Nico's chop-shop

Välkommen till "Mitt projekt"!
Här kan du beskåda medlemmarnas olika byggprojekt eller presentera ditt eget.
Kategoriregler
Endast trådar om olika byggprojekt och endast en tråd per projekt. Rubrik enligt följande: Typ av bygge - Vad som görs - Projektnamn.
Ex. Bil - Lackering - Projekt BMW 3000.

Re: Nico's chop-shop

Inläggav Nico 27 feb 2013, 22:29

Kristian skrev:Är den till salu ;)

Hell no! 8-)

Doc-Z skrev:När vi diskuterar dig och dina lackeringar. Så brukar vi säga. "Nico är otrolig att komma på, så snygga välbalanserade liveryn"

Tack, den komplimangen går rakt in i hjärtat, för allt handlar om att det mycket väl "kunde ha varit" [paw-rikktitt]. Det är mitt driv!!

Doc-Z skrev:Det är bra att du har lagt ribban så högt. Blir inte lätt att matcha den lackeringen.

Du - ni är minst lika bra om inte bättre. Och abso-f_cking-lutely mera shine i era karosser dessutom.

Gulf Persson skrev:Måste komma igång med mina 3 varav en är till mig, beställde färg och dekaler idag så en liten bit är jag på väg :rolleyes:

chop-chop skynda på snart premiär goddammit' :-\ 8-)

Aramis skrev:mycket stilfull F1-bil du har fått till Nico!! Jag förväntade mig faktiskt precis en sån livery från dig och precis som Doc skriver så är du så sjukt duktig på att få till en livery som liksom sitter som en skräddarsydd kostym på bilen! Det kommer att bli sååå kul att köra moderna F1-bilar av alla dess slag inom en snar framtid!

Tackar, inspirationen fanns i historiken kring Ligier JS11. Samt linjerna i Sauber C30. Det som jag tycker blir en utmaning när man ska göra modernare liverys är att få en huvudsponsor att sticka ut utan att det blir för mycket, i en skön mix med mindre sponsorer. Sen kan jag bara konstatera att F1 var liiiite bättre med tobaksreklam. :D

GranTurismo skrev:Extremt läcker. Känns nästan synd att det inte är efter en verklig förlaga och vi får se den i F1-premiären om ett par veckor.
Nu ska du väl göra en Yacco-sponsrad också?

hehe, tack för dom orden. Ja det står mellan en silver Yacco, eller ett halv-fiktivt "Scorpion" tema baserat på jänkarna som påstods vilja köpa säckade HRT, döpa om det till Scorpion och sponsras av ... ja säg Best Buy kanske skulle kunna bli en svart gul o vit bil. B-|

largasso skrev:Sitter och försöker kolla in detaljerna MEN:

Du är för rolig... seså torka ögonen och tvätta ansiktet med kallt vatten nu. :)

largasso skrev:Nu blir det att införskaffa en sånhär och se vad ett Leytonlivery kan göra ! ! !

JAJAJA... gör det Leyton bilarna som Adrian Newey designade i början på sin karriär var bara så läckra, lite BP, Cobra o Carglass dekaler så är du klar!

Tack för alla snälla ord, det värmer. Shakedown this sunday!
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Nico's chop-shop

Inläggav Kristian 27 feb 2013, 22:52

Jag var nere i lokalen å snurrade runt lite med min i dag.
Du har 6,135 att slå som bästa varvtid på söndag :P
Men (!) jag valde att sätta på en större piniong för att testa eftersom dom låter som ett tröskverk och går trögt med de 8 tandade originalet, jag hade bara en 10t i väskan och resultatet blev riktigt bra. Hela bilen går mjukare och rullar lättare och framförallt blev den knäpptyst.
Kommer givetvis byta tillbaka när det är rejsdax om inget annat föreslås.
/Kristian
Tjockhult Racing Society
Användarvisningsbild
Kristian
Testförare
 
