Bil - NSR Porsche 997 RSR Monster #4

Välkommen till "Mitt projekt"!
Här kan du beskåda medlemmarnas olika byggprojekt eller presentera ditt eget.
Kategoriregler
Endast trådar om olika byggprojekt och endast en tråd per projekt. Rubrik enligt följande: Typ av bygge - Vad som görs - Projektnamn.
Ex. Bil - Lackering - Projekt BMW 3000.

Bil - NSR Porsche 997 RSR Monster #4

Inläggav Aramis 17 sep 2012, 17:32

En av mina snyggaste bilar har varit min NSR Cobra Porsche 997 som Doc-Z lackade till Jensas Fleischmann-tävling. Tyvärr har något ytters märkligt hänt med karossen - den har krympt! Förmodligen beror det på att den legat i Yes Powerspray i två veckors tid, detta för att få originalfärgen att lossna. Hur som helst så har den krympt med ca 2 mm och passar inte längre på chassit... :(

Eftersom vi ska köra med dessa Porschar i en intern cup så inhandlade jag en lös vit kaross och började leta på Google efter inspiration till en Monster Porsche. Jag fann denna som jag föll pladask för:
Bild

Jag brukar inte vilja kopiera en livery rakt av, och det har jag inte heller gjort till 100%, men hittar man nåt man fastnar för så varför inte?

Det är Doc-Z som har lackat vitt, grönt och svart och lagt stripes då jag inte ville hålla på med starka lacker här hemma när vi har en nyfödd bebis. Tack Doktorn!! :thumb:

Dekalerna är egengjorda Crafty och färgerna är Auto-K förutom den gröna som är Biltema. Fälgarna fick jag inte måla för min läromästare så jag lät dom vara original aluminium... Förutom fälgarna så är bilen helt original förutom motorn som är bytt till en NSR Babyking 17k. Den gör verkligen underverk för köregenskaperna och denna bil är bland mina tre roligaste bilar att köra!! Den svagare motorn gör att bilen kommer mer till sin rätt då chassit inte riktigt är kapabelt att klara av originalmotorn. Jag rekommenderar varmt er andra som också har en NSR Porsche 997 att byta motor. Det blir bara helt underbart!! :thumb:

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Bil - NSR Porsche 997 RSR Monster #4

Inläggav Doc-Z 17 sep 2012, 18:06

När du visade bilden på den här liveryn.
Så sa jag. Japp den ska du ha. Inget att fundera på.

Dels var det på grund av den lilla nya krabaten, där hemma. Men även lite på grund av det stora problemet vi har haft senaste tiden vid lackeringar. Som jag fick ta över lackningen.
Det var lite spänt på hur det skulle gå. Vädret var rätt okej ute. Ingen speciell hög luftfuktighet.
Började med att lacka vingen, inredningen + lite annat smått den första dagen. Jaha fortfarande samma problem.
Det blev mer eller mindre helt mattsvart. :-x Ioförsig ingen större fara skedd än. Inredningen kan ju vara mattsvart.
O sen ska ju vingen klarlackas.
Okej okej. Dag 2. I stort sett samma väder ute. Dags för svart på karossen. Kan ni tänka er? DEN BLEV BLANK direkt??????????????????? Står som ett stort frågetecken på balkongen. Jaha och vad är det för skillnad idag då?????????
Ringer till Aramis och berättar det inträffade. Karossen blev blank. Tyst i luren. Sen kommer det. "Doc-z jag har inte den blekaste aning, märkligt"

Diggar Monster Porschen. Den blev grym o himla cool. baken ser så fet ut. Lagom proportion på det vita o svarta.
Dekalerna höjer bilen ett par nivåer. I like it
Aramis visst blev det snyggt med blanka Sloting+ BBS fälgarna???
NSR Porsche 917k Det är kärlek det.
Användarvisningsbild
Doc-Z
Mekaniker
 
Inlägg: 398
Blev medlem: 03 maj 2007, 04:01
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Bil - NSR Porsche 997 RSR Monster #4

Inläggav Nico 17 sep 2012, 20:44

Supersnygg Porsche Anders. Bra att du tog tag i det där med att göra en dc-shoes dekal till dörrsidorna. Jag har vid mina 3 monsterliverys undrat "går det att göra bra?" Svaret är onekligen JAPP!!
Hur gjorde du? Lyfte du dekalen från någon online-livery från racingspel eller satte du dig och klistrade in "dcshoes" femtielva gånger?

Du kommer att le stort när du rejsar i lmp/porsche serierna. Du har två kanonfina ekipage att tävla med.
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Bil - NSR Porsche 997 RSR Monster #4

Inläggav GranTurismo 17 sep 2012, 20:55

Fantastiskt läckra, både den här och Audin. Och ja, det var helrätt med de blanka fälgarna!

Måste säga att jag beundrar detaljarbetet och tålamodet ni har för att skapa så fina modeller.
Instagram: @granturismo_slotcars
Användarvisningsbild
GranTurismo
Slotracer
 
Inlägg: 1698
Blev medlem: 27 feb 2007, 15:10

Re: Bil - NSR Porsche 997 RSR Monster #4

Inläggav Aramis 18 sep 2012, 03:26

Nico skrev:Supersnygg Porsche Anders. Bra att du tog tag i det där med att göra en dc-shoes dekal till dörrsidorna. Jag har vid mina 3 monsterliverys undrat "går det att göra bra?" Svaret är onekligen JAPP!!
Hur gjorde du? Lyfte du dekalen från någon online-livery från racingspel eller satte du dig och klistrade in "dcshoes" femtielva gånger?

Du kommer att le stort när du rejsar i lmp/porsche serierna. Du har två kanonfina ekipage att tävla med.

Tack Nico! Jo jag har egenhändigt gjort DCSHOES dekalen precis som du beskrev. Det tog en stund men så bkir det ju bra också. Hade inte exakt det typsnit :) tet som ska vara men tog nån grafittiliknande jag hade i burken. Jag kan skicka bilden till dig ifall du kännet för att göra en till Monster. Tänk på att lägga skarven mellan den vita och svarta färgen där det svarta är på dekalen bara. Det svarta lyser lött igenom det vita på dekalen och det syns på min Porsche att det är en grå ton där. Ingen katastrof men det går att göra bättre. :)
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Bil - NSR Porsche 997 RSR Monster #4

Inläggav Val Solo 19 sep 2012, 09:10

Helt FANTASTISKA lackeringar!! Eventually en dag så kanske man ger sig på att göra en folkracemålning a lá 7åring. Så långt föreställer jag mig att mina egna målerikunskaper skulle räcka :D
"Som guys play hard to get, I play hard to want" -- Ford Farlaine, Rock'n'Roll detective
Användarvisningsbild
Val Solo
Mekaniker
 
Inlägg: 268
Blev medlem: 31 jul 2012, 10:01
Ort: Limhamn

Re: Bil - NSR Porsche 997 RSR Monster #4

Inläggav God is Back! 19 sep 2012, 13:28

Bild
Användarvisningsbild
God is Back!
Kartläsare
 
Inlägg: 844
Blev medlem: 20 feb 2007, 20:29


Återgå till Mitt projekt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 113 gäster

cron