Banbygge - Neue Kesselraumring

Välkommen till "Mitt projekt"!
Här kan du beskåda medlemmarnas olika byggprojekt eller presentera ditt eget.
Kategoriregler
Endast trådar om olika byggprojekt och endast en tråd per projekt. Rubrik enligt följande: Typ av bygge - Vad som görs - Projektnamn.
Ex. Bil - Lackering - Projekt BMW 3000.

Re: Banbygge - Neue Kesselraumring

Inläggav Janne L 04 apr 2014, 09:20

Har man plats och lust så blir ju bilbanehobbyn ännu roligare med lite landskapsbygge, snyggt.
Jag målade NINCOs sladdzoner med grå rostskyddsprimer från Autoexperten och den har suttit fast bra, har däremot inte prövat på rena åkbitar.
Janne L
Janne L
Slotracer
 
Inlägg: 1580
Blev medlem: 22 sep 2008, 11:21
Ort: Täby
Klubb: TRS

Re: Banbygge - Neue Kesselraumring

Inläggav GranTurismo 06 apr 2014, 21:04

Det tog mer än en månad, men i förra veckan damp det ner ett litet paket från Kina med lite gubbar. Ville köpa några stycken för att se hur de passade och tycker de blev helt ok. De är inte värst detaljerade men det ser åtminstone ut som gubbar. De här figurerna kommer i pack om 8. Säljs som skala 1/30 för tågskala G men passar utmärkt i storlek. Jag köpte två pack med olika färger på samma figur. Såg att säljaren nu hade ett 80-pack till salu för inte mer än 22£. Förvisso många dubletter, men vill man ha många gubbar runt banan så. Funderar...

Området kring depån

Bild
Bild
Bild

Det var med tre parkbänkar också i det paket jag köpte. Passande då det var flera sittande figurer.
Bild
Bild

Sen blev det lite utplacerat på kullarna runt ikring. Här passade det med ett par sittande gubbar.
Bild

Och här uppblandat med några andra.
Bild
Instagram: @granturismo_slotcars
Användarvisningsbild
GranTurismo
Slotracer
 
Inlägg: 1698
Blev medlem: 27 feb 2007, 15:10

Re: Banbygge - Neue Kesselraumring

Inläggav largasso 06 apr 2014, 21:10

:thumb: :thumb: :thumb:

Har du någon länk till denna säljare?
Ser ju absolut helt OK ut. Lite olika färg på dem så skulle man ju kunna
dras med 3-4st sådana 80:packar 8-)

Bra klipp!!!
Lala
Hellre lite trångt i första backen,
än blåbärssoppa över hela banan...
http://www.big1.se
Skånefräsning på "G"
Användarvisningsbild
largasso
Testförare
 
Inlägg: 2643
Blev medlem: 30 nov 2005, 03:53
Ort: Helsingborg, Skaune
Klubb: HBG Slotcar

Re: Banbygge - Neue Kesselraumring

Inläggav Lasp 06 apr 2014, 21:43

Ser riktigt bra ut.
Borde kunna vara en slik säljare
http://stores.ebay.com/everydaygoodz/_i ... =603595097

Jag kan tänka mig att sambeställa om Lala bestämmer vad! :beer:
Användarvisningsbild
Lasp
Slotracer
 
Inlägg: 1681
Blev medlem: 10 jun 2011, 19:59
Ort: Fredriksdal, Helsingborg

Re: Banbygge - Neue Kesselraumring

Inläggav largasso 06 apr 2014, 21:44

PS. Utmärkt jobb du gjort med banan DS.

:beer: :beer: :beer:
Lala
Hellre lite trångt i första backen,
än blåbärssoppa över hela banan...
http://www.big1.se
Skånefräsning på "G"
Användarvisningsbild
largasso
Testförare
 
Inlägg: 2643
Blev medlem: 30 nov 2005, 03:53
Ort: Helsingborg, Skaune
Klubb: HBG Slotcar

Re: Banbygge - Neue Kesselraumring

Inläggav GranTurismo 07 apr 2014, 20:29

Det är sådana gubbar som det är i Lasps länk. De verkar säljas av flera säljare. Den jag köpte av var dock en annan säljare. Nämligen denna som heter Everestmodel

Det finns en hel del smått och gott som är användbart vår hobby i butiken men här är packet med 80 gubbar.

