Hammers Parkway projektet

Välkommen till "Mitt projekt"!
Här kan du beskåda medlemmarnas olika byggprojekt eller presentera ditt eget.
Kategoriregler
Endast trådar om olika byggprojekt och endast en tråd per projekt. Rubrik enligt följande: Typ av bygge - Vad som görs - Projektnamn.
Ex. Bil - Lackering - Projekt BMW 3000.

Re: Hammers Parkway projektet

Inläggav Val Solo 25 aug 2012, 00:02

-Borrning - check
-Alla skruvar/öglor monterade - check
-Allt mtrl för upphägningen inhandlat - check

fan vad pilligt & svårt det r att böja in 3mm vajer i vajerfästen, speciellt när man står på en pall & vajrarna måste fästas på exakt rätt ställe för att allt ska vara horisontellt :-x

Ändrade designen till att ha 2 kedjor (vars 2 vajrar på långsidorna) enas på sidoväggen till en kedja. Mycket enklare o snyggare med 2 kromade kedjor på väggen. Ser ut som ett S & M leksaker på väggen :w00t:
"Som guys play hard to get, I play hard to want" -- Ford Farlaine, Rock'n'Roll detective
Användarvisningsbild
Val Solo
Mekaniker
 
Inlägg: 268
Blev medlem: 31 jul 2012, 10:01
Ort: Limhamn

Re: Hammers Parkway projektet

Inläggav Val Solo 26 aug 2012, 15:53

Såja.. äntligen. Efter X antal besök på Bauhaus för att köpa div småbeslag mm så...

Plattformen klar (inte estetiskt dock), upphängd & jag e hyfsat nöjd!
Bild

Inte optimalt med 2 kedjor, men det hade blivit för mycket tyngd/belastning med en enda. I framtiden kan jag (när jag lärt mig mer om block/talja upphängning) ändra det. Nu MÅSTE jag helt enkelt bygga upp banan igen o testa den "i luften" :-D=
"Som guys play hard to get, I play hard to want" -- Ford Farlaine, Rock'n'Roll detective
Användarvisningsbild
Val Solo
Mekaniker
 
Inlägg: 268
Blev medlem: 31 jul 2012, 10:01
Ort: Limhamn

Re: Hammers Parkway projektet

Inläggav HurvaKurva 26 aug 2012, 15:59

:beer: :beer: :beer: :beer: :beer:
HurvaKurva
Depåman
 
Inlägg: 108
Blev medlem: 01 aug 2008, 11:08
Ort: Södra sandby
Klubb: Himmabana

Re: Hammers Parkway projektet

Inläggav Val Solo 26 aug 2012, 16:00

Som belöning till mig själv Tradera'de jag in 2 F1 bilar. En Honda & en McLaren SAMT Ebay'ade in en F1 Ferrari :thumb:
"Som guys play hard to get, I play hard to want" -- Ford Farlaine, Rock'n'Roll detective
Användarvisningsbild
Val Solo
Mekaniker
 
Inlägg: 268
Blev medlem: 31 jul 2012, 10:01
Ort: Limhamn

Re: Hammers Parkway projektet

Inläggav Lasp 26 aug 2012, 16:10

Har du inga block eller trisslotter alls?
Förstod inte detta när du pratade om kedjor istället för vajer!
Jag ändrade till två lyftställen istället för fyra, eftersom det blev för tungt.

Men du är ju ung och stark! :cuckoo:
Användarvisningsbild
Lasp
Slotracer
 
Inlägg: 1681
Blev medlem: 10 jun 2011, 19:59
Ort: Fredriksdal, Helsingborg

Re: Hammers Parkway projektet

Inläggav Val Solo 26 aug 2012, 16:18

Lasp skrev:Har du inga block eller trisslotter alls?
Förstod inte detta när du pratade om kedjor istället för vajer!
Jag ändrade till två lyftställen istället för fyra, eftersom det blev för tungt.

Men du är ju ung och stark! :cuckoo:


Block finns på alla takpunkter. 2 dragkedjor på sidoväggen.
"Som guys play hard to get, I play hard to want" -- Ford Farlaine, Rock'n'Roll detective
Användarvisningsbild
Val Solo
Mekaniker
 
Inlägg: 268
Blev medlem: 31 jul 2012, 10:01
Ort: Limhamn

Re: Hammers Parkway projektet

Inläggav mINdAt3z 27 aug 2012, 06:49

Lite inspiration kanske.

http://boardgamegeek.com/geeklist/48996/is-that-a-gaming-table-suspended-from-the-ceiling

Tycker det ser kanon ut Valle. Ska bli kul att se banan på plats.
Mikael
Exit reality, enter the imaginary.
Användarvisningsbild
mINdAt3z
Kartläsare
 
Inlägg: 585
Blev medlem: 12 nov 2011, 12:01
Ort: Tibro

Re: Hammers Parkway projektet

Inläggav Val Solo 27 aug 2012, 08:17

Tack! De schematiska bilderna över 1:2 tyngdration var Precis vad jag behövde! Kommer nog ändra upphängningen till ngt sådant. Men har en barnfri vecka nu, så fokus blir på banan :)
"Som guys play hard to get, I play hard to want" -- Ford Farlaine, Rock'n'Roll detective
Användarvisningsbild
Val Solo
Mekaniker
 
Inlägg: 268
Blev medlem: 31 jul 2012, 10:01
Ort: Limhamn

Re: Hammers Parkway projektet

Inläggav Val Solo 27 aug 2012, 17:03

Ok. Han inte uppdatera gårdagens bravader - körningen prioriterades :)

Här sitter 10 åringen o kör - LÅNGSAMT - medveten om att ursladd kan förstöra hennes fina röda Porsche!