Inlägg: 2786
Blev medlem: 12 dec 2006, 12:03
Ort: Västerhaninge
Klubb: TRS

Re: Nico's chop-shop

Inläggav Gulf Persson 28 feb 2013, 10:04

Nico skrev:chop-chop skynda på snart premiär goddammit'


Det är ju två månader dit, inte två dagar :D .
Få saker är bättre än att ge
Användarvisningsbild
Gulf Persson
Slotracer
 
Inlägg: 1092
Blev medlem: 30 mar 2009, 08:19
Klubb: MiniMotorMasters & TRS

Re: Nico's chop-shop

Inläggav snugged 01 mar 2013, 00:36

KROSSAR! 8-)
Användarvisningsbild
snugged
Testförare
 
Inlägg: 2660
Blev medlem: 09 jul 2007, 00:14
Ort: Málaga

Re: Nico's chop-shop

Inläggav Nico 18 mar 2013, 23:47

Jahapp - alltså det känns lite sådär o presentera en NSR-kärra som jag färdigställde samma dag som Salvatore dog. Men ja ja, vad säger man... Ciao Salvatore e grazie di tutto - Spero che questa macchina è considerata crudele!!...

Jag har skaffat en ny kaross till chassiet. Varför vet jag inte igentligen. Den förra lacken jag hade var snabb, 2 klubbsegrar, en pallplats i långlopp och en finish någonstans i mitten på sista tävlingen. Näe, då är det dags för nytt snabbt livery, tycker ni inte det också?

NSR Porsche 997 - Texaco #9
Biltema neonorange
Biltema mattsvart
Biltema klarlack
DMC dekaler
1 glas Quara
2 glas Ron Qrm
2 glas Scapa 16 yrs

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Det var en ganska svettig uppgift att maska bra på den här bilen. Men när jag ivrigt drog av maskeringarna så vart det nästan som i brallorna på en pyroman när det brinner som bäst. Tycker det blev en ganska rå livery med lite attityd i. Har några komponenter att byta ut på chassiet sen ska vi försöka flytta fram positionerna till nästa lopp.
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Nico's chop-shop

Inläggav Aramis 19 mar 2013, 02:02

Ja du... Den ser ju snabb ut iallafall det måste jag ju säga. Förmodligen har du automatiskt skaffat dig en pallplats direkt med den lackeringen men vi är många med snygga Porschar som kommer göra upp om det!

Vilken härlig känsla att dra bort den smala maskeringstejpen och se ett sånt lyckat resultat! Som vanligt så är proportionerna helt perfekta med färger och dekaler och den känns så äkta.

Vi andra får väl hoppas på att den svarta färgen gör att du tappar bort den på banan... :beer:
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Nico's chop-shop

Inläggav Aramis 19 mar 2013, 02:02

Ja du... Den ser ju snabb ut iallafall det måste jag ju säga. Förmodligen har du automatiskt skaffat dig en pallplats direkt med den lackeringen men vi är många med snygga Porschar som kommer göra upp om det!

Vilken härlig känsla att dra bort den smala maskeringstejpen och se ett sånt lyckat resultat! Som vanligt så är proportionerna helt perfekta med färger och dekaler och den känns så äkta.

Vi andra får väl hoppas på att den svarta färgen gör att du tappar bort den på banan... :beer:
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Nico's chop-shop

Inläggav Gulf Persson 21 mar 2013, 09:15

Smakfullt och trovärdigt livery, dessutom mycket snyggt utfört :thumb: Smala ränder är inte helt lätt, drog precis av 1 mm tejpar på ett par bilar med både bra och dåligt resultat, helt klart adrenalin framkallande att sätta den på plats såväl som att dra bort den.. Lite kul att Biltemas neonorange har samma kulör som Texaco loggorna, åtminstone ser det ut så på min dator..
Få saker är bättre än att ge
Användarvisningsbild
Gulf Persson
Slotracer
 
