BALDERSRING - En makalös bana!

Välkommen till "Mitt projekt"!
Här kan du beskåda medlemmarnas olika byggprojekt eller presentera ditt eget.
Kategoriregler
Endast trådar om olika byggprojekt och endast en tråd per projekt. Rubrik enligt följande: Typ av bygge - Vad som görs - Projektnamn.
Ex. Bil - Lackering - Projekt BMW 3000.

Re: BALDERSRING - En makalös bana!

Inläggav Janne L 09 apr 2011, 12:57

Tackar för alla fantastiska lovord och vad kul att du också är i 20 årsåldern Svänn, nä från mitten av femtiotalet har det nu blivit mitten av femtioårsåldern och som tur är så har jag en liten plastficke med allsköns klistermärken från bensinmackarnas storhetstid som blir till reklamtavlor runt banan. Banan i sig själv är en liten nostalgihyllning till banor jag drägglade över i CAR MODEL i mitten av sextiotalet, layouten är förövrigt en variant på Paramount Ranch som gick som träbane projekt i nämnda tidning.
Janne L.
Janne L
Slotracer
 
Inlägg: 1580
Blev medlem: 22 sep 2008, 11:21
Ort: Täby
Klubb: TRS

Re: BALDERSRING - En makalös bana!

Inläggav HurvaKurva 09 apr 2011, 18:58

Lyfter på hatten o gratar till en fantastisk bana....... :beer: :beer: :beer: :beer: :beer: :beer: av 5 möjliga
T
HurvaKurva
Depåman
 
Inlägg: 108
Blev medlem: 01 aug 2008, 11:08
Ort: Södra sandby
Klubb: Himmabana

Re: BALDERSRING - En makalös bana!

Inläggav largasso 09 apr 2011, 19:16

Anknyter till övriga för att även jag lyfta på hatten och gratulera till en
vansinnigt vacker bana samt tillhörande "story" (viktigt)
Såg den i AlltomHobby jag med (tidningen ligger vid sängen) och
gjorde vågen med mej själv - äntligen en spännande bilbaneartikel i den tidningen !

:up: :up: :up: :up: :up:
Lala
Hellre lite trångt i första backen,
än blåbärssoppa över hela banan...
http://www.big1.se
Skånefräsning på "G"
Användarvisningsbild
largasso
Testförare
 
Inlägg: 2643
Blev medlem: 30 nov 2005, 03:53
Ort: Helsingborg, Skaune
Klubb: HBG Slotcar

Re: BALDERSRING - En makalös bana!

Inläggav JensaPson 09 apr 2011, 22:32

Har fått äran att provköra denna fina bana.
Det är en skön layout utan att trycka in så mycket det bara går på så liten yta som möjligt.
En eloge för det som annars är ett vanligt misstag man gärna gör.
:thumb:
Landskapet är vackert och genomtänkt.

Skulle vilja se Pollymannens bana live oxå.
Tror den är en höjdare den med.
http://www.tjockhultrs.se

Hur långt är ett snöre?
Användarvisningsbild
JensaPson
Veteranracer
 
Inlägg: 4931
Blev medlem: 05 feb 2007, 21:52
Ort: Nacka
Klubb: TRS

Re: BALDERSRING - En makalös bana!

Inläggav Aramis 09 apr 2011, 23:35

JensaPson skrev:Har fått äran att provköra denna fina bana.
Det är en skön layout utan att trycka in så mycket det bara går på så liten yta som möjligt.
En eloge för det som annars är ett vanligt misstag man gärna gör.
:thumb:
Landskapet är vackert och genomtänkt.

Skulle vilja se Pollymannens bana live oxå.
Tror den är en höjdare den med.

Jag håller med dig fullständigt! Det är så läckert när landskapet står i fokus och banan inte tar upp hela ytan. Det blir mer verklighetstroget då. Vore en ära att få komma och provköra din bana Janne. Gärna med min Ninco Porsche eller Corvette och glida omkring med en sjal runt halsen och håret fladdrande av vinddraget! Du anar inte hur inspirirerande din bana är för alla oss som drömmer om en egen hemmabana! :)

Pollymannens bana är också hur läcker som helst och den ser ut att passa för de lite snabbare bilarna.

