endast en tråd per projekt. Rubrik enligt följande: Typ av bygge - Vad som görs - Projektnamn.
Ex. Bil - Lackering - Projekt BMW 3000.

Re: Ny trespårig träbana under konstruktion...

Inläggav SlotRacer 25 maj 2008, 21:17

Läckra bilder. :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: 5
Läcker film. :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: 4
men framför allt...
Läcker musik. :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: 5+

Vad heter orkestern?

/S
There is a fine line between a hobby and mental illness.
Användarvisningsbild
SlotRacer
Slotracer
 
Inlägg: 1540
Blev medlem: 20 sep 2005, 22:08

Re: Ny trespårig träbana under konstruktion...

Inläggav Formel Pritt 26 maj 2008, 20:54

Jag blir sjuk av att se denna bana i aktion, sjukt härlig!! gött att se lite nytt matrial från dig färsking, Trodde nästan du gjort en rava. :thumb: :thumb:
-ligger limmad på banan
Användarvisningsbild
Formel Pritt
Depåman
 
Inlägg: 120
Blev medlem: 14 jan 2008, 13:08
Ort: Helsingborg

Re: Ny trespårig träbana under konstruktion...

Inläggav Norrhyttan 26 maj 2008, 21:07

Formel Pritt skrev:gött att se lite nytt matrial från dig färsking, Trodde nästan du gjort en rava. :thumb: :thumb:

Jag är nog inte lika hardcore bilbana som er andra. Hela mitt liv är uppbyggt av perioder. Ibland inträder en bilbaneperiod. Den kan vara allt från 20 minuter till ett par veckor.
Misstänker att det blir färre bilbaneperioder i sommar. Då har man ju så mycket annat att göra, som att spränga Audis, röka cigarr, sladda på grusvägar med 404:an och åka veterantraktor mot solnedgången.
Men det blir nog höst och vinter i år igen! 8-)

SlotRacer skrev:Vad heter orkestern?

Danko Jones.
Formerly known as "Alltid Färsking".
Nu i ny förpackning, drygare än någonsin!
Användarvisningsbild
Norrhyttan
Kartläsare
 
Inlägg: 791
Blev medlem: 20 feb 2008, 14:25
Ort: Hedemora

Re: Ny trespårig träbana under konstruktion...

Inläggav Nico 26 maj 2008, 21:58

Alltid färsking skrev:Danko Jones.


...BOUNCE , är en riktigt "köra fort på motorvägen" -låt!!!...

Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Ny trespårig träbana under konstruktion...

Inläggav bastumannen 27 maj 2008, 04:58

Jag blir riktigt glad när jag ser hur du har förädlat mitt bygge! Banan kunde nog inte fått ett bättre hem! :thumb: Mycket snygga bilder och en skön film! Verkar också som du överkommit de grepproblem du hade i början :beer: .
Jag måste säga att jag saknar körningen på banan numera. Kör på en mycket simplare sträckning varje tisdagkväll har i Melbourne nu, men det blir ett nytt eget bygge så småningom... :D ;-)
/Tobbe
bastumannen
Depåman
 
Inlägg: 187
Blev medlem: 02 feb 2004, 19:53
Ort: Lund

Re: Ny trespårig träbana under konstruktion...

Inläggav Norrhyttan 27 maj 2008, 08:51

bastumannen skrev:Jag blir riktigt glad när jag ser hur du har förädlat mitt bygge! Banan kunde nog inte fått ett bättre hem! :thumb: Mycket snygga bilder och en skön film! Verkar också som du överkommit de grepproblem du hade i början :beer: .
Jag måste säga att jag saknar körningen på banan numera. Kör på en mycket simplare sträckning varje tisdagkväll har i Melbourne nu, men det blir ett nytt eget bygge så småningom... :D ;-)
/Tobbe

Kul att du ploppade upp här, och kul att du inte tycker att jag sabbat banan med mina små utsvävningar. :thumb:
Angående greppet så känns det som banan på något sätt acklimatiserat sig. I början reste sig tejpen hela tiden och man fick gnugga fast den inför varje körpass. Dessutom krävdes ganska hög rumstemperatur för att greppet skulle infinna sig.
Nu sitter tejpen bra, och greppet är inte alls lika temperaturberoende, även om det visst spelar in.
Formerly known as "Alltid Färsking".
Nu i ny förpackning, drygare än någonsin!
Användarvisningsbild
Norrhyttan
Kartläsare
 
Inlägg: 791
Blev medlem: 20 feb 2008, 14:25
Ort: Hedemora

Re: Ny trespårig träbana under konstruktion...