Inlägg: 1092
Blev medlem: 30 mar 2009, 08:19
Klubb: MiniMotorMasters & TRS

Re: Nico's chop-shop

Inläggav Nico 30 mar 2014, 21:13

Jahapp... börjar med att säga att det jag inte är nöjd med här har faktiskt kameran lyckats dölja i suddet. Så jag låtsas som det regnar och presenterar en bil som kommer att rulla i Swedish GT och förmodligen också på LeMans.
Nyrike golvnasaren Nico Signorelli är numera delägare i finska Nordic Aluminium med försäljningskontor i Finland Sverige och Ryssland. Och med redigt kapital i ryggen var det dags att försöka uppfylla pojkdrömmen. En AM inhandlas från Engelska ProDrive - Sveriges förmodligen bäste racingförare (åtminstone lät det så på presskonferansen) kontrakterades för samtliga GT-lopp i år.

GoPro halkar in som sponsor eftersom varenda svenne har en monterad på hjälmen/pulkan/snowboarden/cykeln/pillevinken/barnvagnen ... snart börjar väl rånarna använda Go Pro!?! >:-S

Enough... pictures!!

Vad jag kan minnas så är detta nog den första bilen med bara hemmasnickrade dekaler!
Bild

Bilar med mycket vitt i blir alltid lite extra snitsiga måste jag säga - svårt att sätta fingret på vad det är. Men bara för det får nästa bil (NSR Punto) bli en svart bil, i a f till 90%
Bild

Sparsamt dekalerad bil, jag kikade på de foton som gick att uppbringa från Swedish GT, och andra gärsgårds/pensionärs-GT serier. Det är ont om sponsorer - och de som har försökt sig på ett livery har praktiskt taget nyttjat bilens linjer för att dela av fälten. So be it...
Bild

Bild

Bild

Den här sista bilden visar bäst vad jag har försökt göra, jag ville få de fula gälarna att försvinna på håll, och markera de breda framskärmarna. Så jag täckte dom med gunmetal precis som på övriga mörka partier.
Bild

Alldeles snart kommer en F1-kärra att rulla ut också, den tredje i ordningen. Och jag har mer eller mindre bestämt mig för att göra 2 liverys till. *suck* Jag visste att jag skulle gå bankrutt på All Slot Car.
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Nico's chop-shop

Inläggav Jormungandr 31 mar 2014, 06:06

Najsigt Nico! verkligen en realistisk livry som sitter som en smäck på bilen. själv är jag ju insnöad på klassiska livrys, men du kan ta vilken sponsor som helst och göra ett snyggt resultat! :thumb:
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Nico's chop-shop

Inläggav Gulf Persson 31 mar 2014, 09:41

Klockren Nico, ser mycket trovärdig och bra ut :thumb:
Nico skrev:GoPro halkar in som sponsor eftersom varenda svenne har en monterad på hjälmen/pulkan/snowboarden/cykeln/pillevinken/barnvagnen ... snart börjar väl rånarna använda Go Pro!?!

Var det inte några rånare i England som gjort det redan för någon månad sedan, eller så var det mobilkamera kanske. De åkte fast i alla fall på grund av filmen :cuckoo:
Få saker är bättre än att ge
Användarvisningsbild
Gulf Persson
Slotracer
 
Inlägg: 1092
Blev medlem: 30 mar 2009, 08:19
Klubb: MiniMotorMasters & TRS

Re: Nico's chop-shop

Inläggav Aramis 31 mar 2014, 11:39

Mycket vitt på en racebil är något jag diggar och något som ju helt klart är realistiskt men som lätt kan bli lite tråkigt, vilket jag tyvärr känner i fallet med din Aston. Men! Tråkigt är inte lika med fult eller dåligt för jag gillar färgerna och dekalerna är som vanligt mycket precist utplacerade. Det som saknas är några stripes med den mörkgråa parallellt med de blåa alternativt inblandning av en tredje kulör, jag vet inte!

Jag har ju fått äran att få tjuvkika på din senaste F1:a och den mina damer och herrar är en riktig pärla! Allt från livery, färgval och dekaler är spot on! Mumma!!

