Banbygge - Kullenring

Välkommen till "Mitt projekt"!
Här kan du beskåda medlemmarnas olika byggprojekt eller presentera ditt eget.
Kategoriregler
Endast trådar om olika byggprojekt och endast en tråd per projekt. Rubrik enligt följande: Typ av bygge - Vad som görs - Projektnamn.
Ex. Bil - Lackering - Projekt BMW 3000.

Re: Banbygge - Kullenring

Inläggav Marsupilami 12 jan 2013, 01:25

Håller med Aramis, uppskattar alla välbyggda bilbanor, men många har en tendens att bli just för plottriga då ägarna har en tendens att hela tiden hitta nya prylar som passar som utsmycknnig på banan..

Gillar verkligen detaljerna runt pitlane.
Användarvisningsbild
Marsupilami
Kartläsare
 
Inlägg: 503
Blev medlem: 05 mar 2007, 16:21
Ort: Malmö

Re: Banbygge - Kullenring

Inläggav Kullen 04 feb 2013, 23:03

Blev gnäll på gubbarna att dem inte hade tak över huvudet. Så det var bara att ta fram fogsvans och snickra lite. Att jag sedan fick en anledning att papperspyssla lite med material från carrera4fun.de hör inte hit 8-)

Bild
Kullen
Kurvvakt
 
Inlägg: 49
Blev medlem: 22 aug 2011, 12:45

Re: Banbygge - Kullenring

Inläggav Lasp 04 feb 2013, 23:07

Snyggt!

Sjukvårdgrejor är aldrig fel, mest när de inte behövs.

Yxan var redig!

Vad använder då för tjocklek på papperet, tycker bänkar och skåp är pilligt!
Användarvisningsbild
Lasp
Slotracer
 
Inlägg: 1681
Blev medlem: 10 jun 2011, 19:59
Ort: Fredriksdal, Helsingborg

Re: Banbygge - Kullenring

Inläggav Kullen 04 feb 2013, 23:39

Lasp skrev:Snyggt!

Sjukvårdgrejor är aldrig fel, mest när de inte behövs.

Yxan var redig!

Vad använder då för tjocklek på papperet, tycker bänkar och skåp är pilligt!


Klistrade upp utskriften på lite tjockare papper typ omslag på kollegieblock. Pilligt är bara förnamnet men då varar det längre ;-)
Kullen
Kurvvakt
 
Inlägg: 49
Blev medlem: 22 aug 2011, 12:45

Re: Banbygge - Kullenring

Inläggav Kullen 04 feb 2013, 23:48

Revell Beemern har mest stått i garaget och gett mig huvudvärk. Just den gamla 320i är en av mina favoriter även om jag önskat att den var svart och hade MER livery. Men mitt största problem är inte målningen utan att den var helt omöjlig att köra innan den blev rejält opererad. Det lättaste hade väl varit att sätta i ett annat chassi men det är ju att gå miste om det roliga :D Sagt och gjort så fick alla bussningarna en duvning med CA lim för att ta bort allt glapp. Däcken fick sig en rejäl slipning. Motorfästet sågades ut med dremel och motsvarande hål sågades ut bak. Sedan var det bara att trycka i motorfästet och på med lite epoxy. Sedan får man ha förhandlat färdigt med sig själv att köra är roligare än att titta för inredningen åker på en rejäl våldning för att göra plats för motor. Slipade ner fästena i karossen så att den blev lite lägre. Innan såg den ut som om det var vatten i källaren och uppdragna byxor :D Efter operation så fick den lite bly. Den blev inte bara bättre rent körmässigt den blev betydligt tystare också. Nu är den min absoluta favorit, inte snabbast men med en hel del karaktär :beer:
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Obegripligt att det kan vara så kul att pilla isär saker :) Revell Corvetten åkte på samma medicin och operation men den patienten har fortfarande mer karaktär än jag klarar av utan att ta något starkt :drunk:
Kullen
Kurvvakt
 
Inlägg: 49
Blev medlem: 22 aug 2011, 12:45

Re: Banbygge - Kullenring

Inläggav Doc-Z 05 feb 2013, 16:08

Snyggt jobbat :beer:
NSR Porsche 917k Det är kärlek det.
Användarvisningsbild
Doc-Z
Mekaniker
 
Inlägg: 398
Blev medlem: 03 maj 2007, 04:01
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Banbygge - Kullenring

Inläggav GranTurismo 05 feb 2013, 23:20

Tack för att du visade din ombyggnad av ett frontmotorchassi. Avskyr verkligen frontmotorbilar, speciellt FLY:s uslingar. Detta gav mig dock inspiration att kanske prova att bygga om några av dem.
Instagram: @granturismo_slotcars
Användarvisningsbild
GranTurismo
Slotracer
 
Inlägg: 1698
Blev medlem: 27 feb 2007, 15:10

Re: Banbygge - Kullenring

Inläggav Workingclasshero 05 mar 2017, 10:10

Den här hade jag missat.
Mycket snyggt bygge med massa små finesser.

Pennvässare till konerna är genialiskt!!! 5 poäng där!

Att det sen behövs kryddor för att lukta gott ledde mig genast in på att inte slänga gamla kryddor, de är ju perfekta att blanda med lim för att få olika strukturer.

Snyggt jobbat!
Workingclasshero
Depåman
 
Inlägg: 200
Blev medlem: 17 nov 2013, 23:08

Föregående

Återgå till Mitt projekt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster

cron