Hammers Parkway projektet

Välkommen till "Mitt projekt"!
Här kan du beskåda medlemmarnas olika byggprojekt eller presentera ditt eget.
Kategoriregler
Endast trådar om olika byggprojekt och endast en tråd per projekt. Rubrik enligt följande: Typ av bygge - Vad som görs - Projektnamn.
Ex. Bil - Lackering - Projekt BMW 3000.

Re: Hammers Parkway projektet

Inläggav Val Solo 28 aug 2012, 14:04

Lasp skrev:Funderar på om ljus strukturtapet, fästat med vävlim vore något för undersidan och kanterna? :cuckoo:


hmm...skulle kunna gå.. men ska man "kapsla in" aluminiebalkarna i tapet oxå? Eller hur tänker du?
"Som guys play hard to get, I play hard to want" -- Ford Farlaine, Rock'n'Roll detective
Användarvisningsbild
Val Solo
Mekaniker
 
Inlägg: 268
Blev medlem: 31 jul 2012, 10:01
Ort: Limhamn

Re: Hammers Parkway projektet

Inläggav Lasp 28 aug 2012, 15:10

Ja, finns ju ingen anledning att visa dessa, det skall vara så neutralt som möjligt när det är upphissat!
Användarvisningsbild
Lasp
Slotracer
 
Inlägg: 1681
Blev medlem: 10 jun 2011, 19:59
Ort: Fredriksdal, Helsingborg

Re: Hammers Parkway projektet

Inläggav Val Solo 28 aug 2012, 15:34

Lasp skrev:Ja, finns ju ingen anledning att visa dessa, det skall vara så neutralt som möjligt när det är upphissat!

O ja, håller helt med. Funderar oxå på ngt säkerhetssystem om ifall att ngn takkrok skulle släppa... Tanken är att jag ska kunna sitta o spela piano UNDER den upphängda plattformen :)
"Som guys play hard to get, I play hard to want" -- Ford Farlaine, Rock'n'Roll detective
Användarvisningsbild
Val Solo
Mekaniker
 
Inlägg: 268
Blev medlem: 31 jul 2012, 10:01
Ort: Limhamn

Re: Hammers Parkway projektet

Inläggav mINdAt3z 28 aug 2012, 16:56

Det där är ju faktiskt lite otäckt. Det vill ju till att det sitter ordentligt. Din bana kan ju inte vara allt för tung, och är det betong tak och du borrat och fäst ordentligt så kan det ju inte finnas en chans att det släpper. Och skulle det göra det så måste ju varje vajer utan problem kunna bära 30-40kg om man bara snabbkikar på dina bilder? Kikade du på specen på vajern? De minsta stålvajrarna till t.ex. båtar brukar ju lätt bära 40 kg.

Tapet lät ju smart.
Mikael
Exit reality, enter the imaginary.
Användarvisningsbild
mINdAt3z
Kartläsare
 
Inlägg: 585
Blev medlem: 12 nov 2011, 12:01
Ort: Tibro

Re: Hammers Parkway projektet

Inläggav Val Solo 28 aug 2012, 17:19

mINdAt3z skrev:Det där är ju faktiskt lite otäckt. Det vill ju till att det sitter ordentligt. Din bana kan ju inte vara allt för tung, och är det betong tak och du borrat och fäst ordentligt så kan det ju inte finnas en chans att det släpper. Och skulle det göra det så måste ju varje vajer utan problem kunna bära 30-40kg om man bara snabbkikar på dina bilder? Kikade du på specen på vajern? De minsta stålvajrarna till t.ex. båtar brukar ju lätt bära 40 kg.

Tapet lät ju smart.


Tänkte testa genom att låta den vara upphängd typ 10 cm ovanför stöden/bockarna. På det sättet borde man ju märka om det håller. Takkrokarna sitter stenhårt.. O allt e inte så tungt, skulle gissa på sammanlagd vikt av ca... hmm... 50kg... Iom att det är 4 punkter som håller upp det, BORDE jag vara safe...
"Som guys play hard to get, I play hard to want" -- Ford Farlaine, Rock'n'Roll detective
Användarvisningsbild
Val Solo
Mekaniker
 
Inlägg: 268
Blev medlem: 31 jul 2012, 10:01
Ort: Limhamn

Re: Hammers Parkway projektet

Inläggav Val Solo 29 aug 2012, 12:56

SSDC inkopplat. Fungerar bra - förutom att jag saknar sensorerna för in/utfart pga att jag "bara" har SSD's Pit Lane Game. Får köra med "tvång att bara tanka i piten".

För att förenkla det hela köpte lite gräs:
Bild

Tanken är att ha sand/grus i halvan närmast pitlane & gräsaktigt/sten i bortre halvan där även nivåskillnaderna finnes.