Men Aston får "endast" betyget :up: :up: :up: av fem då jag ju vet din kapacitet! 8-)

Pöss
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Nico's chop-shop

Inläggav BeO 01 apr 2014, 06:59

Riktigt riktigt skitsnyggt! :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:
10 :thumb: av 10 möjliga
BeO
Användarvisningsbild
BeO
Kartläsare
 
Inlägg: 546
Blev medlem: 02 mar 2012, 11:07
Klubb: TRS

Re: Nico's chop-shop

Inläggav Nico 03 apr 2014, 08:20

Aramis skrev:Mycket vitt på en racebil är något jag diggar och något som ju helt klart är realistiskt men som lätt kan bli lite tråkigt, vilket jag tyvärr känner i fallet med din Aston.


haha, det där var faktiskt det bästa betyget med tanke på vad jag har eftersträvat egentligen *S*

Tack för de snälla orden allihopa. Nu har Anders haussat upp min kommande F1a (Formula 1) rejält här. Så jag säger bara att det är inget märkvärdigt, men färgerna är fräna. Fick det nya All Slot Car chassiet med nya snurran och hela baletten idag. Så det blir utvärdering snart.
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Nico's chop-shop

Inläggav Nico 30 apr 2014, 07:03

largasso skrev:Nu blir det att införskaffa en sånhär och se vad ett Leytonlivery kan göra ! ! !

Då ska vi se vad det blir av det hela...

Nu har jag för tredje gången (de föregående två finns med på bild nedan) gett mig på att modernisera gamla goa liveries. Denna gång var det suveräne Adrian Neweys March som skulle moderniseras med de berömda Leyton House färgerna.
Bild

Föraren är Emanuele Naspetti som hade en kort F1-karriär. Jag har försökt att återskapa hans hjälm efter bästa förmåga. Jag tog inte hans startnummer #17 eftersom jag redan har det på min Ligier.
Bild

Jag gillar grönt och har valt att föryngra BP-dekalerna till de moderna BP-Ultimate. Placerat dom där de gamla satt. Tonat den mörkgröna färgen till den moderna lite ljusgröngula dom har. Stretchade det gröna från nosen som en linje bak till de små sidepodsen där det gröna kommer upp igen. Tycker det blev helt okej.
Bild

Bild

Bild

Alltså visst, den korallblåa färgen är apläcker - men jag gillar lika mycket brytningen med vitt där plats görs för Carglass-dekaler och mitt eget tillägg, tissot. Bilen och dess färger är sjukt härliga att vila ögonen på när man rasslar runt.
Bild

En detalj som jag avstod från var att göra en del av fälgbanan gul som man kan se på den andra bilden uppifrån. Var lite osäker på hur det skulle bli. Kanske gör det framöver. men jag tycker att det kolsvarta fälgarna känns helrätt.
Bild

Så...

Tamiyas sprayflarra, Coral blue.
Det gröna är penslat med Tamiya.
Svarta detaljer är penslade med Tamiyas Semi Gloss black.
Alla dekaler är hemmagjorda utom BP dekalerna.

Och en sak till då. Denna skapelse vilar på det nya chassiet från All Slot Car med allt vad det innebär. Kullagrade lager bak, förstärkt chassie, ny flagga, ställbara framvagna i höjdled och sist men också allra sämst... en ny motor!
Kikar man på bilder på facebook och lite överallt så ser man att i Italien där detta har slagit stort kör man väldigt mycket på stora banor. Jag förstår att dom kanske vill ha ännu mera kräm. För min del säger jag bara nej, nej och sedan nej. Den gamla motorn levererar perfekt punch och man kan balansera körningen mycket bättre.
Jag drog runt Ferrarin med gamla motorn lika snabbt som den nya men Ferrarin är dubbelt så skön att köra.
Den ställbara framaxeln tillför ett förbannat skrammel där framme hur jag än tweakade bilen.

Och oavsett vad jag skrev ovan - min första Ligier där allt original sitter kvar förutom pinion är min snabbaste. Men jag har inte breakat in de nya. Ska väl köra in dom på min Nincobana sen.
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

FöregåendeNästa

Återgå till Mitt projekt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster

cron