När jag väl flyttar till hus och börjar bygga en bana i mitt hobbyrum kommer jag verkligen försöka uppnå en gnutta av denna realism men jag vet att kunskaperna är begränsade så det får ta sin tid. Visionen är att göra en bana i stil med den amerikanska södern - likt en av scenerna med General
Lee i nyaste filmen av The Dukes of Hazard. Den som lever får se...
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: BALDERSRING - En makalös bana!

Inläggav Lasse1930 11 apr 2011, 23:34

Ooohh! Baldersring är verkligen en makalös bana!
Precis som Jensa, har jag haft det stora nöjet att glida fram i denna natursköna anläggning. Det gör sig bäst i en bil av samma stuk som som visas på Jannes bilder och som Aramis skriver här ovan:
Aramis skrev:[Gärna med min Ninco Porsche eller Corvette och glida omkring med en sjal runt halsen och håret fladdrande av vinddraget!

Visst! Det är verkligen kanon, man bara njuter, OM DET INTE REGNAR!!
Baldersring i Regn.jpg
Baldersring i Regn.jpg (114.5 KB) Visad 36463 gånger

Jag tror att det var den här dagen som stackars Mike DuFree satte Forden i sjön, -'F_n, jag såg inget, vatten överallt!!'

Men för det mesta är det soligt och fint!
MacDonaldCorvetteStockton62.jpg
MacDonaldCorvetteStockton62.jpg (102.21 KB) Visad 36438 gånger


Det är lite kusligt också, så man får skynda sig förbi några ställen. Jag har alltid brottom förbi dom där mjödstinna gentlemännen med stora skägg och hejarflaggor (men jag ser det som påkar) och passar man sig inte så skenar bilen av åt vänster rakt in i berget i den faktiskt lätt feldoserade vä - hö kurvan som följer alldeles efter där vikingarna står och vrålar. När skymningen faller är det lätt att distraheras av det likaledes kusliga flygande tefatet som tagit mark i den annars så parklika delen av Baldersring. Ljuset från tefatet ser ut som Xenon ljus, och det var ju inte uppfunnet då, inte här på Jorden i alla fall.......

Då känns det lite tryggare när man kört förbi de här otäcka sakerna och tagit sig under bron för då är det inte långt kvar till depån och korvkoisken och där är det alltid fart och fläkt. Förare, reportrar, kändisar, ja faktiskt vid ett tillfälle såg jag Nathanael Hörnblowér stå och småprata med några kändisar
Peter & David.jpg
Peter & David.jpg (54.29 KB) Visad 36491 gånger


Ja, det är alltid mycket som kan hända på Baldersring, faktiskt "En makalös Bana"

Gästförare
To finish first, you must first finish!
Användarvisningsbild
Lasse1930
Testförare
 
Inlägg: 2052
Blev medlem: 24 aug 2005, 21:36
Ort: Vallentuna
Klubb: Tjockhult Racing Society

Re: BALDERSRING - En makalös bana!

Inläggav Nico 12 apr 2011, 09:22

... och vi som har varit hos Janne vet hur mycket annat fint det finns runtomkring själva banan. Massa fräcka modeller som är kortfattat makalöst snygga!

En 16k matad klassiker är sannerligen det ultimata sättet att uppleva banan. :up:
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: BALDERSRING - En makalös bana!

Inläggav Nico 19 mar 2012, 09:46

Det händer saker på Baders Ring löpande...

Belysning i depåerna.
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Lite fräcka och för banan helt korrekta reklamskyltar har kommit upp.
Bild
Bild
Bild
Bild

Janne visar i a f en okunnig person som mig hur ett korrekt snidat träd ska se ut
Bild
Bild

Roliga detaljer ploppar upp en efter en... här en förare som tar sig ett bad efter ett hårt lopp.
Bild

Janne har parkerat hojen och är i raketkiosken och köper en raggarballe med svängdörr.
Bild

TV-teamet redo att rapportera från banan djupt inne i skogarna.
Bild

Ingen bana utan sjyssta rattar - det är f_n mer än en handfull!! *gilla-knappen*
Bild
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: BALDERSRING - En makalös bana!