Happy bidding som man säger.
Instagram: @granturismo_slotcars
Användarvisningsbild
GranTurismo
Slotracer
 
Inlägg: 1698
Blev medlem: 27 feb 2007, 15:10

Re: Banbygge - Neue Kesselraumring

Inläggav GranTurismo 10 maj 2014, 16:48

Det blev inte ett 80-pack, men väl ett 40-pack med gubbar från samma säljare som damp ner i veckan som var (gick mycket snabbare denna gång). Några andra poser var med, men så klart också många dubletter. När man har dem utspridda på banan märks det ändå inte så mycket.

Det blev ett par nya grupperingar med åskådare runt banan men också påfyllning i de som redan fanns sen tidigare.

Här ett gäng längs med rakan längst bort.
Bild

Det var ett helt gäng med gubbar som håller ut armen för att hålla om en annan figur. Det fick bli en sådan till en av parkbänkarna tillsammans med en kvinnlig figur. Klurade lite vad man kunde göra med dem och hittade några gamla Scalextricflaggor som kapades och limmades fast på dem, och vips så hade jag ett gäng flaggviftare.
Bild

Här ett annat gäng uppe på kullen med fåren.
Bild

Fler figurer bakom eller på stenmuren bland träden.
Bild

Och lite påfyllning i de andra åskådargrupperna.
Bild

Här beundrades en De Tomaso Pantera och en Porsche 904.
Bild
Instagram: @granturismo_slotcars
Användarvisningsbild
GranTurismo
Slotracer
 
Inlägg: 1698
Blev medlem: 27 feb 2007, 15:10

Re: Banbygge - Neue Kesselraumring

Inläggav GranTurismo 20 maj 2014, 19:44

Ännu mera göbs!

Bild

Om man söker på figurer och fordon i skala 1:32 på eBay hittar man ganska snart till kategorin bondgårdsleksaker. Där finns en hel del, både jättefina skalamodeller av traktorer och diverse andra maskiner från Britains, Wiking, Siku m fl men också mycket scenery i form av djur, byggnader, staket och gubbar. Då jag inte har så mycket yta att bygga mer scenery på får många ideer sparas till framtiden. Nåväl, dessa två fyrpack med diverse gubbar kunde ändå fyndas för en "femma" styck. Ganska fina figurer faktiskt med en hel del tillbehör som man kan välja emellan i form av spadar, krattor, hinkar, en motorsåg och inte minst en lövblås!

Här hela gänget utan redskap.
Bild

TIIMMMBBEERR!
Bild

Här krattas gräsmattan fin.
Bild

Och långt där borta vid väggen mjölkas det kossor.
Bild
Instagram: @granturismo_slotcars
Användarvisningsbild
GranTurismo
Slotracer
 
Inlägg: 1698
Blev medlem: 27 feb 2007, 15:10

Re: Banbygge - Neue Kesselraumring

Inläggav Nico 21 maj 2014, 10:28

Snygtg snyggt - det förgyller verkligen med lite gubbar och gummor runt banan. :up:
Bilagor
kakmonstret.jpg
kakmonstret.jpg (47.18 KB) Visad 37947 gånger
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Banbygge - Neue Kesselraumring

Inläggav GranTurismo 12 okt 2014, 18:32

För flera år sedan, tror det var 2011, så utannonserade DS racing products en ny häftig pryl. Det var både en Stop and go-box och en varvräknare integrerat som en enhet. En sådan ska jag ha tänkte jag och skrinlade planerna på en DS200. Men den där nya enheten verkar aldrig komma ut på marknaden. Nu har jag kört med PC lapcounter och webkamera i två år och det är en lösning jag är nöjd med och bestämt mig att fortsätta med.