Bild

Idag (på lunchen) har jag inhandlar provisoriska Scalextric räcken som får duga tills jag kommit längre fram i byggandet. Inhandlade också akvariesand, akvariesmåsten (svarta & röda), hamstersågspån, gipsbindor samt ngn form av isoleringsremsor som nog skulle kunna fungera som barriärer... Otroligt vad man hittar prylar på sådana 20kr's-affärer OM man tänker i 1:32!!!
"Som guys play hard to get, I play hard to want" -- Ford Farlaine, Rock'n'Roll detective
Användarvisningsbild
Val Solo
Mekaniker
 
Inlägg: 268
Blev medlem: 31 jul 2012, 10:01
Ort: Limhamn

Re: Hammers Parkway projektet

Inläggav Val Solo 27 aug 2012, 17:06

Under tiden pappa sitter i kontoret jobbas det på för FULLT på Hammers Parkway!!!
Bild
"Som guys play hard to get, I play hard to want" -- Ford Farlaine, Rock'n'Roll detective
Användarvisningsbild
Val Solo
Mekaniker
 
Inlägg: 268
Blev medlem: 31 jul 2012, 10:01
Ort: Limhamn

Re: Hammers Parkway projektet

Inläggav mINdAt3z 27 aug 2012, 19:21

Tycker att det ser kanon ut. :) Sitter och kikar i taket själv nu, inspirerad. Kanske skall strunta i bord för testbanan och köra på upphängd jag med. Hmmm..
Mikael
Exit reality, enter the imaginary.
Användarvisningsbild
mINdAt3z
Kartläsare
 
Inlägg: 585
Blev medlem: 12 nov 2011, 12:01
Ort: Tibro

Re: Hammers Parkway projektet

Inläggav Val Solo 28 aug 2012, 00:35

mINdAt3z skrev:Tycker att det ser kanon ut. :) Sitter och kikar i taket själv nu, inspirerad. Kanske skall strunta i bord för testbanan och köra på upphängd jag med. Hmmm..


Tack, men har du plats ngn annastans så sätt den INTE i vardagsrummet... Vettefan när jag kommer att ha kraft att göra vid undersidan på plattformen... Inte så snyggt nu med halvmålad cellplast blandat med aluminium bitar....
Men den e både lätt o stabil iaf.. Så min ide fungerade & det är kul :thumb:
"Som guys play hard to get, I play hard to want" -- Ford Farlaine, Rock'n'Roll detective
Användarvisningsbild
Val Solo
Mekaniker
 
Inlägg: 268
Blev medlem: 31 jul 2012, 10:01
Ort: Limhamn

Re: Hammers Parkway projektet

Inläggav mINdAt3z 28 aug 2012, 08:23

Nej det blir garaget all the way. :) Vill ha plats för ett bord där jag kan testa/experimentera och ha en semi-permanent uppsättning. Har insett att jag får kliva över möbler om jag skall få in allt jag vill ha, så upphängt all the way blir det nu.
Mikael
Exit reality, enter the imaginary.
Användarvisningsbild
mINdAt3z
Kartläsare
 
Inlägg: 585
Blev medlem: 12 nov 2011, 12:01
Ort: Tibro

Re: Hammers Parkway projektet

Inläggav Val Solo 28 aug 2012, 08:41

I så fall e de ju då bare å hugga i :)


Tog bort 4 halvrakor (på "långsidans" olika raksträckorför att få plats med staket/sladdyta. Som det var innan gick ju banan hela vägen ut till kanten på plattformen.. Införskaffade temporära scalex räcken & körde lite med dotterns Gudfar (Farbror Alex). BRA kompis som tom köper en egen bil för att rejsa på Hammers Parkway Samme kompis tog med sig gammal laptop där jag kan installera SSDC/LCP på - i mitt hem finnes många datorer, dock bara MAc'ar upptäckte jag...
"Som guys play hard to get, I play hard to want" -- Ford Farlaine, Rock'n'Roll detective
Användarvisningsbild
Val Solo
Mekaniker
 
Inlägg: 268
Blev medlem: 31 jul 2012, 10:01
Ort: Limhamn

Re: Hammers Parkway projektet

Inläggav Lasp 28 aug 2012, 10:37

Funderar på om ljus strukturtapet, fästat med vävlim vore något för undersidan och kanterna? :cuckoo:
Användarvisningsbild
Lasp
Slotracer
 
Inlägg: 1681
Blev medlem: 10 jun 2011, 19:59
Ort: Fredriksdal, Helsingborg

FöregåendeNästa

Återgå till Mitt projekt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 58 gäster

cron