Inläggav Norrhyttan 14 sep 2008, 11:45

Inser nu att det var rätt länge sedan jag uppdaterade här, och det beror på att det inte skett något på banan.
Sommaren har varit fylld med jobb och annat. Visst har vi kört några pass ibland, men nu är det nog snart två månader sedan sist. :(
Mina "gästförare" har gått ganska hårt åt bergen, så lite bättringsmålning vore på sin plats. Men det är skönt med frigoliten, för den är snäll mot bilarna.
En massa diodbelysning ligger i en stor hög och väntar på att monteras i bilhyllorna under banan, så det blir lite ljus i vintermörkret. Och så ska sladdzonen efter långa rakan justeras lite. Annars är det inte så mycket jag tänkt göra. Tråkigt nog...
Formerly known as "Alltid Färsking".
Nu i ny förpackning, drygare än någonsin!
Användarvisningsbild
Norrhyttan
Kartläsare
 
Inlägg: 791
Blev medlem: 20 feb 2008, 14:25
Ort: Hedemora

Re: Ny trespårig träbana under konstruktion...

Inläggav Norrhyttan 21 apr 2009, 19:58

Har inte skrivit i den här tråden på bra länge nu, så jag slänger in samma bilder här som i min tråd om vad som önskas i ett bilbanerum. Hoppas ingen stör sig på dubbelpostningen, det är ju egentligen här bilderna hör hemma.

Sedan sist har inte mycket hänt med banan. Diodljus har monterats i hyllan för bilarna, och även en reflekterande folie på hyllplanens undersida som ska kasta tillbaka lite ljus ner på bilarna. Har även satt en strömbrytare bredvid tangentbordet som slår på banan, belysningen och tidtagningen samtidigt.
Fick ett ryck för några dagar sedan och rotade igenom mitt förråd av äldre dekaler, och klistrade ett gäng av dem på fronten till banan. Blev kanske lite mycket enligt en del, men för mig för det tankarna till pojkrumsdörrens insida.

Banan delade tidigare rum med vardagsrummet. En smula trångt, så ett intilliggande rum har helrenoverats i vinter och fått bli tv-rum. Så nu är det 30 kvadratmeter stora rummet ett dedikerat lekrum. Förutom bilbanan och den öppna spisen som fanns där innan så har två gamla elektromekaniska flipperspel flyttat in (ett nyrenoverat Bally Wizard! från 1975 och ett inslitet Bally Circus från 1973) ihop med två 50-talsfåtöljer och ett hemgjort bord byggt av en vägskylt, en vevaxel och ett svänghjul.

Den gamla Billy-hyllan har delats upp och rymmer numera serieböcker, modellbilar (mest 1:18), leksaksbilar, ångmaskiner med tillbehör och Flåklypa Grand Prix-samlingen. Ett vägghängt vitrinskåp är fullt av gamla kameror och ett gammalt sängbord fick rymma Pioneer-recievern från 70-talet med en modern CD/DVD-spelare och 200-kronorshögtalarfynd (JWS) från Tradera.
En vägmatta från IKEA, lite egna bilfoton och affischer på väggarna och annat plock så är vi ungefär där vi är idag. Jo, just det... Tre barstolar från Persåkers Speed Shop har tillkommit också, en för varje förare.
Bilagor
lekrum-01.jpg
lekrum-01.jpg (57.22 KB) Visad 68348 gånger
lekrum-02.jpg
lekrum-02.jpg (60.67 KB) Visad 68212 gånger
lekrum-03.jpg
lekrum-03.jpg (62.85 KB) Visad 68321 gånger
lekrum-05.jpg
lekrum-05.jpg (50.05 KB) Visad 68338 gånger
Formerly known as "Alltid Färsking".
Nu i ny förpackning, drygare än någonsin!
Användarvisningsbild
Norrhyttan
Kartläsare
 
Inlägg: 791
Blev medlem: 20 feb 2008, 14:25
Ort: Hedemora

Re: Ny trespårig träbana under konstruktion...