Inläggav Jormungandr 19 mar 2012, 10:07

Grymt jobbat Janne! :thumb: tack för bilderna Nico
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: BALDERSRING - En makalös bana!

Inläggav Janne L 19 mar 2012, 12:16

Tack för hjälpen med bilderna Nico.
Depå utrymmena var både mörka och tomma så det blev lite belysning samt enklare inredning i form av skåp i papp och skyltar utskrivna från nätet och skuggade med färgsprutan, nästa vända får det bli lite detaljer på borden så det blir lite mer levande miljö. Några fler träd har växt upp sedan sist och sommargästerna kan tydligen inte läsa skylten nere vid sjön till surpiggen Östermans stora förtret. Bjäres stora Merry kampanj har tillslut nått fram i form av en liten reklamskylt, även Koppartrans är ju given runt banan. I framtiden funderar Söderman på att öppna bar i bottenvåningen på läktaren men det dröjer då Västerman på tillståndsenheten är orolig för att vikingarna då ska gå helt berserk på området, om Balder bar blir verklighet så återkommer jag med lite bilder.
Janne L.
Janne L
Slotracer
 
Inlägg: 1580
Blev medlem: 22 sep 2008, 11:21
Ort: Täby
Klubb: TRS

Re: BALDERSRING - En makalös bana!

Inläggav Lasp 19 mar 2012, 12:56

Utomordentligt vackert! :up: :up: :up:
Jag visade min fru lite av det som krävs runt en bana igår kväll,
efter att ha sett detta, inser jag att det blir en stund till för henne att beskåda vad som göras kan!
Grattis till ett exemplariskt banbygge.
Användarvisningsbild
Lasp
Slotracer
 
Inlägg: 1681
Blev medlem: 10 jun 2011, 19:59
Ort: Fredriksdal, Helsingborg

Re: BALDERSRING - En makalös bana!

Inläggav GranTurismo 19 mar 2012, 20:21

De där träden var mästerligt gjorda. Snyggt detaljarbete överlag!
Instagram: @granturismo_slotcars
Användarvisningsbild
GranTurismo
Slotracer
 
Inlägg: 1698
Blev medlem: 27 feb 2007, 15:10

Re: BALDERSRING - En makalös bana!

Inläggav Val Solo 21 aug 2012, 08:59

Fantastiskt arbete. Jag är helt mållös. Man blir dock lite knäckt iom att ens eget projekt troligtvis kommer att se ut som ett dagisarbete gjort med fel hand 8-o
"Som guys play hard to get, I play hard to want" -- Ford Farlaine, Rock'n'Roll detective
Användarvisningsbild
Val Solo
Mekaniker
 
Inlägg: 268
Blev medlem: 31 jul 2012, 10:01
Ort: Limhamn

Re: BALDERSRING - En makalös bana!

Inläggav Janne L 21 aug 2012, 15:07

Tackar. Det finns ju aldrig en lösning på att bygga lanskap, men jag svarar gärna på frågor antingen här i tråden eller över PM om hur mina bygglösninger ser ut.
Janne L
Janne L
Slotracer
 
Inlägg: 1580
Blev medlem: 22 sep 2008, 11:21
Ort: Täby
Klubb: TRS

Re: BALDERSRING - En makalös bana!

Inläggav Val Solo 21 aug 2012, 15:41

Janne L skrev:Tackar. Det finns ju aldrig en lösning på att bygga lanskap, men jag svarar gärna på frågor antingen här i tråden eller över PM om hur mina bygglösninger ser ut.
Janne L


Jag lovar att jag kommer att återkomma :) Just nu mitt i byggandet av min takhängda plattform i cellplast & aluminium mitt i vardagsrummet. Det är så trångt där nu att jag måste gå ut ur rummet bara för att byta åsikt :)
"Som guys play hard to get, I play hard to want" -- Ford Farlaine, Rock'n'Roll detective
Användarvisningsbild
Val Solo
Mekaniker
 
Inlägg: 268
Blev medlem: 31 jul 2012, 10:01
Ort: Limhamn

FöregåendeNästa

Återgå till Mitt projekt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster

cron