Bild
"Som guys play hard to get, I play hard to want" -- Ford Farlaine, Rock'n'Roll detective
Användarvisningsbild
Val Solo
Mekaniker
 
Inlägg: 268
Blev medlem: 31 jul 2012, 10:01
Ort: Limhamn

Re: Hammers Parkway projektet

Inläggav Val Solo 17 sep 2012, 09:13

Som vanligt i mitt liv går jag alltid in med 300% när jag finner ngt "nytt" intresseområde, bortprioriterar ALLT annat & fokuserar Aspergeraktigt enbart (nästan - har 2 barn också) på det "pågående projektet". Efter ett tag hinner verkligheten ifatt & så brukar projektet parkeras.. IOM att mitt jobb innebär rätt mycket resor, att jag tränar 02-flickor i handboll samt att jag dessutom spelar i ett band som med jämna mellanrum har konserter utomlands, så kan denna "parkering" ibland bli långvarig.

I Hammersparkwayprojektet blev det [parkeringen] dock svårare IOM att det tar upp en ansenlig del av vardagsrummet, så jag blir konstant påmind om det. IOM att alla verktyg, scalextricemballage, dioramatillbehör & mtrl också ligger i högar blir mängden "extraprylar" i vardagsrum/matrum ENORM. Garaget (som jag nu kallar vardagsrum/matrummet har nu tom blivit unconfortable för mina varannanveckasflickor som e 7 & 10... Så jag MÅSTE komma igång igen.

Så, hur långt har jag kommit?
- allt mtrl är inköpt i ligger i högar
- "bergets" fundament är klart. Där banan överlappar blir det en under- resp övervåning. Dvs limmat ihop några cellplastskivor, brännsågat till det, gjort "tunnelhålet".
- eBayfrenzyn inbringade 26 bilar (dvs 20 inköpta efter de 6 som följde med i startkitet) samt diverse tillbehör (klistermärken, gubbar mm). Visar upp inköpen senare. Nu har jag lovat mig själv att inte köpa mer bilbaneprylar förrän banan är i sånt skick att den e körbar, upphissad & all extramtrl ska vara borta ur vardagsrum & matrum. Plattformens "dioramasida", dvs den övre som banan e på, ska vara målad, konturerad & grovt färdig iaf.

Bilder kommer senare. iPaden i kombination med bilbaneforumet fixar inte uppladdning av bilder - utan att jag meckar till en ftpklient/lägger upp bilderna på en server. Synd att inte forumet e kompatibelt med någon forumapp... Det hade gjort uppladdning av bilder nimmare :cuckoo:

Btw, flickvännen & jag pratar om att flytta ihop.. Gode Murphy gör alltid så. Precis när man borrat sönder halva taket o väggar så kanske man blir tvungen att ta ner allt o laga för att kunna sälja... Men o andra sidan har jag lyckats få full förståelse över att jag - i ett ev gemensamt hus - MÅSTE ha mycket plats för mina hobbisar (musikstudio, Bilbana, workshop/pysselrum etc etc)... Så det KAN ju bli riktigt bra i förlängningen :up:
"Som guys play hard to get, I play hard to want" -- Ford Farlaine, Rock'n'Roll detective
Användarvisningsbild
Val Solo
Mekaniker
 
Inlägg: 268
Blev medlem: 31 jul 2012, 10:01
Ort: Limhamn

Re: Hammers Parkway projektet

Inläggav mINdAt3z 17 sep 2012, 20:33

Låter ju som att allting klickar ihop. Sambo, hus och bilbana, kan ju inte bli bättre. :D
Mikael
Exit reality, enter the imaginary.
Användarvisningsbild
mINdAt3z
Kartläsare
 
Inlägg: 585
Blev medlem: 12 nov 2011, 12:01
Ort: Tibro

Re: Hammers Parkway projektet

Inläggav emm 20 sep 2012, 00:00

Val Solo skrev:Nu har jag lovat mig själv att inte köpa mer bilbaneprylar förrän banan är i sånt skick att den e körbar, upphissad & all extramtrl ska vara borta ur vardagsrum & matrum.


Lycka till med det... :beer:
emm
Braidsbytare
 
Inlägg: 52
Blev medlem: 05 okt 2004, 00:40
Ort: Anderslöv

Re: Hammers Parkway projektet

Inläggav Val Solo 20 sep 2012, 12:21

emm skrev:
Val Solo skrev:Nu har jag lovat mig själv att inte köpa mer bilbaneprylar förrän banan är i sånt skick att den e körbar, upphissad & all extramtrl ska vara borta ur vardagsrum & matrum.


Lycka till med det... :beer:


hahaha, jag MÅSTE hålla ner kostnaderna ett tag :) Får snart firewalla bort accessen till ebay/tradera/blocket för mig själv.. :beer:
"Som guys play hard to get, I play hard to want" -- Ford Farlaine, Rock'n'Roll detective
Användarvisningsbild
Val Solo
Mekaniker
 
Inlägg: 268
Blev medlem: 31 jul 2012, 10:01
Ort: Limhamn

Re: Hammers Parkway projektet

Inläggav Marsupilami 27 okt 2012, 23:03

Kan ju vara kul att köra någon form av miniserie när våra banor är klara. Då har vi tre SSD-banor i Malmöområdet.
Användarvisningsbild
Marsupilami
Kartläsare
 
Inlägg: 503
Blev medlem: 05 mar 2007, 16:21
Ort: Malmö

Föregående

Återgå till Mitt projekt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 127 gäster

cron