Inläggav Mecha666 21 apr 2009, 22:00

Underbart vackert! Skulle kunna strimla halva mänskilgheten för ett sådant rum! :thumb:
Användarvisningsbild
Mecha666
Braidsbytare
 
Inlägg: 76
Blev medlem: 28 dec 2008, 22:35
Ort: Västerås

Re: Ny trespårig träbana under konstruktion...

Inläggav Norrhyttan 22 apr 2009, 08:33

Mecha666 skrev:Underbart vackert! Skulle kunna strimla halva mänskilgheten för ett sådant rum! :thumb:

Tack. Istället för att bråka med mänskligheten kan man flytta ut på landet där stora hus är billiga. :)
Formerly known as "Alltid Färsking".
Nu i ny förpackning, drygare än någonsin!
Användarvisningsbild
Norrhyttan
Kartläsare
 
Inlägg: 791
Blev medlem: 20 feb 2008, 14:25
Ort: Hedemora

Re: Ny trespårig träbana under konstruktion...

Inläggav Mecha666 22 apr 2009, 21:57

Alltid färsking skrev:
Mecha666 skrev:Underbart vackert! Skulle kunna strimla halva mänskilgheten för ett sådant rum! :thumb:

Tack. Istället för att bråka med mänskligheten kan man flytta ut på landet där stora hus är billiga. :)


Fast jag har bara en 5kr under datorbordet. Äh man kanske kan pruta :thumb:
Användarvisningsbild
Mecha666
Braidsbytare
 
Inlägg: 76
Blev medlem: 28 dec 2008, 22:35
Ort: Västerås

Re: Ny trespårig träbana under konstruktion...

Inläggav Norrhyttan 23 apr 2009, 00:08

Mecha666 skrev:Fast jag har bara en 5kr under datorbordet. Äh man kanske kan pruta :thumb:

Ja, det är ju finanskris! :D
Formerly known as "Alltid Färsking".
Nu i ny förpackning, drygare än någonsin!
Användarvisningsbild
Norrhyttan
Kartläsare
 
Inlägg: 791
Blev medlem: 20 feb 2008, 14:25
Ort: Hedemora

Re: Ny trespårig träbana under konstruktion...

Inläggav Seb Mcayon 18 maj 2009, 17:36

Vill bara säga att din son är sjukt "skillad" när det gäller att köra! Har han åk av någon gång, eller har du bara klippt bort det?
The road to success is always under construction.
Användarvisningsbild
Seb Mcayon
Depåman
 
Inlägg: 144
Blev medlem: 13 apr 2009, 12:10

Re: Ny trespårig träbana under konstruktion...

Inläggav Norrhyttan 18 maj 2009, 17:40

Volvomannen skrev:Vill bara säga att din son är sjukt "skillad" när det gäller att köra! Har han åk av någon gång, eller har du bara klippt bort det?

Klart han brakar av, det gör väl alla? :)
Formerly known as "Alltid Färsking".
Nu i ny förpackning, drygare än någonsin!
Användarvisningsbild
Norrhyttan
Kartläsare
 
Inlägg: 791
Blev medlem: 20 feb 2008, 14:25
Ort: Hedemora

Re: Ny trespårig träbana under konstruktion...

Inläggav Seb Mcayon 18 maj 2009, 19:59

Jo såklart...
The road to success is always under construction.
Användarvisningsbild
Seb Mcayon
Depåman
 
Inlägg: 144
Blev medlem: 13 apr 2009, 12:10

FöregåendeNästa

Återgå till Mitt projekt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 78 gäster