Något jag dock inte varit nöjd med på sistone är inkopplingen av handtag och ström till banan. Kontakterna på Nincos powerbase har bl a börjat glappa. Så tills slut bestämde jag mig att det inte är nån idé att vänta på att DS ska få ut den där produkten på marknaden och gjorde förra helgen slag i saken och beställde en DS kopplingslåda. Kände inte att jag var i behov av nån Stop and go så det blev den enklare modellen.

Bild

Nu är allt inkopplat och testat. Nu saknas bara ett nytt cartridge till mitt Slot it-handtag då boxen är positivt kopplad så är allt klart. Ska försöka få till en liten hylla där den ska stå tillsammans med plats för handtag och transformator också.
Instagram: @granturismo_slotcars
Användarvisningsbild
GranTurismo
Slotracer
 
Inlägg: 1698
Blev medlem: 27 feb 2007, 15:10

Re: Banbygge - Neue Kesselraumring

Inläggav JanF 17 okt 2014, 03:00

Sådana där vändslingor, finns det att fixa till en scalextric sport bana? (Helst utan koppling mellan gamal bana och sport då.. men om det måste vara med så..) Fel ställe att fråga kanske men du har nog koll :D .
Fin bana förresten :thumb:
JanF
Kurvvakt
 
Inlägg: 18
Blev medlem: 20 aug 2014, 11:01
Ort: Torne

Re: Banbygge - Neue Kesselraumring

Inläggav JanF 17 okt 2014, 09:46

Svarar skälv.. Pt73~5-6 £ st på Uk ebay + converter track och sport powerbase med läge för dubbel transformator och kör med 1 såklart :D
JanF
Kurvvakt
 
Inlägg: 18
Blev medlem: 20 aug 2014, 11:01
Ort: Torne

Re: Banbygge - Neue Kesselraumring

Inläggav GranTurismo 17 okt 2014, 16:43

Betänk dock att Scalextrics PT73 är från 60-talet så skicket kan väl vara därefter. Säkert inget fel på funktionen dock om du hittar ett gäng fina delar. Annars har SCX haft sådana i sitt Rally chrono pack, då ingår en startplatta och anslutningsspår med tidtagning och varvräknare. Jag hade en sådan men lyckades ha sönder den, se min förra bana i en annan tråd. Annars finns som du ser Nincos och den skulle du kunna ansluta till Scalex sport om du använder Nincos adapterskena. Den är dock avsedd för SCX/Scalextric classic men går att ansluta med mindre modifikation.
Instagram: @granturismo_slotcars
Användarvisningsbild
GranTurismo
Slotracer
 
Inlägg: 1698
Blev medlem: 27 feb 2007, 15:10

Re: Banbygge - Neue Kesselraumring

Inläggav GranTurismo 07 dec 2014, 22:46

December och november är tiden på året man kan köpa mossa i handeln. Oftast är det vitmossa men nu såg jag att ICA hade en grön mossa så då fick det bli ett par påsar vilket räckte till fyra nya träd med rejält stora kronor.

Två hamnade här...
Bild

och ett här.
Bild

Ett till hamnade längst upp mot väggen bland de andra träden.
Instagram: @granturismo_slotcars
Användarvisningsbild
GranTurismo
Slotracer
 
Inlägg: 1698
Blev medlem: 27 feb 2007, 15:10

Re: Banbygge - Neue Kesselraumring

Inläggav Antgus87 09 dec 2014, 22:07

Vet inte hur många gånger jag gått igenom denna tråden nu men det är ju sååå snyggt allt det här. Just sayin'!
Trevlig kväll!
Antgus87
Braidsbytare
 
Inlägg: 57
Blev medlem: 28 sep 2014, 20:58
Ort: Karlskrona

FöregåendeNästa

Återgå till Mitt projekt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 32 gäster

cron