Bil - MrSlotcar Mazda 787B

Välkommen till "Mitt projekt"!
Här kan du beskåda medlemmarnas olika byggprojekt eller presentera ditt eget.
Kategoriregler
Endast trådar om olika byggprojekt och endast en tråd per projekt. Rubrik enligt följande: Typ av bygge - Vad som görs - Projektnamn.
Ex. Bil - Lackering - Projekt BMW 3000.

Bil - MrSlotcar Mazda 787B

Inläggav Aramis 15 aug 2012, 22:48

Här är så äntligen min MrSlotcar Mazda färdig efter över ett år har gått sen jag fick den! Maskeringsjobbet har varit relativt jobbigt men det är roligt när det väl ger resultat. Roligt att höja ribban för svårighetsgraden när man blir mer erfaren lackerare... :)

Bild
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Bil - MrSlotcar Mazda 787B

Inläggav snugged 16 aug 2012, 00:50

yay! den ser fulländad ut! :thumb: :thumb: :thumb:
...och commodoresponsen värmer mitt nerdhjärta.
Användarvisningsbild
snugged
Testförare
 
Inlägg: 2660
Blev medlem: 09 jul 2007, 00:14
Ort: Málaga

Re: Bil - MrSlotcar Mazda 787B

Inläggav Aramis 16 aug 2012, 01:21

snugged skrev:yay! den ser fulländad ut! :thumb: :thumb: :thumb:
...och commodoresponsen värmer mitt nerdhjärta.

Tackar!
Jag hade själv en Amiga 500 år 1991 (då Mazdan vann LeMans) så det var kul att du noterade den loggan. Hade aldrig nån 64 eller 128 men spelade flitigt hos vänner. Var lite kul på den tiden då Commodore slogs mot Atari och Nintendo mot Sega. :cuckoo:
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Bil - MrSlotcar Mazda 787B

Inläggav mINdAt3z 16 aug 2012, 05:47

Så snyggt att man inte inser att det är en bilbanebil. Jag fick faktiskt tänka till flera gånger innan jag insåg att det faktiskt är 1:32 skala. Kanonsnygg!
Mikael
Exit reality, enter the imaginary.
Användarvisningsbild
mINdAt3z
Kartläsare
 
Inlägg: 585
Blev medlem: 12 nov 2011, 12:01
Ort: Tibro

Re: Bil - MrSlotcar Mazda 787B

Inläggav mINdAt3z 16 aug 2012, 06:02

Aramis skrev:
snugged skrev:yay! den ser fulländad ut! :thumb: :thumb: :thumb:
...och commodoresponsen värmer mitt nerdhjärta.

Tackar!
Jag hade själv en Amiga 500 år 1991 (då Mazdan vann LeMans) så det var kul att du noterade den loggan. Hade aldrig nån 64 eller 128 men spelade flitigt hos vänner. Var lite kul på den tiden då Commodore slogs mot Atari och Nintendo mot Sega. :cuckoo:


Lite retro nostalgi hittar man här nu.
http://www.commodoreusa.net//CUSA_Home.aspx

Tyvärr så är det ju PC hårdvara med Linux OS och inbyggda emulatorer. Men jag har ju märkt att jag själv hellre startar upp en emulator numera, än att gå ut i förrådet och packa upp min samling med datorer.
Mikael
Exit reality, enter the imaginary.
Användarvisningsbild
mINdAt3z
Kartläsare
 
Inlägg: 585
Blev medlem: 12 nov 2011, 12:01
Ort: Tibro

Re: Bil - MrSlotcar Mazda 787B

Inläggav mINdAt3z 17 aug 2012, 06:09

Du har inte lite tid och lust att för oss nybörjare på målning att berätta lite hur denna skapelse kom till Aramis? Ser ut att vara rejält med jobb nedlagt på maskering och planering.

Jag håller precis på att lite smånyfiket gå från att "fulmåla" någon Scaley bil helgrön / helröd med en sprayburk för kompisarnas race till att faktiskt lägga lite intresse, kärlek och planering bakom lackeringen. Har gjort 1000 misstag än så länge, allt från att tänka fel till att använda fel maskeringstejp, till att välja fel primer, till att repa sönder hela rackarns grundlackeringen när jag försökte säkra upp maskeringen, till att slinta på slutklämmen och få rinningar när jag lägger på finishen. :D Tror min stackars testbil är nere på tredje totala nedslipningen nu. :D

Kul har jag hela vägen, och lär mig gör jag också, och förhoppningsvis tar jag modet till mig snart och ger mig på mina två små Slot.IT Lola White-kits som ligger och väntar på målning.

Men jag skulle älska att läsa en post och följa en lackering som detta i allt från planering till utförande och se processen.
Mikael
Exit reality, enter the imaginary.
Användarvisningsbild
mINdAt3z
Kartläsare
 
Inlägg: 585
Blev medlem: 12 nov 2011, 12:01
Ort: Tibro

Re: Bil - MrSlotcar Mazda 787B

Inläggav Aramis 17 aug 2012, 08:05

Jag har tänkt vid så många tillfällen att göra dokumentation över lackprojekt men i all iver så glömmer man bort sig mellan maskeringarna! Finns dock många gamla projekt att följa här på forumet om du söker lite. Men jag lovar att jag ska göra en steg för steg-dokumentering till mitt nästa projekt. Har många vita karosser i mitt bilbaneskåp som skriker efter färg så... Stay put!! 8-)
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Bil - MrSlotcar Mazda 787B

Inläggav Nico 17 aug 2012, 13:53

Very nice indeed!
Trevlig kombination av färger och snyggt avbräck med silver/alu på sidorna. En fet JVC på nosen som känns fel i ett estetiskt hjärt - men blir rätt eftersom det fortfarande var lite gamla grupp C fasoner på den tiden också.

Gilla-knappen på;

- Egen racinglogga
- SIlverfärgad kantlinje på bakvingens sidor, effort!!

Det är kul som fan att maska och labba lite med bilens linjer. Jag har alltid tyckt att markering runt kabinen får bilar att se höga ut. Så blir det inte här, måste ju vara för att linjen går i samma färg som sidorna på bilen eller något.

Hade också Amiga 500 & 600, bra skit!
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Bil - MrSlotcar Mazda 787B

Inläggav mINdAt3z 18 aug 2012, 11:26

Aramis skrev:Jag har tänkt vid så många tillfällen att göra dokumentation över lackprojekt men i all iver så glömmer man bort sig mellan maskeringarna! Finns dock många gamla projekt att följa här på forumet om du söker lite. Men jag lovar att jag ska göra en steg för steg-dokumentering till mitt nästa projekt. Har många vita karosser i mitt bilbaneskåp som skriker efter färg så... Stay put!! 8-)


Ser jag fram emot. :)
Mikael
Exit reality, enter the imaginary.
Användarvisningsbild
mINdAt3z
Kartläsare
 
Inlägg: 585
Blev medlem: 12 nov 2011, 12:01
Ort: Tibro


Återgå till Mitt projekt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 91 gäster